Po zohriati nemaze :(

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
peto5o
Příspěvky: 15
Registrován: pát říj 06, 2006 06:36
Bydliště: Spišská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Po zohriati nemaze :(

Příspěvek od peto5o »

Pekny den vsetkym. Mam nasledovny problem...

Ked nastartujem svoju 21061 vsetko je v pohode. Rucicka mazania mi pride aj k 4-ke (podla otacok)

Akonahle sa motor zohreje, rucicka klesa... pri prevadzkovej teplote cca 90°C motor prestava mazat. Dokonca do rychlosti cca 30 km/hod je rucicka na nule a svieti cervena kontrolka. Situacia sa jemne zlepsila po vymene oleja a olejoveho filtra.

Neviete niekto poradit? :cry:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Olejové čerpadlo - pravděpodobně netěsný redukční ventil.

Vyndat, opravit případně vyměnit. A rychle nebo dojezdíš!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

kluka v haji
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Pokud motor neklepe (zatim), tak zkus mrknout, jestli nevylitla zatka vzadu na vacici...pak se pust do pripadnych rozborek motoru
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Mě to dělalo to samé. Stačilo vyndat čerpadlo, zabrousit redukční ventil a při té příležitosti jsme na rady Marka podložil i pružinu aby se zvýšil maximální mazací tlak. Od té doby 2 roky pohoda :yawinkle:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Pokud bys slyšel klepání (asi jako když budeš klíčem 17/19 klepat o blok motoru), nejezdi. Abys nedopadl takhle:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/OG ... directlink
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

:shock: ty vo.e to vidím prvně
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Na návštěvě u "skoro tchána" sem něco takovýho viděl naživo na offroadovým motoru. Pán pak ještě otevřel expanzku a schytal pěknou opařeninu na ruce. Motor měl prý v autě najeto asi 20 minut.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
peto5o
Příspěvky: 15
Registrován: pát říj 06, 2006 06:36
Bydliště: Spišská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

... nie je to cerpadlo

Příspěvek od peto5o »

Pekny den.

Dal som dole olejovu vanu a vybral cele olejove cerpadlo. Vsetko tam je v pohode. Mal som na porovnanie este jedno z predosleho motora. To co tam je teraz, bolo ovela krajsie po vsetkych strankach. Ventil v pohode, pekne sedi.

Musi to byt nieco ine :cry:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A zátka vzadu na vačkovém hřídeli???? Někdo to tu psal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
peto5o
Příspěvky: 15
Registrován: pát říj 06, 2006 06:36
Bydliště: Spišská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Vacka

Příspěvek od peto5o »

To by sa mi tratil olej nie?. Ked som lezal pod autom nebolo tam nic mokre.... Okrem toho, to by nemal tlak asi ani pri studenom motore nie?

Zahada je ta, ze tlak trati, az ked sa zohreje.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

jak dlouho už trvá tahle závada, tlak ti klesal postupně delší dobu, nebo náhle během jedné nebo několika jízd?
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Netrati sa olej..olej bude tiec okolo tej zatky klesne tlak... a potecie dole do olejovej vane. Ostava v motore len tecie inaak ako si konstrukter naplanoval...
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vacka

Příspěvek od Marek »

peto5o píše:To by sa mi tratil olej nie?. Ked som lezal pod autom nebolo tam nic mokre.... Okrem toho, to by nemal tlak asi ani pri studenom motore nie?

Zahada je ta, ze tlak trati, az ked sa zohreje.
Olej by se neztrácel - vačkový hřídel je v motoru pod víkem ventilů, takže pokud by olej z hřídele odtékal netěsnou zátkou vzadu, normálně poteče dovnitř motoru a nikam se ztrácet nebude.

Olej je při studeném motoru hustý, má velkou viskozitu. Proto má tlak. Zatepla olej teče jako voda a tlak ztrácí. Je-li v systému netěsnost, tlak se ztrácí o to víc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Mám jednu poznámku, takový nemilý zážitek... Zlehka k tématu.
Když jsme si dělal ventilové vůle na zeleném, no a měl už klíč v ruce, oběhnul jsem zlehka i matky domku vačky. Prostě mne to napadlo zkontrolovat. A když jsem narazil na matku šteftu co je v olejovém kanálu, tak se mi klíč protočil. Nestačil jsme se divit. Tak jsme je všechny znova oběhnul s momentovým klíčem (torzní typ s rafičkou a stupnicí (made in GDR)), tak všechny matky byly dotaženy správně (nebo víc), jen ta jedna byla asi čtvrtinovým momentem. :axe: Je toto možné???

Problémy s mazáním jsem nezaznamenal, ale preventivně jsem si i tlakoměr namontoval... Podle něj bylo vše +- v pořádku... Přesto ale píšu, někdo jiný by mohl mít problém s mazáním...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“