Motor se dusí

Moderátor: Moderátoři

rendos
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Motor se dusí

Příspěvek od rendos »

Předem se omlouvám jestli se to tu už řešilo ale mám dotaz. Dědova 21011 (najeto 150000km) se jakoby začne dusit pokud sešlápnu plyn asi za polovinu. Normálně startuje,volnoběh drží, při zrychlování normálně táhne ale jak pedál plynu překročí polovinu chodu tak se jakoby začne dusit a nemá tah.Dělá to jak na benzín tak na LPG.
Dík za každou radu,návštěva servisu by asi překročila cenu vozu i když jinak je auto celkem v dobrém stavu.
Vaz 21011
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Tohle dle popisu nevypadá na "dušení", ale na nedostatek paliva. Určitě bych se zaměřil na karburátor. Jestli je tam ještě weber s mechanickým ovládáním klapky druhé komory, tak bude s největší pravděpodobností zanesená tryska druhého stupně. Po otevření jeho klapky dojde k prudkému ochuzení směsi a motor ztratí tah. Nejdřív ale zjisti, co přesně máš na autě za karburátor. Potom se dá daleko líp nasměrovat. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit, zvláštní. Vzduchový filtr je v dobré kondici?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
rendos
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Karbec

Příspěvek od rendos »

Koko Loko píše:Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit, zvláštní. Vzduchový filtr je v dobré kondici?
Těžko říct, já s tím jedu 3x za rok,dědovi je 80, kdy co měnil se nepamatuje.Snad ještě za Husáka.Karbec mu kdosi měnil, prý tam byl jeden čas i ze škodovky...
Vaz 21011
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Koko Loko píše:Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit
To je pravda, to jsem nějak přehlédl. Otázkou ale je, jak je vyřešené LPG. Možností je, vzhledem k počtu "umělců", docela dost. :|

rendos, :? Hmmm, to se potom radí dost špatně, když nevíme, co je tam za typ karburátoru, v jakém stavu jsou jednotlivé díly, jak je provedeno LPG a pod. S malým množstvím informací se pracuje dosti těžko.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
rendos
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Příspěvek od rendos »

Informace dodám v průběhu příštího týdne.Moc se v Ladách nevyznám ,mám dva japonce takže kapotu zvedám jen na dolití kapaliny do ostřikovačů. Lada je ale dobré auto,takové topení nemám ani v Mazdě.....
Vaz 21011
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6518
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Mozna by to chtelo celkovejsi kontrolu. Tesneni pod vikem karburatoru, tesneni pod karbem, oboji z duvodu moznosti prisavani vzduchu.

Ted jsem potkal jednu ladu a tam bylo viko karbu uplne volne, karburator samotny taky. Nechapu jak to mohlo jezdit. Dojezdilo to, az upadl plovak, ale to nebude tento pripad ;-).

zkontroluj, jestli je karbec i viko dotazene, jestli nejsou volne veci kolem trysek a vzdusniku.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

rendos, vyřiď dědovi poklonu, že to urdžuje při životě, vím, jaký to je. A ať to udržuje dál, co to půjde ;-)

To, že to je na plyn horší neposoudím, ale kdyby tam byl OZON a neotvírala se druhá klapka, tak by to při přidání plynu jelo furt stejně, teda nepřidalo, jak na benzín tak na plyn.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
rendos
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Příspěvek od rendos »

MartasBrno píše:rendos, vyřiď dědovi poklonu, že to urdžuje při životě, vím, jaký to je. A ať to udržuje dál, co to půjde ;-)

To, že to je na plyn horší neposoudím, ale kdyby tam byl OZON a neotvírala se druhá klapka, tak by to při přidání plynu jelo furt stejně, teda nepřidalo, jak na benzín tak na plyn.
Děda na to auto v podstatě nešáhl,jen jezdí. Před pár lety tam jen nechal dát pozinkované blatníky a LPG. Pak tam kdosi dělal něco s karbecem, jinak je v pěkném stavu,i s historickým rádiem.....
Vaz 21011
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Zase mám opačný problém,motor se asi zahlcuje,i na stk bylo přidáno dost na bohatosti,postupně se to ale zhoršuje,momentálně dosáhnu tak max 68 km/h na 2 st.,poté zasáhne neviditelná ruka trhu.Motor nejde do otáček jako kdysi.

Druhý problém:tak od těch 130km/h na dálnici motor získá divný chod,trošku jakoby cuká a dělá trrrrrr trrrrrr trrrrrr.
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

nebude to rozdelovacom, jako volou v lozisku, ja som mal podobny problem a volal som to obmedzovac a koncilo mi to pri 4000ot :-D
Veverka

Příspěvek od Veverka »

E,a jak posunout ty I I I?Ta vůle je 0,43 mm (?) ale vůči čemu?
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Cože?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Taky nějak nechápu, jedině u kladívka mne napadá vůle 0,4mm, tam se to měří při rozpojených kontaktech, z mé zkušenosti je lepší nastavit na 0,35 šterbinovou měrkou, nebál bych se i na 0,30, ono ve výsledku je lepší zkontrolovat úhel sepnutí pomocí měřáku.
Doporučil bych před montáží nového kladívka ho rozebrat na raménko a kontakt a obě kontaktní plochy zaleštit na brusném kameni...
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, myslím, že Veverka prosáknul z jiného vesmíru...
Jo, kladívko - jsou na to slyšet hlasy, někdy dost silný, že na kontakty se smí jen s pilníkem, aby v nich nezůstal prach ze šutru. Prý se pak kontakty dost rychle huntují... No, nevím, pár kontaktů jsem udělal smirkem a už je nikdy nepotkal, stejně jako jiné, dělané hadrem s kontaktolem, nebo pilníčkem...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“