Úprava motoru 2103
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Úprava motoru 2103
Zdravím , dal som si prevŕtať blok z 2103 na 2106 79.00 , chcel by som si ho spraviť tak neako na taký decentný výkon , lepšie ako séria ale nie žiadny závoďák , napr troška odlahčit a vyvážiť zetrvák , znížit blok o 0,9mm , zrovnať hlavu , zväčšiť troška kanáliky , priechodnejší výfuk , a zároveň by som to chcel prevádzkovať na LPG , LPG musí byť v každom prípade aj ked mi rozprávajú ludia že to ničí a suší motor ale nedám si povedať . Mohol by mi niekto poradiť že čo ako spraviť , je to môj prvý motor no budem sa ho snažiť spraviť čo najlepšie ak sa nepodarí nevadí , učím sa . Ďakujem .
Русская сила
Re: Úprava motoru 2103
No neviem vela matrosa na bloku neostalo co... Nejake materiali tu najdes na forre
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Úprava motoru 2103
Zatial som s tým nič nerobil len je po výbruse , chcel by som aby to celkom svižne chodilo , tak preto sa pýtam o radu
Русская сила
Re: Úprava motoru 2103
Po prevrtani ostava hrubka steny valca 3,9-4,2mm, čo je myslim dosť, keď sa nebudu dávať kratšie ojnice. Ak mám byť úprimný, tak najefektívnejšie bude upraviť hlavu, zväčšiť kanály, osadiť väčšie ventily (vieme z čoho) a nechať si vyrobiť väčšie sedla To je alfou omegou, pretože hlava bola konštruovana pre 1,2. A samozrejme väčší výfuk. Ak by si to chcel na normalne slusne jazdenie, pridal by som vačku z 1,7i.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava motoru 2103
Lades mi poslal zprávu. Vzhledem k tomu, že nerozumím otázce a nechápu souvislosti ( ) předhodím i pro veřejnost:
U slabších motorů byly/jsou pouze hliníkové, u silnějších motorů je jeden krouže bronzový. Aspoň tak jsem to měl v několika motorech.
Možná (spíše však určitě) se pletu. Co na to Ti, kteří už rozdělávají motor častěji než já? L.
PS: paměť nepoužíváním slábne
Předpokládám, že axiální ložisko jako takové v motoru "neexistuje" - jsou tam jen vzadu u setrvačníku 2 půlkroužky, které vymezují podélný chod kliky.Ladés 2103 píše:Zdravím , mohli by ste mi poradiť ohladom osadenia axiálnych klukových ložísk ? Lebo skladám si jeden 2103 motor vrtany na 2106 79.00 a tak chcel by som si ho poriadne spraviť a rada od skúseneho ladystu mi bude užitočná . Ďakujem
U slabších motorů byly/jsou pouze hliníkové, u silnějších motorů je jeden krouže bronzový. Aspoň tak jsem to měl v několika motorech.
Možná (spíše však určitě) se pletu. Co na to Ti, kteří už rozdělávají motor častěji než já? L.
PS: paměť nepoužíváním slábne
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Úprava motoru 2103
No ved tie 2 polkrúžky ako mám osadit lebo kamarátovi sa stalo že ich neako osadil a vypadli mu do olejovej vani . Mám jeden hliníkový a jeden bronzový , staré sú už o 0,4mm tenšie . Dakujem , no ten motor chem na LPG , neaký lepší olej donho a chcem aby to chodilo troška lepšie , ventily neviem z čoho by som mohol použit .
Русская сила
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Úprava motoru 2103
Ja sa radšej opýtam aj ked blbo ale tak pre istotu pretože je to moj prvý celkovo generalkovaný motor , a nechcem aby po 500 km povedal pápaLuděk Musil píše:Lades mi poslal zprávu. Vzhledem k tomu, že nerozumím otázce a nechápu souvislosti ( ) předhodím i pro veřejnost:Předpokládám, že axiální ložisko jako takové v motoru "neexistuje" - jsou tam jen vzadu u setrvačníku 2 půlkroužky, které vymezují podélný chod kliky.Ladés 2103 píše:Zdravím , mohli by ste mi poradiť ohladom osadenia axiálnych klukových ložísk ? Lebo skladám si jeden 2103 motor vrtany na 2106 79.00 a tak chcel by som si ho poriadne spraviť a rada od skúseneho ladystu mi bude užitočná . Ďakujem
U slabších motorů byly/jsou pouze hliníkové, u silnějších motorů je jeden krouže bronzový. Aspoň tak jsem to měl v několika motorech.
Možná (spíše však určitě) se pletu. Co na to Ti, kteří už rozdělávají motor častěji než já? L.
PS: paměť nepoužíváním slábne
Русская сила
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Úprava motoru 2103
1,7 Vačka má lepšie zdvihy ?Cory píše:Po prevrtani ostava hrubka steny valca 3,9-4,2mm, čo je myslim dosť, keď sa nebudu dávať kratšie ojnice. Ak mám byť úprimný, tak najefektívnejšie bude upraviť hlavu, zväčšiť kanály, osadiť väčšie ventily (vieme z čoho) a nechať si vyrobiť väčšie sedla To je alfou omegou, pretože hlava bola konštruovana pre 1,2. A samozrejme väčší výfuk. Ak by si to chcel na normalne slusne jazdenie, pridal by som vačku z 1,7i.
Русская сила
Re: Úprava motoru 2103
Myslim, že vačky sacich ventilov su iné, ale neviem, či stupnovanie alebo zdvih.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava motoru 2103
Taky nevím, jen jsem kdysi, kdesi, cosi zaslechl, že jak větší zdvih, tak prodloužená doba otevření. Ale prakticky nevím. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Úprava motoru 2103
su. o 1mm merane sublerou v najvyssom bode
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Úprava motoru 2103
Ok to by bolo , este musim zistit jak osadit tie vymedzovacie bronzove polkruzky co su vzadu na kluke , no a este som sa chcel opytat , niekto tu spominal tusim ze vedel upravit pracovny tlak pridanim jednej podlozky pod pretlakovy ventil ci ako to bolo ? Nespominam si a neviem to najst tak sa pre istotu spytam .
Русская сила
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Úprava motoru 2103
4. a 2. příspěvek od konce http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 7&start=15
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Úprava motoru 2103
DakujemVeteranista píše:4. a 2. příspěvek od konce http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 7&start=15
Русская сила
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
- Bydliště: Nitra
Re: Úprava motoru 2103
Ach kamarát mi išiel nalisovať piesty , a tak 2 sa zničili má taký velký lis , a postrúhali sa otvory na čap , musím zas dva zohnať nové .
Русская сила