Padani paliva - ventilky palivove pumpy, kde sehnat?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Padani paliva - ventilky palivove pumpy, kde sehnat?

Příspěvek od smajchl »

Zdarec, tak jsem asi prisel na to proc mi auto vzdycky dlouho startuje, vymenil jsem membranu v palivove pumpe, ale nic se nezmenilo, ta stara byla v poho. problem budou ventilky ve vicku palivove pumpy ktere netesni asi tak skvele jako kdyz byly novy. Kdyz jsem auto nastartoval uklidil do garaze a pak tam neco delal tak sem obcas slysel probublavani vzduchu v hadickach od nadrze, takze problem bude tady clovek pak toci dlouho aby natahnul palivo.

Otazka zni, kde sezenu ty ventily do vicka palivove pumpy? slysel jsem ze se prodava opravna sada ci co, ale kde? Bydlim v Praze a mam VAZ 2101, dal bych sem fotku je krasnej ale nejak mi to nejde pripojit soubor nic nedela...

Diky moc za radu Majkl
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ahoj Majkle, já su z Brna, tekže Pražský obchod ti neporadím, ale zkus toto téma http://forum.ladaklub.com/viewforum.php?f=28 a koukni sem ještě několikrát, určitě se ozve ještě někdo - lidí z Prahy je tu taky dost. Jo a určitě budou na tebe a auto zvědaví :wink: Fotky ti sem nejdou dát, protože jsou větší, než dovoluje systím fora, což je tuším 800x600. Ale nic Ti nebrání použít Rajče, Jpeg.cz, nebo podobné uploady a sem dát odkaz.

Myslím, že známej obchod je v Krči, ale tam vidím jen celou pumpu. http://autodilykrc.cz/eshop/detail/cerp ... ee6d466cfe

Ty opravné sady tu letěly nejspíš v dřívějších dobách, na pumpu, na karburátory a podobně, bylo jich víc. Občas jdou vidět na nějakých inzercích, dříve od člověka s nickem Andrej_Moskva, který to posílal... Ale asi to nemá příliš smysl, výměna taky zabere čas a koupě nové pumpy nemusí být takový problém.

Zkoušel jsi před startem po delším stání načerpat ručně, páčkou na pumpě? Jestli to pak chytlo hezky, tak je to fakt ono. Mám taky jedničky, taky benzín padá, ale žádná tragedie, pokud nestartuju po týdnu, tak je to v klidu. Akorát startuju na dvakrát až třikrát, ale to je asi ještě o jiné věci...

EDIT: Vyřešil jsem to startování na dvakrát až třikrát - opravil část palivové soustavy. Horní hadice ke karbecu byla jako cedník, tekla a cucala vzduch, letěla dlouhým obloukem. Po nahrazení dobrou hadicí startuju na 1 - 2 pokusy.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne sob dub 02, 2011 09:40, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Tak si to rozebereme pěkně popořadě.

1.
smajchl píše:sem obcas slysel probublavani vzduchu v hadickach od nadrze, takze problem bude tady
Tohle zmíněné "probublávání" s problémem "padání" paliva z karburátoru vůbec nesouvisí. To cos slyšel, bylo odvětrání nádrže, které má za úkol vyrovnávat tlak v nádrži vůči okolí a kompenzovat úbytek paliva v nádrži, způsobený spotřebou během jízdy. Když se do odvětrávací hadičky dostane benzín, tak zůstane na jejím dně v jakoby "sifonu" a potom dochází ke slyšitelnému bublání. Tento jev odstraníš jednoduše. Odmontuj horní plastový kryt nad nádrží a za ním uvidíš tenkou asi 6mm hadičku. Tu odpoj a vylej z ní kapalinu. Po osazení zpět již auto nebude bublat ani chrochtat. ;) :D

2. Opravná sada sice existuje, ale u nás se moc nevyskytuje. I kdybys ji sehnal, tak samotná výměna fíbrových ventilků není zrovna nejjednodušší a často je funkce pumpy po repasi horší, než před ní. Proto bych doporučil sehnat jinou, plně funkční pumpu.

3. Za úbytek paliva z karburátoru nemůže vždy jen vadné čerpadlo. Většinou totiž dojde k tomu, že se benzín z karburátoru jednoduše odpaří. Než tedy přistoupíš k výměnám jednotlivých dílů, důkladně si zjisti, kde je vlastně problém, ať potom neděláš zbytečné věci. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Hurikán píše:2. Opravná sada sice existuje, ale u nás se moc nevyskytuje. I kdybys ji sehnal, tak samotná výměna fíbrových ventilků není zrovna nejjednodušší a často je funkce pumpy po repasi horší, než před ní. Proto bych doporučil sehnat jinou, plně funkční pumpu.
Nesouhlasím.
Originální opravnou sadu jsem kupoval asi před patnácti lety v "mototechně" na Proseku. Výměna byla trapně jednoduchá a od té doby čerpadlo šlapalo jako hodinky. Nicméně pokud jsou opotřebované jenom ty destičky z toho cuprextitu či co to je za materiál, tak ty by se daly klidně z něčeho vyrobit. Muselo by to být jen stejně tlusté, zhruba stejně lehké a odolávat benzínu. Mosazné kroužky a pružinky se dají použít původní.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jimmi, jak jsi ty kroužky vyndával? nenapadá mně nic jinýho, než do díry strčit něco celkem přesnýho a vypáčit je. Jinak bych je rozdrbal. Nezkoušel jsem to.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Já je nevyndával..... :roll: mě vypadly samy......
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jo a to se vyplatí. Tak já je mám normálně zatemovaný, ikdyž asi ne nijak zuřivě. No, nebdu to dráždit, jezdí to pěkně i tak.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Ty jo, tak ventilek v palivovém čerpadlu slyším prvně. :-) K čemu to tam je a kde?
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Asi k čerpání ne? Víš jak funguje pumpa ve studni co máte na dvoře? V sestavě je sací ventil, výtlačnej ventil a píst. V autě je místo pístu membrána. Když jde píst/membrána jedním směrem, nasává se do komory pumpy palivo sacím ventilem. Když píst/membrána změní směr, sací ventil se zavře a otevře se výtlačnej ventil a přes něj se tlačí obsah komory ven. Viz. literatura. Ale i na pohled je to jasný.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Jinak jestli si to dobře pamatuju, tak vnitřek čerpadla jde celý vyjmout. A ty mosazné kroužky jsou tam jenom obyčejně zalisované. Stačí si pohrát s různou teplotou nebo to natvrdo vylisovat a zalisovat. Problém to není. Rozhodně mi to přijde jednodušší, než měnit celé čerpadlo, pak ho pracně štelovat a utěsňovat.
A stav těch destiček lze často rozpoznat pohedem i bez rozebírání.

Já jsem měl problém ten, že jeden kroužek tam vůbec nebyl zalisovaný a opíral se jen o to plastové sítko. Jenže sítko postupně ustupovalo a destička se vlivem větší vůle obrušovala na krajích. Takže když jsem zatočil prudce doprava, destička se v lůžku posunula a čerpadlo přestalo dávat.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

úvaha. Čo takto kúpiť 2 jednosmerné ventily na hadičku a dať jeden pred čerpadlo a druhý za? myslím, že by to problém vyriešilo. Akurát o cene pomlčím :P
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Stačí jeden, je to do série. Tedy teoreticky. Prakticky už Koko Loko dávno zjistil, jaký je svět.
když už je tu tenhle nápad, nefunguje náhodou redukčák jak ozpětná plapka? Funguje.
http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=203

(trošku OT, ale je to masakr, na co lidi nepřijdou. Hlavně když vidím ten magnetizér na hadici, kterej má prý nějak upravovat ionizaci paliva, aby se líp mísilo se vzduchem... :D
Nicméně, třeba ta tepelná izolace palivové hadice asi kardinální blbost nebude, destilace benzínu prý začíná na 40°C a do 90°C se odpařuje až 20% hmotnosti, což jsou lehkoodpařitelné složky, na které motor dobře startuje.)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

MartasBrno píše:Stačí jeden, je to do série. Tedy teoreticky
ak v čerpadle nefungujú obe ventilky, ťažko si jedným jednosmerným pomôžeš. Ale pokiaľ iba jeden, tak by sa to dalo umiestniť buď pred, alebo za čerpadlo (podľa toho kt. nefunguje) a malo by to pracovať. Avšak či nebude palivo padať, to neviem. Plus ešte odpar...
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Puhi píše:ak v čerpadle nefungujú obe ventilky, ťažko si jedným jednosmerným pomôžeš. Ale pokiaľ iba jeden, tak by sa to dalo umiestniť buď pred, alebo za čerpadlo (podľa toho kt. nefunguje) a malo by to pracovať
Vždyť je to celé zapojené za sebou - do serie. I ty ventilky v pumpě jsou zapojené za sebou. Stačí aby jeden byl špatný a čerpadlo dává malý tlak - má problém sát nebo vytlačovat. Máš pravdu v tom, že jedním přídavným by se dal suplovat jeden vadný v pumpě, aby pumpa tlačila.

Pokud jsou oba sešlé, propouští pumpa zpět. Proti tomu by stačil i jediný extra ventilek. Ten odpar bych řekl že může komplikovat situaci ve vedrech a to ještě jen v místech, kde se palivo ohřívá. Buď vedením nebo sáláním tepla od bloku přes přírubu čerpadla, nebo stykem s horní hadicí chladiče a krytu ventilů. V prvním případě čekám problém s čerpáním, v druhém pak s karburací.

Ale jak to ten Pípák uzavřel? Že zpětná klapka neklapkuje, nebo to byl fakt odpar? Hmmm.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tohle téma spolu s tímhle http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14357 by šlo zmoderovat :twisted: tedy ne zrovna hned smazat :mrgreen: , třeba spojit za sebe.

Přidám jen na ukázku obrázky opravné sady pro obrázkofily, aby měli co závidět.
Obrázek
Obrázek

K výměně ventilků tolik, že jsem přebral 3 "poličkové" pumpy, každá vypadala trochu jinak, každá na sobě měla označení 2101, původ v krajině, kde zítra znamená včera a dvě z nich měly z výroby nedolisovaná a nedostatečně zatemovaná sedla ventilků - tedy myslím tím ty kroužky. V jednom to šlo zaťuknout dokonce o 1mm hlouběji! Předpokládám, že to má vliv na funkci, ikdyž možná ne fatální. Zároveň jsem zjistil, že stačí aby byl někdo rafan a přetáhnul šroubky a všechno se zkřiví -> po zabroušení OK, ale chce to cit.

Výměnu sedel jsem dělal tak, že jsem odťuknul zatemované body zpět a pomocí přesně padnoucí kulatiny do otvoru sedla toto vypáčil ven. Po srovnání a zaleštění kontaktní plošky šly sedla znovu použít a těsní.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“