Po zohriati nemaze :(
Moderátor: Moderátoři
- peto5o
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát říj 06, 2006 06:36
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Po zohriati nemaze :(
Pekny den vsetkym. Mam nasledovny problem...
Ked nastartujem svoju 21061 vsetko je v pohode. Rucicka mazania mi pride aj k 4-ke (podla otacok)
Akonahle sa motor zohreje, rucicka klesa... pri prevadzkovej teplote cca 90°C motor prestava mazat. Dokonca do rychlosti cca 30 km/hod je rucicka na nule a svieti cervena kontrolka. Situacia sa jemne zlepsila po vymene oleja a olejoveho filtra.
Neviete niekto poradit?
Ked nastartujem svoju 21061 vsetko je v pohode. Rucicka mazania mi pride aj k 4-ke (podla otacok)
Akonahle sa motor zohreje, rucicka klesa... pri prevadzkovej teplote cca 90°C motor prestava mazat. Dokonca do rychlosti cca 30 km/hod je rucicka na nule a svieti cervena kontrolka. Situacia sa jemne zlepsila po vymene oleja a olejoveho filtra.
Neviete niekto poradit?
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud motor neklepe (zatim), tak zkus mrknout, jestli nevylitla zatka vzadu na vacici...pak se pust do pripadnych rozborek motoru
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud bys slyšel klepání (asi jako když budeš klíčem 17/19 klepat o blok motoru), nejezdi. Abys nedopadl takhle:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/OG ... directlink
http://picasaweb.google.com/lh/photo/OG ... directlink
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Na návštěvě u "skoro tchána" sem něco takovýho viděl naživo na offroadovým motoru. Pán pak ještě otevřel expanzku a schytal pěknou opařeninu na ruce. Motor měl prý v autě najeto asi 20 minut.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- peto5o
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát říj 06, 2006 06:36
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
... nie je to cerpadlo
Pekny den.
Dal som dole olejovu vanu a vybral cele olejove cerpadlo. Vsetko tam je v pohode. Mal som na porovnanie este jedno z predosleho motora. To co tam je teraz, bolo ovela krajsie po vsetkych strankach. Ventil v pohode, pekne sedi.
Musi to byt nieco ine
Dal som dole olejovu vanu a vybral cele olejove cerpadlo. Vsetko tam je v pohode. Mal som na porovnanie este jedno z predosleho motora. To co tam je teraz, bolo ovela krajsie po vsetkych strankach. Ventil v pohode, pekne sedi.
Musi to byt nieco ine
- peto5o
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát říj 06, 2006 06:36
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Vacka
To by sa mi tratil olej nie?. Ked som lezal pod autom nebolo tam nic mokre.... Okrem toho, to by nemal tlak asi ani pri studenom motore nie?
Zahada je ta, ze tlak trati, az ked sa zohreje.
Zahada je ta, ze tlak trati, az ked sa zohreje.
Re: Vacka
Olej by se neztrácel - vačkový hřídel je v motoru pod víkem ventilů, takže pokud by olej z hřídele odtékal netěsnou zátkou vzadu, normálně poteče dovnitř motoru a nikam se ztrácet nebude.peto5o píše:To by sa mi tratil olej nie?. Ked som lezal pod autom nebolo tam nic mokre.... Okrem toho, to by nemal tlak asi ani pri studenom motore nie?
Zahada je ta, ze tlak trati, az ked sa zohreje.
Olej je při studeném motoru hustý, má velkou viskozitu. Proto má tlak. Zatepla olej teče jako voda a tlak ztrácí. Je-li v systému netěsnost, tlak se ztrácí o to víc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Mám jednu poznámku, takový nemilý zážitek... Zlehka k tématu.
Když jsme si dělal ventilové vůle na zeleném, no a měl už klíč v ruce, oběhnul jsem zlehka i matky domku vačky. Prostě mne to napadlo zkontrolovat. A když jsem narazil na matku šteftu co je v olejovém kanálu, tak se mi klíč protočil. Nestačil jsme se divit. Tak jsme je všechny znova oběhnul s momentovým klíčem (torzní typ s rafičkou a stupnicí (made in GDR)), tak všechny matky byly dotaženy správně (nebo víc), jen ta jedna byla asi čtvrtinovým momentem. Je toto možné???
Problémy s mazáním jsem nezaznamenal, ale preventivně jsem si i tlakoměr namontoval... Podle něj bylo vše +- v pořádku... Přesto ale píšu, někdo jiný by mohl mít problém s mazáním...
Když jsme si dělal ventilové vůle na zeleném, no a měl už klíč v ruce, oběhnul jsem zlehka i matky domku vačky. Prostě mne to napadlo zkontrolovat. A když jsem narazil na matku šteftu co je v olejovém kanálu, tak se mi klíč protočil. Nestačil jsme se divit. Tak jsme je všechny znova oběhnul s momentovým klíčem (torzní typ s rafičkou a stupnicí (made in GDR)), tak všechny matky byly dotaženy správně (nebo víc), jen ta jedna byla asi čtvrtinovým momentem. Je toto možné???
Problémy s mazáním jsem nezaznamenal, ale preventivně jsem si i tlakoměr namontoval... Podle něj bylo vše +- v pořádku... Přesto ale píšu, někdo jiný by mohl mít problém s mazáním...