
Čas od času mě takhle chytí roupy a prostě "potřebuju si udělat radost" - něco s motorem si koupit. No a protože tou dobou v jedné z garáží bylo místo tak akorát na auto, padla volba na něco co ještě nemám - nějaký pěkný, starší auto. Tím jsem se hned na začátek prásknul že nejsem starej Žigulista, i když ze sbírky Světů Motorů jsem se 40ti letým zpožděním pečlivě sledoval jeho představení i dlouhodobé testy

V červnu 2016 jsem začal sondovat. Z důvodu mála času vím, že dávat něco dalšího od píky dohromady už nechci - to už dělám s jinými 2ma auty

Samozřejmě druhy, třeti a čtvrty den už mi nikdo tel nebral. Zřejme zvitezila nabidka na dvojnasobek majitelem puvodne pozadovane castky, rikam si. Protože Žiguli byl dle inzerátu na prodej v obci cestou do mé práce, nedalo mi to. Sednul jsem k mapy.cz a hledal tu garaz, u ktere byl vyfocen. Kdyz jsem ji asi nasel o jednu vesnicku dal, pres streetview na googlemaps.cz jsem si to potvrdil. Pres stranky katastru nemovitosti jsem pak nasel majitele a opacnym postupem zase kde bydli

Moje návštěva majitele by byl další příběh, takže to už v krátkosti. Během 3h jsem majitele přesvědčil k prodeji (začlo mu být teskno), zajel mu nakoupit mleko do Penny v akci, vybrat peníze a vytisknout smlouvy. Cenově jsme našli oboustranný kompromis a já ještě v oněch 3h odvezl Žigulíka k sobě. Suma sumárum:
Dne 16.6.2016 jsem se stal majitelem vozu Vaz 2101, který jsem koupil od prvního majitele narozeného 28.1.1928. Rok výroby 1975, najeto 63 440km, samozřejmě původní TP, účty z Motechny a příručky. Kastle v původním laku bez vyvářky či výměny plechů, pouze řidičovy dveře lakovány ještě v SSSR - p. Kosička říkal, že je poškrábaly při přepravě do ČSSR a bud mohl vzít toto auto, nebo dál čekat. V zimě jeté jen 1975 a 1976, v tom roce i dovolená v Oděse. Jediný šrám je PZ rožek, kde p. Kosička couvnul v roce 1988 do traktoru (vyklepáno bez řezání a přetřeno). Práce na něm bude, ale radost už dělá

Radovan
¨