Motor se dusí
Moderátor: Moderátoři
Motor se dusí
Předem se omlouvám jestli se to tu už řešilo ale mám dotaz. Dědova 21011 (najeto 150000km) se jakoby začne dusit pokud sešlápnu plyn asi za polovinu. Normálně startuje,volnoběh drží, při zrychlování normálně táhne ale jak pedál plynu překročí polovinu chodu tak se jakoby začne dusit a nemá tah.Dělá to jak na benzín tak na LPG.
Dík za každou radu,návštěva servisu by asi překročila cenu vozu i když jinak je auto celkem v dobrém stavu.
Dík za každou radu,návštěva servisu by asi překročila cenu vozu i když jinak je auto celkem v dobrém stavu.
Vaz 21011
Tohle dle popisu nevypadá na "dušení", ale na nedostatek paliva. Určitě bych se zaměřil na karburátor. Jestli je tam ještě weber s mechanickým ovládáním klapky druhé komory, tak bude s největší pravděpodobností zanesená tryska druhého stupně. Po otevření jeho klapky dojde k prudkému ochuzení směsi a motor ztratí tah. Nejdřív ale zjisti, co přesně máš na autě za karburátor. Potom se dá daleko líp nasměrovat. 

- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Karbec
Těžko říct, já s tím jedu 3x za rok,dědovi je 80, kdy co měnil se nepamatuje.Snad ještě za Husáka.Karbec mu kdosi měnil, prý tam byl jeden čas i ze škodovky...Koko Loko píše:Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit, zvláštní. Vzduchový filtr je v dobré kondici?
Vaz 21011
To je pravda, to jsem nějak přehlédl. Otázkou ale je, jak je vyřešené LPG. Možností je, vzhledem k počtu "umělců", docela dost.Koko Loko píše:Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit

rendos,

Mozna by to chtelo celkovejsi kontrolu. Tesneni pod vikem karburatoru, tesneni pod karbem, oboji z duvodu moznosti prisavani vzduchu.
Ted jsem potkal jednu ladu a tam bylo viko karbu uplne volne, karburator samotny taky. Nechapu jak to mohlo jezdit. Dojezdilo to, az upadl plovak, ale to nebude tento pripad
.
zkontroluj, jestli je karbec i viko dotazene, jestli nejsou volne veci kolem trysek a vzdusniku.
Ted jsem potkal jednu ladu a tam bylo viko karbu uplne volne, karburator samotny taky. Nechapu jak to mohlo jezdit. Dojezdilo to, az upadl plovak, ale to nebude tento pripad

zkontroluj, jestli je karbec i viko dotazene, jestli nejsou volne veci kolem trysek a vzdusniku.
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Děda na to auto v podstatě nešáhl,jen jezdí. Před pár lety tam jen nechal dát pozinkované blatníky a LPG. Pak tam kdosi dělal něco s karbecem, jinak je v pěkném stavu,i s historickým rádiem.....MartasBrno píše:rendos, vyřiď dědovi poklonu, že to urdžuje při životě, vím, jaký to je. A ať to udržuje dál, co to půjde
To, že to je na plyn horší neposoudím, ale kdyby tam byl OZON a neotvírala se druhá klapka, tak by to při přidání plynu jelo furt stejně, teda nepřidalo, jak na benzín tak na plyn.
Vaz 21011
Zase mám opačný problém,motor se asi zahlcuje,i na stk bylo přidáno dost na bohatosti,postupně se to ale zhoršuje,momentálně dosáhnu tak max 68 km/h na 2 st.,poté zasáhne neviditelná ruka trhu.Motor nejde do otáček jako kdysi.
Druhý problém:tak od těch 130km/h na dálnici motor získá divný chod,trošku jakoby cuká a dělá trrrrrr trrrrrr trrrrrr.
Druhý problém:tak od těch 130km/h na dálnici motor získá divný chod,trošku jakoby cuká a dělá trrrrrr trrrrrr trrrrrr.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
Taky nějak nechápu, jedině u kladívka mne napadá vůle 0,4mm, tam se to měří při rozpojených kontaktech, z mé zkušenosti je lepší nastavit na 0,35 šterbinovou měrkou, nebál bych se i na 0,30, ono ve výsledku je lepší zkontrolovat úhel sepnutí pomocí měřáku.
Doporučil bych před montáží nového kladívka ho rozebrat na raménko a kontakt a obě kontaktní plochy zaleštit na brusném kameni...
Doporučil bych před montáží nového kladívka ho rozebrat na raménko a kontakt a obě kontaktní plochy zaleštit na brusném kameni...
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No, myslím, že Veverka prosáknul z jiného vesmíru...
Jo, kladívko - jsou na to slyšet hlasy, někdy dost silný, že na kontakty se smí jen s pilníkem, aby v nich nezůstal prach ze šutru. Prý se pak kontakty dost rychle huntují... No, nevím, pár kontaktů jsem udělal smirkem a už je nikdy nepotkal, stejně jako jiné, dělané hadrem s kontaktolem, nebo pilníčkem...
Jo, kladívko - jsou na to slyšet hlasy, někdy dost silný, že na kontakty se smí jen s pilníkem, aby v nich nezůstal prach ze šutru. Prý se pak kontakty dost rychle huntují... No, nevím, pár kontaktů jsem udělal smirkem a už je nikdy nepotkal, stejně jako jiné, dělané hadrem s kontaktolem, nebo pilníčkem...