pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení
Moderátor: Moderátoři
pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení
Zdravím. Jsem tady nový. Mám Nivu 1500, r.v. 1986, najeto cca 100 000, km, dovoz z Německa. Po opravě startéru (uhlíky) dochází ke spálení 2 pojistky z leva v horní pojistové skříňce. Dle zapojení by měla jistit ostřikovače, stěrače a motor topení. Poj je 8A. Zajímavé je to, že při vypnutém zapalování pojistka drží a stěrače, ostřikovače i motor topení normálně fungují. Po otočení klíčkem ve spínací skříňce dojde po několika minutách ke spálení pojistky. Nemáte někdo typ na nalezení příčiny závady? Předem dík.
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
To je OK že tieto veci fungujú pri vypnutom zapaľovaní? Lebo mne nie.vsusicky píše:při vypnutém zapalování pojistka drží a stěrače, ostřikovače i motor topení normálně fungují
edit:// aha, ok, to som nevedel
Naposledy upravil(a) Michael 4x4 dne ned lis 21, 2010 13:22, celkem upraveno 1 x.
Pokud odejde po několika minutách, nejedná se zřejmě o tvrdý zkrat na kostru, nýbrž proud blízký 8A.
Zkusil bych pojistku vyndat a změřit napětí na patici pojistky. Na jednom kontaktu by mohlo být 12V, na druhém nic - na tom bych změřil odpor vůči kostře a jestli se na něm neobjeví napětí po zapnutí zapalování. Dále bych připojil ampérmetr místo pojistky a měřil bych proudy v různých situacích:
1. Všechno vypnuto
2. Zapalování vypnuto, větrák zapnuto atd.
.
.
.
X. Zapalování zapnuto, ostatní vypnuto atd.
Na základě naměřených hodnot bych posoudil, co se v tom autě děje, šel po drátech, odpojoval atd. V zásadě je několik možností - buď se nějaký vodič zkratuje kostru, na jiný vodič nebo má nějaký spotřebič zvýšený odběr. Je také možné, že pojistka odejde, až když je nastartovaný motor, v tom případě je napětí palubní sítě vyšší. I to je potřeba změřit, jestli tam není přepětí.
Zkusil bych pojistku vyndat a změřit napětí na patici pojistky. Na jednom kontaktu by mohlo být 12V, na druhém nic - na tom bych změřil odpor vůči kostře a jestli se na něm neobjeví napětí po zapnutí zapalování. Dále bych připojil ampérmetr místo pojistky a měřil bych proudy v různých situacích:
1. Všechno vypnuto
2. Zapalování vypnuto, větrák zapnuto atd.
.
.
.
X. Zapalování zapnuto, ostatní vypnuto atd.
Na základě naměřených hodnot bych posoudil, co se v tom autě děje, šel po drátech, odpojoval atd. V zásadě je několik možností - buď se nějaký vodič zkratuje kostru, na jiný vodič nebo má nějaký spotřebič zvýšený odběr. Je také možné, že pojistka odejde, až když je nastartovaný motor, v tom případě je napětí palubní sítě vyšší. I to je potřeba změřit, jestli tam není přepětí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
To není zrovna dobrý nápad když to pálí pojistky, i když tam není skrat natvrdo . Zničit ampérmetr je totiž velmi jednoduché .veliz píše:Dále bych připojil ampérmetr místo pojistky a měřil bych proudy v různých situacích:
Jako daleko spolehlivější metoda je místo pojistky dát třeba žárovku H3 . Při skratu se jen rozsvítí . Po nalezení (odstranění) skratu nebo velkého odběru žárovka zhasne
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte dub 20, 2010 10:12
- Bydliště: Mladá Boleslav
Ahoj,mám stejný pproblém u své Nivy. Při zapnutí stěračů se vypálí pojistka až 25A. Vypadá to, že bude skrat někde u přepínače stěračů. Někdy chodí bez problémů, někdy se pojistka vypaluje. Možná kontakty u přepínače. Teď se do toho pouštět nebudu, až se oteplí (pokud mě to více nenase..) Martinvsusicky píše:Zatím děkuji za rady, vzhledem k pracovnímu vytížení se k tomu dostanu příští víkend.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zkus zkontrolovat kabeláž vedoucí k motoru stěračů, jestli není prodřená a nedotýká se kastle.Martin KURKA píše:Ahoj,mám stejný pproblém u své Nivy. Při zapnutí stěračů se vypálí pojistka až 25A. Vypadá to, že bude skrat někde u přepínače stěračů. Někdy chodí bez problémů, někdy se pojistka vypaluje. Možná kontakty u přepínače. Teď se do toho pouštět nebudu, až se oteplí (pokud mě to více nenase..) Martin
VAZ 1117
Re: pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení
Tak jsem se k tomu konečně dostal. Zapojil jsem místo pojistky žárovku 40W. Vypadá to na motorek stěračů Typ 241 s permanentími magnety. Při provozu přes cyklovač to jde, při trvalém provozu se stěrače zastaví a výrazně zvýší se odbě proudu. Přitom se motorek nehřeje, ale ohřívá se bimetalová pojistka na něm umístěná. Ale ani po 5 minutách se nerozepne. Kontakt ovládaný vačkou je vyčistěný a OK. Kolektor i karáčky vypadají kuželovitě sjeté a zdá se, že dotyková plocha je je cca 2-3 mm. Takže předpokládám, že se nejedná o závadu na relé(cyklovači). Máte někdo zkušenosti s opravou motorku, nebo víte o někom, kdo ho umí opravit (okolí Chomutova) , nebo je lepší ho rovnou vyměnit?
Re: pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení
Zdravím ve spolek
mám podobný problém na Nivě 1,6/ 1982, jenom s tím rozdílem, že prostě stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku, i jsem měnil a různě hýbal. Na elektriku musím „ pomalu“ a pokud mě někdo trošku navede, tak myslím, že to dáme do chodu. Nevím kde začít, jestli zkusit žárovku místo pojistky, nebo co s tím, odkud začít hledat poruchu. Jestli mají stěrače a topení nějaké společné relé apod. Kdyby to byl zkrat, jak v předchozím příspěvku, tak by to pálilo tu pojistku. Takže si myslím, že to bude vadná nějaká společná součástka pro stěrač i topení
děkuji za radu
Honza
mám podobný problém na Nivě 1,6/ 1982, jenom s tím rozdílem, že prostě stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku, i jsem měnil a různě hýbal. Na elektriku musím „ pomalu“ a pokud mě někdo trošku navede, tak myslím, že to dáme do chodu. Nevím kde začít, jestli zkusit žárovku místo pojistky, nebo co s tím, odkud začít hledat poruchu. Jestli mají stěrače a topení nějaké společné relé apod. Kdyby to byl zkrat, jak v předchozím příspěvku, tak by to pálilo tu pojistku. Takže si myslím, že to bude vadná nějaká společná součástka pro stěrač i topení
děkuji za radu
Honza
Ahoj, tak ještě jednou nějakého elektrikáře - prosím o radu
Zdravím ve spolek
mám podobný problém na Nivě 1,6/ 1982, jenom s tím rozdílem, že prostě stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku, i jsem měnil a různě hýbal. Na elektriku musím „ pomalu“ a pokud mě někdo trošku navede, tak myslím, že to dáme do chodu. Nevím kde začít, jestli zkusit žárovku místo pojistky, nebo co s tím, odkud začít hledat poruchu. Jestli mají stěrače a topení nějaké společné relé apod. Kdyby to byl zkrat, jak v předchozím příspěvku, tak by to pálilo tu pojistku. Takže si myslím, že to bude vadná nějaká společná součástka pro stěrač i topení
děkuji za radu
Honza
mám podobný problém na Nivě 1,6/ 1982, jenom s tím rozdílem, že prostě stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku, i jsem měnil a různě hýbal. Na elektriku musím „ pomalu“ a pokud mě někdo trošku navede, tak myslím, že to dáme do chodu. Nevím kde začít, jestli zkusit žárovku místo pojistky, nebo co s tím, odkud začít hledat poruchu. Jestli mají stěrače a topení nějaké společné relé apod. Kdyby to byl zkrat, jak v předchozím příspěvku, tak by to pálilo tu pojistku. Takže si myslím, že to bude vadná nějaká společná součástka pro stěrač i topení
děkuji za radu
Honza
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ahoj, tak ještě jednou nějakého elektrikáře - prosím o r
Pro začátek zkus žárovkovou zkoušečkou, zda-li jde napětí na pojistku (pro sichra oba kontakty).honys4 píše:... stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku... .
Ale myslím, že ne. Aby jsi zjistil, který kabel do pojistkovky je přívodní - tak to odzkoušej na vedlejší pojistce.
No a potom musíš jít po drátu. Ale myslím, že asi povede do spínací skříňky.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení
O.K. díky, zkusím to, uplně mě to teď " koplo ", problémy nastaly, až když jsem vyměnil spinaci skříňku. Najdu asi nějaky schéma a podle toho tam ten kabel zkusím přepojit, nebo budu zkoušet připojit na jednotlivé kontakty na skříňce. Díky moc Honza Nedoma