NIVA1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Moderátor: Moderátoři
NIVA1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Nazdar
Som pomerne novým členom klubu nivkárov
Dostal som sa skrz brata k nive 2008, 1,7i LPG. Bola rozobraná, prevodovka hlavná aj prídavná boli na repase takže som si skladal celý spodok plus nová spojka.
Auto stálo 2 roky, po prvom naštartovaní klepot-potom prestalo. Auto išlo celkom normálne ale max 80km/h čiže výkon nič moc (viem že to nieje na rýchlu jazdu ale pre predstavu o výkone) ale zvuk motora v pohode občas strela do výfuku ale OK (mimochodom katalyzátor je asi vybraný)
Auto bolo na STK/EK takže konečne som mohol ísť vyskúšať do terénu, zišiel som jeden kopec pod dialničný most a keď som chcel ísť naspäť bol problém. Už pri naštartovaní mi blikala CHECK kontrolka a motor sa nebral do otáčok. Kopec som nevyšiel motor aj pod plným plynom nevládal.
Zapol som redukciu, chalanov vysadil z auta a horko ťažko systémom spojka-ručná po kúskoch vyšiel ten kopec. Po asfaltke domov som redukciu vypol ale trojka nevládala, ledva som prišiel na dvojke.
Napojil som doma auto na diagnostiku a vyhodilo mi Chyby P0300, P0301, P0304 čiže Misfire (detekované neodpálenie všeobecné + 1. a 4. valec).
Dnes som skúšal odpojiť káble od sviečok na 1. a 4. valci a bez zanamenatelnej zmeny zvuku motora. Čiže mi z toho vyplynulo že pravdepodone môže byť odpálená cievka. Je možnosť nejakej opravy alebo že by bola cievka dobrá a chybu spôsobovalo nejaké čidlo, trebárs natočenia kluky alebo otáčok? Mimochodom po návrate domov keď som naštartoval, na druhý deň mi nešiel ani otáčkomer.
Nejaké návrhy na diagnostycký postup?
Za rady vrelo Ďakujem.
Som pomerne novým členom klubu nivkárov
Dostal som sa skrz brata k nive 2008, 1,7i LPG. Bola rozobraná, prevodovka hlavná aj prídavná boli na repase takže som si skladal celý spodok plus nová spojka.
Auto stálo 2 roky, po prvom naštartovaní klepot-potom prestalo. Auto išlo celkom normálne ale max 80km/h čiže výkon nič moc (viem že to nieje na rýchlu jazdu ale pre predstavu o výkone) ale zvuk motora v pohode občas strela do výfuku ale OK (mimochodom katalyzátor je asi vybraný)
Auto bolo na STK/EK takže konečne som mohol ísť vyskúšať do terénu, zišiel som jeden kopec pod dialničný most a keď som chcel ísť naspäť bol problém. Už pri naštartovaní mi blikala CHECK kontrolka a motor sa nebral do otáčok. Kopec som nevyšiel motor aj pod plným plynom nevládal.
Zapol som redukciu, chalanov vysadil z auta a horko ťažko systémom spojka-ručná po kúskoch vyšiel ten kopec. Po asfaltke domov som redukciu vypol ale trojka nevládala, ledva som prišiel na dvojke.
Napojil som doma auto na diagnostiku a vyhodilo mi Chyby P0300, P0301, P0304 čiže Misfire (detekované neodpálenie všeobecné + 1. a 4. valec).
Dnes som skúšal odpojiť káble od sviečok na 1. a 4. valci a bez zanamenatelnej zmeny zvuku motora. Čiže mi z toho vyplynulo že pravdepodone môže byť odpálená cievka. Je možnosť nejakej opravy alebo že by bola cievka dobrá a chybu spôsobovalo nejaké čidlo, trebárs natočenia kluky alebo otáčok? Mimochodom po návrate domov keď som naštartoval, na druhý deň mi nešiel ani otáčkomer.
Nejaké návrhy na diagnostycký postup?
Za rady vrelo Ďakujem.
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Tak chlapi dnes som vymenil sviečky 1. s 2. a 3. so 4. Chybu stále píše P0300, P0301, P0304. Z čoho teda vyplýva že sviečky su dobré. Buď je teda chybná cievka alebo niekde pred cievkou, nejaké rady ako vyskúšať či je riadenie cievky ok?
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Zadej si do vyhledavače klíčová slova "zapalovací cívka transformátor".
Pokud jsi Ty nebo někdo před Tebou dělal chyby zde uvedené, bude ZCT po smrti. Pokud jsi na ty dva zbývající válce jel delší trasu, připrav si peníze i na katalyzátor.
Pokud jsi Ty nebo někdo před Tebou dělal chyby zde uvedené, bude ZCT po smrti. Pokud jsi na ty dva zbývající válce jel delší trasu, připrav si peníze i na katalyzátor.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Zdar takže v ďalšiom kroku som sa rozhodol že vyskúšam funkčnosť cievky tak že prehodím cievky navzájom či správne fungujú.
Vymením medzi sebou vstup a aj fajky na sviečkach obdobným systémom ako sviečky samotné. Očakávam chybovú hlášku P0300, P0303, a P0302 ak príde znamená to že jedna z cievok je zlá. Ak však bude stále písať chybu na 1. a 4. valec je chyba niekde pred cievkou.
Vychádzal som z týchto jednoduchších obrázkov, veľké schémy sú väčšinou blokové a nebolo vidieť kam ktorý konektor vedie.
Je to správne?
Vymením medzi sebou vstup a aj fajky na sviečkach obdobným systémom ako sviečky samotné. Očakávam chybovú hlášku P0300, P0303, a P0302 ak príde znamená to že jedna z cievok je zlá. Ak však bude stále písať chybu na 1. a 4. valec je chyba niekde pred cievkou.
Vychádzal som z týchto jednoduchších obrázkov, veľké schémy sú väčšinou blokové a nebolo vidieť kam ktorý konektor vedie.
Je to správne?
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Servuste
Takže po dnešnom experimente - premanipulovanie cievok tak že tá ktorá mala predtým 1.,4. valec teraz páli 2.,3. a naopak.
Výsledok - P0300, P0302, P0303
Takže čakám na cievku, nová 26€. Myslím že fayn cena. Ostáva už len rozmýšľať nad tým čo mohlo spôsobiť poškodenie cievky, napadá ma len to že na 4. valci bola sviečka iná ako ostatné a pravdepodobne nie vhodná.
Vedeli by ste poradiť aké sviečky?
Takže po dnešnom experimente - premanipulovanie cievok tak že tá ktorá mala predtým 1.,4. valec teraz páli 2.,3. a naopak.
Výsledok - P0300, P0302, P0303
Takže čakám na cievku, nová 26€. Myslím že fayn cena. Ostáva už len rozmýšľať nad tým čo mohlo spôsobiť poškodenie cievky, napadá ma len to že na 4. valci bola sviečka iná ako ostatné a pravdepodobne nie vhodná.
Vedeli by ste poradiť aké sviečky?
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
sviecky napr brisk LR15YC-1
najskor to znicilo blok ak niekde skakala iskra na kostru - vadna sviecka, poskodena izolacia VN kabla.....
najskor to znicilo blok ak niekde skakala iskra na kostru - vadna sviecka, poskodena izolacia VN kabla.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Prosím ťa to su sviečky vhodné aj do LPG ?
Lebo men tam vyhadzovalo nejaké irídiové že by mali byť - 20€kus.
Mali by mať nejaké správne číslo ohladom tepelnej vodiovisti aby správne pálili a aj odtrh je myslím dvôležitý. ň
Dík
Lebo men tam vyhadzovalo nejaké irídiové že by mali byť - 20€kus.
Mali by mať nejaké správne číslo ohladom tepelnej vodiovisti aby správne pálili a aj odtrh je myslím dvôležitý. ň
Dík
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Jak píše Majo "sviecky napr brisk LR15YC-1" nic víc něřeš.. Hlavně si zkontroluj kabely aby to napálilo na kostru.. neprobíjelo
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Probíjení kabelů způsobí vynechávání zapalování v některých válcích (nepravidelný chod motoru) a ohrožuje katalyzátor nespáleným palivem.hush píše:Jak píše Majo "sviecky napr brisk LR15YC-1" nic víc něřeš.. Hlavně si zkontroluj kabely aby to napálilo na kostru.. neprobíjelo
Zničení zapalovacího transformátoru (cívky) nezpůsobí ani přímý zkrat kabelu na kostru, ale PŘERUŠENÍ obvodu - t.j. vytažení koncovky za chodu motoru, vypálení konce uhlíkového kabelu, vypadnutí kabelu z koncovky, upálení elektrod svíčky (proto se doporučují tříelektrodové svíčky) a p.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Vstrekovacie motory lada asi tazko radia s iridiovymi a inymi vesmirnymi svieckami. Optimal su Brisk a kupit aj nove Vn kabely urcite
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Takže cievka vymenená. Motor ide OK ale iba na benzín. Na plyn mi začne vynechávať aj na volnobehu a seká za jazdy. Na chvílku mi aj zasvietila kontrola CHEK ale zase zhasla (v pamäti nič nieje) po prepnutí na benzín sa to zlepší ale nie uplne. Po preštartovaní motora je všeko OK.
Usudzujem teda že na plyn zle páli, menil som sviečky.
Aké sviečky používate na LPG ?
Odporúčali ste mi BRISK LR15YC-1 našiel som ich v katalogu brisk ale ako sviečky pre bežný pohom, nemal by som použiť sviečky na LPG ?
Ďakujem
Usudzujem teda že na plyn zle páli, menil som sviečky.
Aké sviečky používate na LPG ?
Odporúčali ste mi BRISK LR15YC-1 našiel som ich v katalogu brisk ale ako sviečky pre bežný pohom, nemal by som použiť sviečky na LPG ?
Ďakujem
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Brisky mam aj ja a pohoda, len tusim LR17...
Sviecky zvlast pre LPG su pre nas, pre Lady, asi viac o marketingu nez o skutocnom prinose. Este mi napadlo, ci ti nevynechava vstrekovac LPG.
Sviecky zvlast pre LPG su pre nas, pre Lady, asi viac o marketingu nez o skutocnom prinose. Este mi napadlo, ci ti nevynechava vstrekovac LPG.
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
presne, sviecky na LPG su cisty marketing.... u LPG ide o to ze je haklivejsie na kvalitne zapalovanie, v skutocnosti to znamena, ze ich treba menit o nieco castejsie a to je asi tak cele.
LPG moze byt nejak rozladene a moze to narusit cinnost benzinovej RJ, ktora sa to snazi kompenzovat. Chcelo by to LPG diagnostiku a nastavenie....
LPG moze byt nejak rozladene a moze to narusit cinnost benzinovej RJ, ktora sa to snazi kompenzovat. Chcelo by to LPG diagnostiku a nastavenie....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10591
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Není to sice úplně k tématu, ale přece jen trochu .
Kdysi, ještě na karb. 2103 jsem (z neznalosti) koupil svíčky určené pro LPG. První 3 tisíce km šly moc pěkně, další 2 tisíce km byly problémy se startováním.
Pak cca další 1000 km to jelo mizerně, cukalo to, očistil jsem to kartáčem (efekt nic moc). Déle jsem to už nevydržel a dal tam obyčejné Brisk LR14Y a byl klid.
A do současné 1,7i dávám (v podstatě co je trhem) buď LR 14 Y nebo LR 15 Y. L.
Kdysi, ještě na karb. 2103 jsem (z neznalosti) koupil svíčky určené pro LPG. První 3 tisíce km šly moc pěkně, další 2 tisíce km byly problémy se startováním.
Pak cca další 1000 km to jelo mizerně, cukalo to, očistil jsem to kartáčem (efekt nic moc). Déle jsem to už nevydržel a dal tam obyčejné Brisk LR14Y a byl klid.
A do současné 1,7i dávám (v podstatě co je trhem) buď LR 14 Y nebo LR 15 Y. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: 1,7 mpi, LPG - P030, P0301, P0304
Ale pri zapnutom LPG má normálna RJ nejaký vpliv na zapalovanie? Isku hádže normálne tak ako na benzín na základe informácie o polohe vačky a otáčok kluky. Alebo nie?Majo píše:presne, sviecky na LPG su cisty marketing.... u LPG ide o to ze je haklivejsie na kvalitne zapalovanie, v skutocnosti to znamena, ze ich treba menit o nieco castejsie a to je asi tak cele.
LPG moze byt nejak rozladene a moze to narusit cinnost benzinovej RJ, ktora sa to snazi kompenzovat. Chcelo by to LPG diagnostiku a nastavenie....