Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ToFFi
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od ToFFi »

Zdravím, dlhšiu dobu som sa tu neukázal, no neviem si rady, preštudoval som snáď celú sekciu hnacej sústavy no môj problém sa mi nepodarilo vyriešiť...
Prednedávnom mi odišla AC pumpa a tým to začalo, len než som prišiel na to že to bola AC pumpa tak som stihol vymeniť indukčnú cievku a palec na rozdelovači, jedná sa o to, že od výmeny AC pumpy malo auto vysokú spotrebu (cca 14-15l na 100km pri velmi decentnom jazdeni), nasledovalo prečistenie karburatora a zistil som ze prepustal ihlovy ventil v karburatore, no už aj ten som vymenil. Po vymene som nanovo nastavoval karburator a spotreba pekne klesla na cca 9-10l po meste ale odkedy je nanovo nastavený karburátor tak sa mi deje jedna vec - ked je motor nad urcitou hranicou otáčok tak autom začne šklbať - na trojke pri cca 50kmh (po zoslapnuti spojky ide pekne hladko voľnobeh) ...niekedy keď citlivo pridávam tak začne šklbať až pri vyššej rýchlosti (na trojke pri cca 55-60km/h, na 4ke pri cca 75-80km/h)... bohatšiu zmes som skúšal nastaviť no nepomohlo..mám podozrenie, že mi neotvára druhú komoru karburátora ale neviem to overiť, prípadne dá sa nastaviť aj kedy sa má otvárať druhá komora ? Nikde som sa to nedočítal, prípadne v čom inom mám hľadať chybu ?
Inak odkedy je nanovo vymenený ihlový ventil tak na voľnobehu niekedy kolísajú otáčky, hlavne teda pri zohriatom motore, reťaz som už našponovať skúšal, trochu to pomohlo, aj keď stále mám pocit že semtam trošku klesnú alebo stúpnu, ale čakám ešte na pekné počasie (nemám garáž) a chcel by som skontrolovať ventily, no neviem stále či to má vplyv na šklbanie vo vyšších otáčkach..
Ďakujem za každú odpoveď :)
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10617
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od Luděk Musil »

No - ještě by Ti mohl brát karburátor falešný vzduch. Koukni po přírubách :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7327
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od valda1971 »

Mně se podobně chovala 2101 při špatném kondenzátoru. Mohla jet i rychle, ale s pomalým (plynulým) rozjezdem. Při pokusu o větší akceleraci škubala. Než se na to přišlo, výměna všeho možného..... :x
To jen poznámka, po zásazích do karbcu je dost pravděpodobný Luďkův příspěvek.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
ToFFi
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od ToFFi »

no, takze dnes som na kompletku zas rozobral karburator, poskladal a uplne nanovo nastavil a neviem akým zázrakom aj otacky su dost stabilne a sklbanie sa prejavuje az pri vyssich otackach ako predtym...teraz na trojke od 60km/h vyssie... oproti tomu ako bol karbec predtym nastaveny som mu dal bohatsiu zmes ale neviem to odhadnut, ze kolko je dostatocne bohata aby nebola az moc, na karburatori mam srob bohatosti zmesi otoceny o cca 3 otocky dolava od vychodzej polohy (dotiahnutia) kolko cca mávate vy, alebo podla čoho viete správne určiť správnu bohatosť zmesi ?
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od Martin-MTX »

Ještě můžeš zkusit trochu pohnout rozdělovačem...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od Dusan »

No moze aj odskakovat kontakt pri vysokych otackach,potom to nedava spolahlivu iskru. Badaj no
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6641
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od JmJ »

ToFFi píše:alebo podla čoho viete správne určiť správnu bohatosť zmesi ?
podle sluchu.

dejme tomu, ze vyjdes z te plohy, kterou mas ted. povolujes a sledujes otacky a chovani motoru. cim vic se blizis k optimalnimu bodu, tim klidneji motor jde a ma vyssi otacky. jakmile optimalni bod prekrocis, tak se chovani zacne pomalu zhorsovat (smes je moc bohata). V ten moment zacnes naopak utahovat a utahujes az dojdes zase na pekne a klidne otacky. Utahujes po 1/4 nebo 1/2 otackach dal, az pri jednom pootoceni otacky uz kelsnout, pripadne motor zneklidni. Vratis sroub do polohy pred timto propadem, pripadne ho jeste tak o 1/4 nebo 1/2 otacky povolis. To je optimalni bohatost.

Jednoduse: je to takove nastaveni sroubu, kdy pri jeho nepatrnem pritazeni jdou otacky dolu a pri jeho povolovani jsou otacky stejne, nebo jdou take dolu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od Vašátor »

A poškubávání je jaké? Motor prostě přestane jet, škube a víc nelze vytočit? Nebo začne škubat, ale rozjede se i do vyšších otáček? Pokud platí to první, zeptám se tě, jaké jsi dal těsnění pod palivovou pumpu (mezi blok a pumpu)? Jsou různé tloušťky a pokud dáš širší, palivová pumpa ve vyšších otáčkách prostě nedodá tolik paliva, motor začne škubat a nelze více vytočit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
ToFFi
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od ToFFi »

JmJ: ďakujem za návod :) dosť podobne som to robil s tým rozdielom že otáčky som nastavil tak, že niesu v tom bode kde boli najvyššie, ale som im trošku ubral (cca 3/4 - 1 otáčka) lebo sa mi zdalo že na voľnobeh má až moc vysoké otáčky, ale skúsim to ešte preštelovať a trošku ešte povolím šrób..

Vašátor : škubanie také že auto začne šklbať a nedá sa viac akcelerovať, niekedy som musel ubrať prípadne až podradiť keď už ma to spomalilo moc do kopca napr... to šklbanie závisí aj od toho či idem do kopca alebo ako veľmi mám naložené auto...čím vačšia záťaž, tým pri nižšej rýchlosti to začne šklbať, ale možno to bude aj tou bohatosťou zmesi, pretože predtým som mal chudobnejšiu než mám teraz a šklbalo to skôr, prikladám aj video, len treba si dať hlasnejšie zvuk, lebo nenahralo to moc dobre (na videu som to mal nastavené ešte na tu chudobnejšiu zmes) - http://youtu.be/CBJTNQa_xMk ...inak v podstate teraz mi ide trojka vytočiť až po 60 bez problémov čo mi na jazdenie po meste bohato stačí (90% času jazdím po meste) ale problém nastáva mimo mesta keď to na štvorke začne šklbať okolo 80-85 (niežeby mi to nestačilo, ale niekedy sa treba aj do kopca rozbehnúť)
čo sa týka pumpy, tak tú ako jedinú mi menil známy pretože som si už nevedel rady s autom - s autom som normálne jazdil ale od určitého momentu zhasol motor a nešiel naštartovať, ja som myslel že problém bude v elektrike lebo aj pri štarte točilo motorom ale neodpálilo (popravde nemalo čo keďže pumpa nedávala benzín ale to som ja nevedel vtedy) tak som vtedy menil aj ten palec na rozdelovači aj indučku a nevedel som si ďalej rady tak som to dal známemu a ten po odpojení hadice čo ide z pumpy do karburátora zistil že je úplne suchá a pumpa nedáva benzín - bola tam už zlá membrána, tak som mu povedal nech kúpi novú a ak môže nech ju rovno namontuje, aby som vôbec odišiel od toho známeho... v predajni mu však dali takýto nový typ pumpy - http://oi39.tinypic.com/2s7u9eq.jpg osobne som ho ešte nevidel, tak vôbec neviem aké tesnenie tam je...
teraz však nemám tolko času na auto lebo pracujem aj robím skúšky na VŠ tak zajtra minimálne ešte isto skúsim poštelovat karburátor a ak nepomôže, tak cez víkend sa na to pozriem podrobnejšie...
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od Vašátor »

Jde o to, že tyčka mezi motorem a palivovou pumpou musí být správně nastavena - na správný zdvih membrány. Pokud není správně nastavena, palivová pumpa nemá plný zdvih a nedává dostatek paliva při vyšší zátěži. Seřizuje se to právě onými různě tlustými podložkami. Když jsem toto řešil naposled, mělo to velmi podobnou charakteristiku. Návod najdeš v literatuře, třeba v Tůmovy, já ho teď nemám po ruce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
ToFFi
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Šklbanie motorom pri vyšších otáčkach

Příspěvek od ToFFi »

takže až tento týždeň som mal čas na auto :) problém je úspešne vyriešený, stačilo nastaviť vôľu ventilov (netuším vôbec kedy a či ich vôbec môj dedo dakedy nastavoval, za ten čas čo auto mám som ich nechal tak ako boli), auto šlape ako hodinky teraz, aj motor má trošku tišší chod :) ďakujem všetkým za rady
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“