"palubní pc"
Moderátor: Moderátoři
"palubní pc"
Dobrý den, toto se mi náhodou dostalo do rukou. Má to být něco mezi palubním počítačem a předchůdcem diagnostiky. Je to určené pro Ladu 2101. To je vše co o tom vým. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevý jak se to má zapojit a co přesně by to mělo ukazovat. Jelikož nevlastním ladu 2101 tak bych to chtěl namontovat do samary. Myslíte že by to mohlo jít? předem děkuji za odpovědi
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Já teda nevým, jak by to komunikovalo s Ladou 2101, ale vým, že ladu 2101 tady hodně lidí má. Taky vým, že by to určitě pár lidí rádo zkusilo, ale vým ještě, že tomu určitě něco bude chybět.
Vým taky, že jestli je to do 2101, tak do samary to asi nepůjde jen tak, protože je to jiný auto. Hlavně, a to si musíš dát pozor, jestli nevýš, jak to zapojit, nesmíš jen tak zkušet, jestli to náhodou nepojede, protože to nejspíš odpálíš a pak z toho bude těžítko. Ale ne jako fičura navíc, ale jako jenom to těžítko.
Dej sem výc fotek, třeba zezadu a tak.
Vým taky, že jestli je to do 2101, tak do samary to asi nepůjde jen tak, protože je to jiný auto. Hlavně, a to si musíš dát pozor, jestli nevýš, jak to zapojit, nesmíš jen tak zkušet, jestli to náhodou nepojede, protože to nejspíš odpálíš a pak z toho bude těžítko. Ale ne jako fičura navíc, ale jako jenom to těžítko.
Dej sem výc fotek, třeba zezadu a tak.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Určitě musí mít nějaké čidlo a rozhodně to nebude průtokoměr. Buď musí dostávat impulzy od otáček motoru - pak bude fungovat jako otáčkoměr nebo od kol, pak to bude fungovat jako tachometr. ale podle http://forum.radiospec.ru/index.php?sho ... &show=&st=& to asi bude vhodné jako to těžítko.dawid.b píše:Tohle je na to napsáno ale nevým jestli to nějak pomůže. Přístroj by měl být prý takhle kompletní ale také je mi divné že u oho není třeba žádný průtokoměr a tak.
P.S. pokud připojíš + 12 Vss a nerozsvítí se displej (pravděpodobně zeleně), tak to rovnou zahoď. Mám dojem,že jde o ruský velice poruchový žhavený displej. Více by řekla fotka rozsvíceného displeje.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tady je popis v originále:
Jestli to dobře chápu, tak to měří otáčky (s přesností 100 ot/min), měří to úhel sepnutí kontaktů a měří to palubní napětí (a indikuje jeho zvýšení/snížení mimo správný rozsah 13.2 - 15V). Kdyžtak zdatní ruštináři prosím opravte.Был у меня на жиге такой. Он подключается к"+", "-" к катушке зажигания и 4 провод к освещению. Угол замкнутого состояния контактов прерывателя имеет значение только если оные стоят в трамблере. Для бесконтактного датчика это не надо, там нечего регулировать.n - число оборотов или тахометр будет работать если провод будет подключен к катушке зажигания к клеме коммутатора. И показывает с дискретностью 100 об/мин. F клавиша, если я не ошибаюсь, для уменьшения яркости индикатора, если 4 провод не подключен. Прибор хорош для измерения напряжения на борту. Прибор пищит при пониженном (13,2В) и повышенном напряжении, помоему более 15В.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Tenhle přístroj jsem mněl již v mé 02 ještě za totality . Je to digitální otáčkoměr , měřič úhlu sepnutí kontaktů . Jako doplňková funkce je akustická signalizace podtočení a přetočení motoru (horní mez jde nastavit) . Můj napětí neměřil i když je dle obrázku zcela shodný , nebo jsem to za 20let kdy jsem ho měl v autě nezjistil o čem ale pochybuji . Po jisté úpravě sloužil jako ovládání tempomatu .
Zapojení je banální : + jde na klíčkové + (15) . To obrácené T je kostra a ruské "P" připomínající M se připojuje na indukční cívku na kontakt 1 (na ten ze kterého vede káblík k rozdělovači .
Zapojení je banální : + jde na klíčkové + (15) . To obrácené T je kostra a ruské "P" připomínající M se připojuje na indukční cívku na kontakt 1 (na ten ze kterého vede káblík k rozdělovači .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Pokud bys chtěl "něco víc",a máš stříkačku jednobod,tak v Praktické elektronice z loňského roku je návod na stavbu celkem jednoduchého a levného "palubního PC".dawid.b píše:Všem děkuji za odpovědi, čekal jsem od toho přístroje sice víc ale ten otáčkoměr stačí.
http://www.ulozto.cz/5091917/pe06-2010-pdf
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Ale našlo: http://svetelektro.com/clanky/palubny-p ... a-393.htmlMichael 4x4 píše:Tá stavebnica vyzerá hodne zaujímavo. Ale niečo pre MPi by sa nenašlo?
Vychází z předchozí konstrukce Z.Svobody v PE06/2010,jen s hlavním rozdílem,že program je upravený pro ECU Simos-2P (čtyřbod) a ještě další rozdíly viz. článek.
Takže by to šlo i do Nivy se čtyřbodem.