přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Moderátor: Moderátoři
přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Od léta mám málo jetý záložní moto 1,7 mpi z roku 2013,
před Vánoci se stala ošklivá věc mému stávajícímu motoru v Nivě, včera jsem ho dal ven a zastavěl právě ten záložní, s tím, že na něj dám sání a výfuk na spi (které provozuji ještě s lpg). Tuším Majo mi radíl, že stačí dát jiné těsnění výfuk/sání a pujde to. Mě se tam vyskytl ještě jeden problem - v hlavě nejsou vrtané otvory pro chladící kapalinu do sání (maji být dva). Nevím, kdy to přestali dělat, možná až na té poslední verzi euro 4 hlavy.
což je problem. Ze sání vychází jen jedna hadice, tak nemám ani možnost ji tam odjinud navést (třeba z toho kolínka na kotoru - mpi tam odtud má hadičku do toho sacího šneka. Teď co s tím? Už jste to někdo řešil?
Jde chladící kapalina do mpi hlavy a je tedy možné ten otvor navrtat a bude to fungovat?
Nebo v sání není potřeba (vývod zaslepim) a pro lpg se mám napíchnout z toho kolínka a vrátit do té trubky za čerpadlo?
Nebo rovnou schrastit 1,7 spi hlavu a nasadit ji. (což se mi nechce sahat do motoru, který těsní, navíc je málo jetý).
před Vánoci se stala ošklivá věc mému stávajícímu motoru v Nivě, včera jsem ho dal ven a zastavěl právě ten záložní, s tím, že na něj dám sání a výfuk na spi (které provozuji ještě s lpg). Tuším Majo mi radíl, že stačí dát jiné těsnění výfuk/sání a pujde to. Mě se tam vyskytl ještě jeden problem - v hlavě nejsou vrtané otvory pro chladící kapalinu do sání (maji být dva). Nevím, kdy to přestali dělat, možná až na té poslední verzi euro 4 hlavy.
což je problem. Ze sání vychází jen jedna hadice, tak nemám ani možnost ji tam odjinud navést (třeba z toho kolínka na kotoru - mpi tam odtud má hadičku do toho sacího šneka. Teď co s tím? Už jste to někdo řešil?
Jde chladící kapalina do mpi hlavy a je tedy možné ten otvor navrtat a bude to fungovat?
Nebo v sání není potřeba (vývod zaslepim) a pro lpg se mám napíchnout z toho kolínka a vrátit do té trubky za čerpadlo?
Nebo rovnou schrastit 1,7 spi hlavu a nasadit ji. (což se mi nechce sahat do motoru, který těsní, navíc je málo jetý).
2107 a 21214
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
nejsem ten co by vedel co s tim.. Pravdepodobne by Mpi hlava mela byt chlazena (mpi hlavu jsem v rukach nemel). Ty 2 male dirky cca 1cm prumer by mozna bylo reseni vrtnout, ale snad je za nima dutina chlazeni (mohla by byt, snad by nekdo vedel). Potom se to snad obejde bez špon do chlazeni, to by asi problem byt nemusel. Mpi hlava ma ty sisate diry pro sani a na me provozovane hlave Spi bylo tesneni z mpi a tesnilo to, jen tam te tesnici plochy bylo tak 1mm. Nebo teda dat spi hlavu. Ted o volnu jsem poprve sundaval hlavu a trochu regeneroval ventily, tak uplne hned to nebylo, ale dalo se to nejak zmaknout.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Večer nebo zítra mohu vyfotit hlavu MPI, bude dole kvůli těsnění... Pokud to pomůže....
Já nikdy hlavu spi neviděl... Toto je pro mě premiéra s generálkou motoru...
Já nikdy hlavu spi neviděl... Toto je pro mě premiéra s generálkou motoru...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
ahoj, díky, je to zádrhel, těšil jsem se na nový nevylochtaný motor..
koukni prosím na ty kanálky, zda tam jsou až k tomu zaslepení, nevím kolik by se toho muselo odvrtat a hlavně, jestli jsou tam vylité, voda do hlavy jde ale kam až u mpi... snad tu hlavu případným vrtáním nepopravím, dostane se k tomu tak v neděli, tak snad někoho ještě něco napadne. Spi hlavu mama, jenže s popranýma ventilama a už jsem ji montoval dvakrát, předtim se v ní někdo minimálně jednou lovil, tak bude už zohýbaná. Leda pořídit jinou.
pro případ demontáže, ví někdo, co je zač ta ,,hvězdička" na tom šroubu hlavy (jaké má ten oříšek označení), abych ho koupil? Myslím, že sem na to dokázal dát takovou tu zubatou univerzální 12, jenže ta je nějaká pouťová, to bych ani nezkoušel.
koukni prosím na ty kanálky, zda tam jsou až k tomu zaslepení, nevím kolik by se toho muselo odvrtat a hlavně, jestli jsou tam vylité, voda do hlavy jde ale kam až u mpi... snad tu hlavu případným vrtáním nepopravím, dostane se k tomu tak v neděli, tak snad někoho ještě něco napadne. Spi hlavu mama, jenže s popranýma ventilama a už jsem ji montoval dvakrát, předtim se v ní někdo minimálně jednou lovil, tak bude už zohýbaná. Leda pořídit jinou.
pro případ demontáže, ví někdo, co je zač ta ,,hvězdička" na tom šroubu hlavy (jaké má ten oříšek označení), abych ho koupil? Myslím, že sem na to dokázal dát takovou tu zubatou univerzální 12, jenže ta je nějaká pouťová, to bych ani nezkoušel.
2107 a 21214
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
hvezdicka? To jako ty srouby co drzi hlavu, tech 10? Tam jsem nasazoval 12mm gola orech a hned 1. sroub jsem žvyknul trochu a hned jsem si uz daval pozor a pouzil radeji kovany orech. Zpatky uz jsem daval srouby ze stare 1.6, ty jsou na 19mm orech a uplne o necem jinem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Mě teď poslali dva nové šrouby na MPI a je to hvězda E16
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Foto hlavy, pokud budeš chtít detail nějaký části, pošli mi SZ s mailem, tady se foto dává dost komplikovaně...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Az teraz som si to tu vsimol tak odpoviem na prvy prispevok s riadnym opozdenim.
Odpojenie vyhrievania sania sa pouziva na vsetkych zavodnych Lada motoroch, talze zaslepit vyvod do sania a je po probleme. Mnoho krat odskusane....
Odpojenie vyhrievania sania sa pouziva na vsetkych zavodnych Lada motoroch, talze zaslepit vyvod do sania a je po probleme. Mnoho krat odskusane....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Majo, teda, to vypadá lákavě, k čemu tam to vyhřívání je? nebude to zlobit při nižších teplotách? A taky lpg, nebude to sání podchlazené tokem plynu (ten směšovač bych napájel tím kolínkem na motoru).
Ondro, díky za fotky i číslo ořechu, pořídím a zařadím do kastlíku s nářadím.
Ondro, díky za fotky i číslo ořechu, pořídím a zařadím do kastlíku s nářadím.
2107 a 21214
Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky
Dival jsem se, ze mpi svody pod auto jsou nahore vic siroke a napada me jestli by to pasovalo na spi a jestli by to neco zlepsilo..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Vyhrievane sanie zabranuje kondenzacii paliva na stenach sania. U mpi vyhrievane nie je, pretoze palivo sanim neprechadza.
Len tak na okraj. Mpi tesnenie na Spi "pasuje", no nema diery na chladenie sania, takze tato funkcia je tym padom vyradena
Len tak na okraj. Mpi tesnenie na Spi "pasuje", no nema diery na chladenie sania, takze tato funkcia je tym padom vyradena
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
LPG reduktor vyhrievany byt musi, inak zamrzne aj ked je vonku +20.
Sanie vyhrievane je neziaduce, az na jeden, Corym spominany moment. Ale prakticky to nepocitis ani pri -20...
Sanie vyhrievane je neziaduce, az na jeden, Corym spominany moment. Ale prakticky to nepocitis ani pri -20...
Uplne najlepsie by si spravil keby si zohnal chybajuce komponenty k mpi a to spi hodil za psomMara píše:Dival jsem se, ze mpi svody pod auto jsou nahore vic siroke a napada me jestli by to pasovalo na spi a jestli by to neco zlepsilo..

21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Je to skor kvoli emisiam
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky
Jen to ne, jeste by se leknulUplne najlepsie by si spravil keby si zohnal chybajuce komponenty k mpi a to spi hodil za psom

Se ze me stal fanda Spi - uno, lanča a niva. Neni to kdovico za vykon, ale na plynu je to docela eko a taky na to nejsou nejak zvlast drahe veci. Jen co jde trochu zlepsit a zachovat jednoduchost povozu, tak je snaha, ale to bych se v tom musel vyznat

(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//