"palubní pc"

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
dawid.b
Příspěvky: 11
Registrován: čtv úno 25, 2010 13:39
Bydliště: rokycany

"palubní pc"

Příspěvek od dawid.b »

Dobrý den, toto se mi náhodou dostalo do rukou. Má to být něco mezi palubním počítačem a předchůdcem diagnostiky. Je to určené pro Ladu 2101. To je vše co o tom vým. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevý jak se to má zapojit a co přesně by to mělo ukazovat. Jelikož nevlastním ladu 2101 tak bych to chtěl namontovat do samary. Myslíte že by to mohlo jít? předem děkuji za odpovědi
Přílohy
P1030584-1.JPG
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Já teda nevým, jak by to komunikovalo s Ladou 2101, ale vým, že ladu 2101 tady hodně lidí má. Taky vým, že by to určitě pár lidí rádo zkusilo, ale vým ještě, že tomu určitě něco bude chybět.

Vým taky, že jestli je to do 2101, tak do samary to asi nepůjde jen tak, protože je to jiný auto. Hlavně, a to si musíš dát pozor, jestli nevýš, jak to zapojit, nesmíš jen tak zkušet, jestli to náhodou nepojede, protože to nejspíš odpálíš a pak z toho bude těžítko. Ale ne jako fičura navíc, ale jako jenom to těžítko.

Dej sem výc fotek, třeba zezadu a tak.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

ale fuj s těma y :-P
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No jo, tak co naděláš, člověku to ujede...

Jinak prakticky, když se přibyde ještě těch pár fotek, tak se možná něco zjistí, ještě by ale neškodilo sem přepsat ty popisy co na tom jsou, mohlo by to pomoct identifikaci...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
dawid.b
Příspěvky: 11
Registrován: čtv úno 25, 2010 13:39
Bydliště: rokycany

Příspěvek od dawid.b »

Za y se omlouvám. To je ten problém že se bojím abych to neodpálil. Přikládám ještě jednu fotku se značkami a konektorama kabelů.
Přílohy
P1030585-1.JPG
dawid.b
Příspěvky: 11
Registrován: čtv úno 25, 2010 13:39
Bydliště: rokycany

Příspěvek od dawid.b »

Tohle je na to napsáno ale nevým jestli to nějak pomůže. Přístroj by měl být prý takhle kompletní ale také je mi divné že u oho není třeba žádný průtokoměr a tak.
Přílohy
P1030587-1.JPG
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

dawid.b píše:Tohle je na to napsáno ale nevým jestli to nějak pomůže. Přístroj by měl být prý takhle kompletní ale také je mi divné že u oho není třeba žádný průtokoměr a tak.
Určitě musí mít nějaké čidlo a rozhodně to nebude průtokoměr. Buď musí dostávat impulzy od otáček motoru - pak bude fungovat jako otáčkoměr nebo od kol, pak to bude fungovat jako tachometr. ale podle http://forum.radiospec.ru/index.php?sho ... &show=&st=& to asi bude vhodné jako to těžítko.
P.S. pokud připojíš + 12 Vss a nerozsvítí se displej (pravděpodobně zeleně), tak to rovnou zahoď. Mám dojem,že jde o ruský velice poruchový žhavený displej. Více by řekla fotka rozsvíceného displeje.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Podle toho co je na svorkách a na popisu přístroje je to jen nějaký chytřejší otáčkoměr. Jediná diagnostická funkce, kteroou to může mít je měření úhlu sepnutí kontaktů. A taky měření napětí v síti. Víc bych od toho nečekal.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Tady je popis v originále:
Был у меня на жиге такой. Он подключается к"+", "-" к катушке зажигания и 4 провод к освещению. Угол замкнутого состояния контактов прерывателя имеет значение только если оные стоят в трамблере. Для бесконтактного датчика это не надо, там нечего регулировать.n - число оборотов или тахометр будет работать если провод будет подключен к катушке зажигания к клеме коммутатора. И показывает с дискретностью 100 об/мин. F клавиша, если я не ошибаюсь, для уменьшения яркости индикатора, если 4 провод не подключен. Прибор хорош для измерения напряжения на борту. Прибор пищит при пониженном (13,2В) и повышенном напряжении, помоему более 15В.
Jestli to dobře chápu, tak to měří otáčky (s přesností 100 ot/min), měří to úhel sepnutí kontaktů a měří to palubní napětí (a indikuje jeho zvýšení/snížení mimo správný rozsah 13.2 - 15V). Kdyžtak zdatní ruštináři prosím opravte.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tenhle přístroj jsem mněl již v mé 02 ještě za totality . Je to digitální otáčkoměr , měřič úhlu sepnutí kontaktů . Jako doplňková funkce je akustická signalizace podtočení a přetočení motoru (horní mez jde nastavit) . Můj napětí neměřil i když je dle obrázku zcela shodný , nebo jsem to za 20let kdy jsem ho měl v autě nezjistil :? o čem ale pochybuji . Po jisté úpravě sloužil jako ovládání tempomatu .
Zapojení je banální : + jde na klíčkové + (15) . To obrácené T je kostra a ruské "P" připomínající M se připojuje na indukční cívku na kontakt 1 (na ten ze kterého vede káblík k rozdělovači .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
dawid.b
Příspěvky: 11
Registrován: čtv úno 25, 2010 13:39
Bydliště: rokycany

Příspěvek od dawid.b »

Všem děkuji za odpovědi, čekal jsem od toho přístroje sice víc ale ten otáčkoměr stačí.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Až tě přístroj omrzí, můžeš ho nabídnout, levně bych si ho pořídil na hraní.

Kdyžtak můžeš udělat fotku z provozu :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
PetrX
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od PetrX »

dawid.b píše:Všem děkuji za odpovědi, čekal jsem od toho přístroje sice víc ale ten otáčkoměr stačí.
Pokud bys chtěl "něco víc",a máš stříkačku jednobod,tak v Praktické elektronice z loňského roku je návod na stavbu celkem jednoduchého a levného "palubního PC".
http://www.ulozto.cz/5091917/pe06-2010-pdf
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michael 4x4 »

Tá stavebnica vyzerá hodne zaujímavo. Ale niečo pre MPi by sa nenašlo?
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
PetrX
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od PetrX »

Michael 4x4 píše:Tá stavebnica vyzerá hodne zaujímavo. Ale niečo pre MPi by sa nenašlo?
Ale našlo: http://svetelektro.com/clanky/palubny-p ... a-393.html
Vychází z předchozí konstrukce Z.Svobody v PE06/2010,jen s hlavním rozdílem,že program je upravený pro ECU Simos-2P (čtyřbod) a ještě další rozdíly viz. článek.
Takže by to šlo i do Nivy se čtyřbodem.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“