Prehriaty motor

Moderátor: Moderátoři

igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Prehriaty motor

Příspěvek od igzigzel »

Tak ja som to doj*bal(sorry za vyraz),ako som spomínal vyššie a dospeli sme k tomu že to s najvačšou pravdepodobnosťou bude ta poloos , tak......Hanbím sa zato ale...

Na uzavierke som najazdil cca 120km , včera som naštartoval nivku a išel som sa previesť samozrejme ja idiot som si neskontroloval kvapaliny zamrznutý chladič :( asi po 20km po asfalte mi vyskočila teplota asi na 110-120°C ešte som pokračoval v jazde na najbližšiu benzinku kde mi praskla hadica taka krátka medzi motorom a neviem čim(to je ale jedno)dal som sa na pokračovanie v ceste dolial som destilovanu vodudo chladiča.na najbližšom semafore zdochla ,museli sme ju roztlačiť naskočila hned , ďalšie zastavenie opäť zdochla zase roztlačiť na ďalšom semafore som ju udržiaval v otáčkach aby nezdochla - teplota za 130°C , divné zvuky z motora akoby klepanie ventilov(myslím si) cca po 3-4km pri jazde dole kopcom zdochla so zaradenou 5 som pustil spojku aby nabehol motor a vtedy akokeby zablokovalo zadne koleso ako tak som dosiel na krajnicu skúšal som natočiť motor ale márne točiť točilo ale nenaskočil.
Domov ma museli odtiahnuť po vyradení uzavierky to samozrejme ťahať išlo.
Čo všetko som dosral??? Zadretý motor??? A čo s uzavierkou , s ňou čo sa mohlo stať alebo viem dosral som to asi všetko , alebo som len paranoidný?? :) predpokladám že nie.

Prosím Vás o možnosti poškodenia , motor si opraviť neviem (aspoň myslím :) ) nikdy som to nerobil ostatné veci asi zvládnem.

Ja viem som idiot :)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Majo »

Motor bude uplne kompletne na odpis, z toho by som uz asi nepouzil nic. Teplota ked vystupi nad 110, tak treba okamzite vypnut motor a nepokracovat v jazde. Odtiahnut samozrejme nie je problem,ale nechat ho nastartovany a dohnat to nad 130 a stale to drzat, to je viac nez extrem. (Ja som z tych, co by radsej umrzli v zaveji na krajnici kdesi na konci sveta, nez s takymto stavom pokracovali v jazde)
Ty si ten motor zadrel tak extremnym sposobom, ze po zaradeni rychlosti zrejme nedokazalo pretocit ani nasilu a niekde nieco v pohonnom mechanizme sa "zahryzlo" Co to bolo, tazko tipovat, ked to zmizlo po vyradeni uzavierky. Kazdopadne treba zacat vymenou kompletneho motora. Z tohto budu uz vhodne iba druhotne suroviny...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 igzigzel:
Majo má víc zkusenosti s motory lada, ale ja bych to az tak kriticky nevidel, to nic nemeni na tom, ze jsi s tim nemel jet a nemel jsi to tak prehrat. Jestli motor neni kouslej a jde s nim tocit, tak budes muset sundat hlavu, nechat ji srovnat, dat tesneni a nova gufera ventilu. Tim jak jsi to prehral je bohuzel mozne, ze jsi popustil pistni krouzky a zapekl stiraky, takze je mozne, ze se ted ten motor bude rychleji opotrebovavat a bude i brat nejaky olej.
Kamarad prehral motor u skodovky, tak ze se kousnul, po vychladnuti to zas jelo :).
Me se kdysi podarilo udelat s motorem favorit neco podobneho, co popisujes a po zminenych opravach jeste jezdil nekolik desitek tisic km, jen uz nebyl v takove kondici jako predtim.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Cory »

Ja si myslim, ze pri takom prehriati a následnom sundavani hlavy sa neoplati nespravit vybrus, nove piesty a kruzky. Aj keby ten motor siel, tak kruzky budu v...popraskane
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Cory:
nevim, jak lada motor, co vydrzi, ale ten favorit jsem tenkrat rozdelal kvůli tomu, ze byly utopene vlozky, delal jsem presahy a na tech pistech a krouzcich nic videt nebylo... No když jsem to mel rozdelane, tak jsem mel alespoň krouzky vymenit, to byla chyba...

Ale pry lada pisty vydrzi i potkani s ventily :) chce to prověřit, takto tezko rict...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10503
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Luděk Musil »

Jarda_NIVA1.7 píše:...
Ale pry lada pisty vydrzi i potkani s ventily :) chce to prověřit, takto tezko rict...
Ano, potkání s ventily přežijí, minimálně jedno potkání. L.
PS: zatím se mi nepodařilo potkat 2x ventily na jednom motoru.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Cory »

Lada piesty su dost masivne, preziju toho dost, znici ich v podstate iba detonacia :mrgreen: Zato popraskane kruzky v Lada motore som uz videl viackrat. Rozhodne ako prve to odnesie hlava.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Majo »

mozno za 20 rokov pride doba, ze bude nevyhnutne opravovat takto prevareny motor, ale zatial je doba, kedy sa pouzitelny motor 1,7 da zohnat za 100-150€ a za to Vam nikto ani ciastocnu generalku motora nespravi. V prdeli budu minimalne piestne kruzky a kriva hlava, ktorej by som ani po zrovnani nedoveroval(mikroprasliny z prehriatiabsu svina) Pri 130° vode musel mat olej aspon 150° a neverim, ze tam bol taky kvalitny olej aby dokazal mazat kluku a vacku.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od igzigzel »

Majo píše:mozno za 20 rokov pride doba, ze bude nevyhnutne opravovat takto prevareny motor, ale zatial je doba, kedy sa pouzitelny motor 1,7 da zohnat za 100-150€ a za to Vam nikto ani ciastocnu generalku motora nespravi. V prdeli budu minimalne piestne kruzky a kriva hlava, ktorej by som ani po zrovnani nedoveroval(mikroprasliny z prehriatiabsu svina) Pri 130° vode musel mat olej aspon 150° a neverim, ze tam bol taky kvalitny olej aby dokazal mazat kluku a vacku.

Pozeral som po nejakom motore ale nenasiel som ani jeden , akurát jeden za 250 čo sa mi zdá celkom dosť , a jednu prevratenu nivu na strechu kt.davaju na diely ale zatial sa mi nedostalo odpovede :(

Olej som tam mal Shell-acky za bodiky :)

Inač celkom pekná diskusia sa rozbehla :DDD
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od igzigzel »

Zdar chlapi,niva nestartuje :`( najprv som myslel ze nemam benzin ale to by bolo asi az prilis jednoduche na to co som jej porobil, po doliati benzinu NIC ,niva pekne toci sem tam aj ma snahu naskocit ale NIC :`( ,poradte co s tym.Lebo tu mi vznika dalsi problem vo februari mi konci STK , EK a ja 20.1. Odchdzam na 2 mesiace prec tym padom nestihnem povinnu kontrolu a k tomu vsetkemu je niva dovezena zo Slovinska a pocul som nieco v tom zmysle ze budem musiet opat absolvovat KO .
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

A voda do oleje nejde? co dospalovaku?, ale tam kdyby byla (vetsi mnozstvi), tak to startovat nebude, protoze kapalina je nestlacitelna a mohl by jsi ohnout ojnici.
Bud je ten motor uplne bez komprese nebo se Ti tam neco vytavilo... Nejcastejsi problem, proc nebezi motor je snimac polohy klikovky, ale ten by se nemusel vytavit, protoze je docela mimo - u remenice.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od igzigzel »

Ako to zistim? Jedine co ma napadlo bolo pozriet viko na motore ci tam nie je ta "biela mazlavina" ale nic.
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Cory »

Vytocit sviecky a zmerat tlaky. ale aj tak sa nevyhnes zhodeniu hlavy, pretoze s takto prehriatym motorom budu gufera v zadku a motor bude zrat olej, cize EK neprejdes ani nahodou.Chcelo by to taku mensiu GO. Je to MPi alebo SPi?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 875
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Přední diferenciál

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Cory:
Jj gufera budou urcite KO, ale hlavu na to neni potreba davat dolu, kdyby mel nahodou jeste OK tesneni, ikdyz moc neverim, ze by se hlava neprohla. Ja gufera delal bez pripravku a sam, jsem to ruzne podkladal a zamackaval ockovejma klicema, docela mi to dalo. Stejne nemam dobrej pocit z tech porejpanejch driku od prasklych ventilových pruzin.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Cory »

V takom pripade je lepsie dat dolu hlavu. O tom ma nikto nepresvedci. Ventily mozu byt pekne podpalene atd atd...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“