chladenie vozu 21044
Moderátor: Moderátoři
chladenie vozu 21044
Už dlhšiu dobu rozmýšľam nad tým, či má naše auto v poriadku chladenie. Vodná pumpa bola menená skôr, ako sme auto kúpili, chladič a termostat sme menili my.
Ukazateľ teploty je riešený trocha blbo, lebo nemá žiadne čísla, tak netuším, aká je vlastne teplota. Sahara má spínacie čidlo umiestnené na motore a nie na chladiči, ako je to u klasiky. Aký to má vplyv na jej spúšťanie?
Na našom aute je takýto priebeh teplôt. Je to v poriadku?
-Pri jazde 60-90 kmh sa ručička teplomera drží stále na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
- Pri jazde v meste s častým čakaním na križovatke sa ručička vyšplhá aj 2-3 mm do zeleného poľa a ak ide ešte vyššie pred polovicou zeleného poľa sa zapne sahara a keď teplota klesne na hranicu 2-3 mm na začiatok zeleného poľa sahara vypne. Potom teplota buď stúpne a znova sa zapne sahara, alebo sme mimo mesto A zrýchlením sa zlepší prúdenie vzduchu a teplota klesne na hozhranie bieleho a zeleného poľa.
Sahare vždy trvá dosť dlho než sa vypne.
-Pri jazde na dialnici mimo extrémnych teplôt sa ručička drží na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
-Pri jazde po diaľnici pri horúčave okolo 36C sa ručička vyšplhá ďaleko za polovicu, skoro až k červenému poľu a zostáva tak po celú dobu. Občas zíde nžšie a vráti sa nazad. Sahara stále beží ako bláznivá a ani po zídení z diaľnice už teplota neklesla pod polovicu a sahara stále bežala až pokiaľ sme nedošli do cieľa a neodstavili motor. To bolo do 10 km cez mesto od zídenia z diaľnice.
Ukazateľ teploty je riešený trocha blbo, lebo nemá žiadne čísla, tak netuším, aká je vlastne teplota. Sahara má spínacie čidlo umiestnené na motore a nie na chladiči, ako je to u klasiky. Aký to má vplyv na jej spúšťanie?
Na našom aute je takýto priebeh teplôt. Je to v poriadku?
-Pri jazde 60-90 kmh sa ručička teplomera drží stále na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
- Pri jazde v meste s častým čakaním na križovatke sa ručička vyšplhá aj 2-3 mm do zeleného poľa a ak ide ešte vyššie pred polovicou zeleného poľa sa zapne sahara a keď teplota klesne na hranicu 2-3 mm na začiatok zeleného poľa sahara vypne. Potom teplota buď stúpne a znova sa zapne sahara, alebo sme mimo mesto A zrýchlením sa zlepší prúdenie vzduchu a teplota klesne na hozhranie bieleho a zeleného poľa.
Sahare vždy trvá dosť dlho než sa vypne.
-Pri jazde na dialnici mimo extrémnych teplôt sa ručička drží na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
-Pri jazde po diaľnici pri horúčave okolo 36C sa ručička vyšplhá ďaleko za polovicu, skoro až k červenému poľu a zostáva tak po celú dobu. Občas zíde nžšie a vráti sa nazad. Sahara stále beží ako bláznivá a ani po zídení z diaľnice už teplota neklesla pod polovicu a sahara stále bežala až pokiaľ sme nedošli do cieľa a neodstavili motor. To bolo do 10 km cez mesto od zídenia z diaľnice.
-
Drobek81
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
take to tak nejak mam, akorat jezdim na LPG a nahoru to leze jen pri tech horkach...kdyz sou takove vedra, mam strach jet vic jak 150 abych nahodou neuvaril (jednou se podarilo pri jizde po dalnici
)...ale i kdyz se dostanu za pulku, pak staci sjet z fofrstrase a hned sleze teplota na rozhrani bila/zelena. Na rozhrani se drzi pri bezne jizde, ve meste leze tak ty 2-3mm (to uz ale statecne vrni sahara)...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning partyDrobek81 píše:take to tak nejak mam, akorat jezdim na LPG a nahoru to leze jen pri tech horkach...kdyz sou takove vedra, mam strach jet vic jak 150 abych nahodou neuvaril (jednou se podarilo pri jizde po dalnici)...ale i kdyz se dostanu za pulku, pak staci sjet z fofrstrase a hned sleze teplota na rozhrani bila/zelena. Na rozhrani se drzi pri bezne jizde, ve meste leze tak ty 2-3mm (to uz ale statecne vrni sahara)...
VAZ 2104 1.3 1989
-
Drobek81
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Drobku, když se tu řeší chlazení a vůle - měl jsi je kladné (vůle), nebo záporné? A jaký vliv měly na zahřívání motoru?Drobek81 píše:no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party
-
Drobek81
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
mno vesmes kaldneMartasBrno píše:Drobku, když se tu řeší chlazení a vůle - měl jsi je kladné (vůle), nebo záporné? A jaký vliv měly na zahřívání motoru?Drobek81 píše:no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party
vyfukove mely vsechny do 0,05mm vuli a dva saci mely 3mm a dva tak 0,1mm. Ale je to spise mou lenosti - kdyz sem menil motor, dal sem tam druhej a nevedel sem jak na tom ventily sou - proste sem si rekl ze to bud bude klepat nebo nebude...neklepalo a neklepalo to dalsich 50tkm. Jenze najednou to ztratilo na vykonu, problemy na LPG a kdyz sem jednoho dne rano nastartoval, tak to bylo jak traktor...nastesti to bylo jen tema ventilama, u dvou se povolila kontramatka (dukaz, ze je potreba radne utahovat) a ty se zasroubovaly nadoraz - mozna behem provozu se to rozstelovavalo, obcas to jelo hure...ale klepalo to jen nekdy
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Ano, naprosto ten samý případ, když jedu s lehkou nohou, do zeleného to nedostanu. Pouze když je nad 25°C, teplota si šplhne do zeleného. Jízda v koloně je jasná, tam spíná sahara, někde ve 3/4 stupnice.....dvk píše:Chlazení se mi chová úplně stejně, akorát nejezdím po dálnici a na běžných cestách se mi ještě nepodařilo ručičku dostat na hranici červeného pole
Na chlazení si nemůžu stěžovat.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
-
Drobek81
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
u mne se to zlepsilo po serizeni ventilovych "vuli" a kdyz k tomu pridam vymenu predniho a zadniho loziska, tak dokonce klesla spotreba o 5litru 
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
-
Drobek81
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
v kolechMartasBrno píše:jaká ložiska?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ano toto mám vyzkoušeno na fáčku.Když byla seklá rzda, tak se voda ohřála docela rychleMartasBrno píše:A vliv stavu přední brzdy můžu potvrdit, nejen na permanentní špinění kola, ale i na spotřebu a chlazení. Auto sem dřív ohřál
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
