chladenie vozu 21044

Moderátor: Moderátoři

Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

chladenie vozu 21044

Příspěvek od Sid »

Už dlhšiu dobu rozmýšľam nad tým, či má naše auto v poriadku chladenie. Vodná pumpa bola menená skôr, ako sme auto kúpili, chladič a termostat sme menili my.
Ukazateľ teploty je riešený trocha blbo, lebo nemá žiadne čísla, tak netuším, aká je vlastne teplota. Sahara má spínacie čidlo umiestnené na motore a nie na chladiči, ako je to u klasiky. Aký to má vplyv na jej spúšťanie?

Na našom aute je takýto priebeh teplôt. Je to v poriadku?

-Pri jazde 60-90 kmh sa ručička teplomera drží stále na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
- Pri jazde v meste s častým čakaním na križovatke sa ručička vyšplhá aj 2-3 mm do zeleného poľa a ak ide ešte vyššie pred polovicou zeleného poľa sa zapne sahara a keď teplota klesne na hranicu 2-3 mm na začiatok zeleného poľa sahara vypne. Potom teplota buď stúpne a znova sa zapne sahara, alebo sme mimo mesto A zrýchlením sa zlepší prúdenie vzduchu a teplota klesne na hozhranie bieleho a zeleného poľa.
Sahare vždy trvá dosť dlho než sa vypne.
-Pri jazde na dialnici mimo extrémnych teplôt sa ručička drží na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
-Pri jazde po diaľnici pri horúčave okolo 36C sa ručička vyšplhá ďaleko za polovicu, skoro až k červenému poľu a zostáva tak po celú dobu. Občas zíde nžšie a vráti sa nazad. Sahara stále beží ako bláznivá a ani po zídení z diaľnice už teplota neklesla pod polovicu a sahara stále bežala až pokiaľ sme nedošli do cieľa a neodstavili motor. To bolo do 10 km cez mesto od zídenia z diaľnice.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Chlazení se mi chová úplně stejně, akorát nejezdím po dálnici a na běžných cestách se mi ještě nepodařilo ručičku dostat na hranici červeného pole (jezdím cca do 120).
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

take to tak nejak mam, akorat jezdim na LPG a nahoru to leze jen pri tech horkach...kdyz sou takove vedra, mam strach jet vic jak 150 abych nahodou neuvaril (jednou se podarilo pri jizde po dalnici :oops: )...ale i kdyz se dostanu za pulku, pak staci sjet z fofrstrase a hned sleze teplota na rozhrani bila/zelena. Na rozhrani se drzi pri bezne jizde, ve meste leze tak ty 2-3mm (to uz ale statecne vrni sahara)...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6686
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Drobek81 píše:take to tak nejak mam, akorat jezdim na LPG a nahoru to leze jen pri tech horkach...kdyz sou takove vedra, mam strach jet vic jak 150 abych nahodou neuvaril (jednou se podarilo pri jizde po dalnici :oops: )...ale i kdyz se dostanu za pulku, pak staci sjet z fofrstrase a hned sleze teplota na rozhrani bila/zelena. Na rozhrani se drzi pri bezne jizde, ve meste leze tak ty 2-3mm (to uz ale statecne vrni sahara)...
treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)
no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55 :lol:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Takže by to malo byť v poriadku.

Ešte ma napadla jedna vec. Zdá sa mi, že tu niekto spomínal, že 1,7i má vačšiu vodnú pumpu. Je tak, alebo nie :?:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Drobek81 píše:
JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)
no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55 :lol:
Drobku, když se tu řeší chlazení a vůle - měl jsi je kladné (vůle), nebo záporné? A jaký vliv měly na zahřívání motoru?
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

MartasBrno píše:
Drobek81 píše:
JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)
no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55 :lol:
Drobku, když se tu řeší chlazení a vůle - měl jsi je kladné (vůle), nebo záporné? A jaký vliv měly na zahřívání motoru?
mno vesmes kaldne :)
vyfukove mely vsechny do 0,05mm vuli a dva saci mely 3mm a dva tak 0,1mm. Ale je to spise mou lenosti - kdyz sem menil motor, dal sem tam druhej a nevedel sem jak na tom ventily sou - proste sem si rekl ze to bud bude klepat nebo nebude...neklepalo a neklepalo to dalsich 50tkm. Jenze najednou to ztratilo na vykonu, problemy na LPG a kdyz sem jednoho dne rano nastartoval, tak to bylo jak traktor...nastesti to bylo jen tema ventilama, u dvou se povolila kontramatka (dukaz, ze je potreba radne utahovat) a ty se zasroubovaly nadoraz - mozna behem provozu se to rozstelovavalo, obcas to jelo hure...ale klepalo to jen nekdy :lol:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

dvk píše:Chlazení se mi chová úplně stejně, akorát nejezdím po dálnici a na běžných cestách se mi ještě nepodařilo ručičku dostat na hranici červeného pole
Ano, naprosto ten samý případ, když jedu s lehkou nohou, do zeleného to nedostanu. Pouze když je nad 25°C, teplota si šplhne do zeleného. Jízda v koloně je jasná, tam spíná sahara, někde ve 3/4 stupnice.....

Na chlazení si nemůžu stěžovat.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

sid, 1,7 má větší vrtulku v pumpě
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

u mne se to zlepsilo po serizeni ventilovych "vuli" a kdyz k tomu pridam vymenu predniho a zadniho loziska, tak dokonce klesla spotreba o 5litru 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Drobek81 píše:u mne se to zlepsilo po serizeni ventilovych "vuli" a kdyz k tomu pridam vymenu predniho a zadniho loziska, tak dokonce klesla spotreba o 5litru 8)
jaká ložiska?
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

MartasBrno píše:jaká ložiska?
v kolech :) PP PZ loziska byly v haji, navic PP brzda pribrzdovala (proto odesly i loziska, vytekla z toho teplem vazelina)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak to jsem už doma, podle úrovně hučení v autě budu snad do roka a do dne měnit všechny tyto věci...
A vliv stavu přední brzdy můžu potvrdit, nejen na permanentní špinění kola, ale i na spotřebu a chlazení. Auto sem dřív ohřál :lol: . Ale tím veškeré výhody končí.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4721
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

MartasBrno píše:A vliv stavu přední brzdy můžu potvrdit, nejen na permanentní špinění kola, ale i na spotřebu a chlazení. Auto sem dřív ohřál
Ano toto mám vyzkoušeno na fáčku.Když byla seklá rzda, tak se voda ohřála docela rychle :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“