Stránka 1 z 1

Demontáž konektoru elektriky u 1.7i

Napsal: čtv čer 10, 2010 09:34
od dvk
Jak rozebrat konektor elektriky 1.7i aby z něj šly vytáhnout piny ?

Až se stydím za tak blbý dotaz, nicméně jsem na to fakt nepřišel. Nikde na pinech nevidím žádné ohýbací plošky ani nic co by se dalo přiohnout nebo rozpojit, krytku zezadu konektoru jsem odklopil, víc nevím co s tím. Díky za radu.

Napsal: čtv čer 10, 2010 09:58
od Luděk Musil
Na konektory, resp. piny elektroniky, jsou speciální jehly. L.

Napsal: čtv čer 10, 2010 10:31
od Dusan
no specialne ako specialne.... daju sa vyrobit s oceloveho drotu caa 1-1.5mm hrubeho. Pointa je vediet ako a kde zatlacit.. daj foto konektora z kazdej starny vymyslime nieco....

Napsal: čtv čer 10, 2010 11:36
od dvk
Tady jsou dvě fotky. Jehly bych si dovedl představit na protikus, ale na tohle ? Moc to není vidět, ale ty piny nemají nikde jazýček, jak to obvykle bývá. Jediné co mě napadá je ta dírka zezadu konektoru.

To nikdo tohle neřešil ? Všem funguje lambda ? : )

Napsal: čtv čer 10, 2010 12:12
od Dusan
najprv ihlou by malo ist vytiahnut tie gumove ruzove zadky z toho konektoru ktore brania zatekaniu vody. Potom uvidis co dalej...


ca tak strihnut privody a pripajkovat to na tie stare ???? i ked tusim na lambde je nejaky problem s nadpajanim..uz s inie som isty

Napsal: čtv čer 10, 2010 16:00
od Saša
Dusan píše:ca tak strihnut privody a pripajkovat to na tie stare ???? i ked tusim na lambde je nejaky problem s nadpajanim..uz s inie som isty
Ano máš správné tušení . Dráty od LS NEJDOU pájet .
V "nouzi" dá se to řešit elektrikářskýma trubičlama do které zasuneš konce drátů a zamáčkneš je . Přes ně smrštivku a hotovo . S univerzálníma LS se tenhle konektor dodává nový .
Vyndání pinů : Nevím přesně jak je to u LS i když jsem jí nedávno někomu měnil a konektor jsem předělával , ale spojil jsem ho popsaným spůsobem se starým . Piny půjdou vyndat možná pomocí přesné trubičky která se nasouvá zepředu . Bývají tam 3 pružné packy . Tady je jiný typ http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=195859#195859
někde v půli

Napsal: čtv čer 10, 2010 16:10
od Cooper
Jak mě Ivoš vymontovával LS tak žádný konektor nerozdělával....musím se ho optat jak to tehdy dělal....

Napsal: čtv čer 10, 2010 16:25
od Saša
LS ná svůj vlastní dvojdílný , čili když se použije Lada lambda tak se jen zacvakne do protikusu . Problém nastane až z použitím LS jiného výrobce nebo "univerzální" . Tam již konektory nepasují .

Napsal: čtv čer 10, 2010 17:39
od Cooper
Sašo: Abys pochopil proč se DVK ptá na tyhle věci. ŘJ mu hlásí chybu LS, svítí Check Engine po zahřátí motoru. Byl jsem u víkendu u něj a LS má tak o polovinu menší než já na svém autě.....takový tenký doutníček. Chtěli jsme LS zaměnit jestli bude v jeho autě fungovat ta moje, ale tu jeho jsme nepovolili protože přes konektor nešel prostrčit očkový klíč a stranovým se LS jenom žvýkala.....

Napsal: čtv čer 10, 2010 19:22
od Ivo
A na to ti Saša odepíše, že LS se zásadně povoluje zahřátá a tím pádem by šla možná povolit i stranovým klíčem.

Napsal: čtv čer 10, 2010 19:41
od Cooper
Auto jsme měli nastartované tak dlouho až voda měla provozní teplotu. LS byla určitě teplá až až a povolit nešla....

Napsal: čtv čer 10, 2010 21:09
od Saša
Kouknu do auta na konektor a dám vědět . Udělali jste test jestli je opravdu sonda pryč ? Hláška chyba LS nemusí znamenat ještě její vadu .

Napsal: pát čer 11, 2010 07:56
od dvk
Čauvec,

- někdo už moji lambdu zdá se měnil a protože asi taky nevěděl, co s konektorem, tak dráty spájel. To bylo taky první místo co mě napadlo - studený spoj. Všechno jsem propájel znova a po troše úsilí se dráty propájet, i když blbě, daly (alespoň jsem měl ten pocit, že cín dobře chytl). Pokud by někde byl studený spoj, nevěřím, že by tam tímhle propájením zůstal. Ale ok, pro jistotu to ještě o víkendu změřím.

- lambdu jsem proměřil, není schopna dát vyšší napětí než cca 0.5V, z toho usuzuji, že by chyba mohla být opravdu v ní. Mrtvá úplně asi není, např. při dlouhém brždění motorem občas CHE zhasne - opravdu hodně bohatá směs ji zdá se jakštakš vybudí. S prvním přidáním plynu se CHE opět rožne. ŘJ hlásí chybu 13, je ještě něco, čím by mohla kromě vadné LS být způsobena ?

- jak psal Cooper, chtěli jsme proto zkusit jeho, byl by to test na 10 minut. Jenomže moje sonda nejde ani zahřátá stranovým klíčem povolit a 22 očko se přes konektor neprovleče. Otevřené očko na převlečné matice jsem ve velikosti 22 bohužel nesehnal.

- momentálně každým dnem čekám poštou LS od Mušketýra, takže se snad brzo uvidí. Přinejhorším budu mít jednu do zásoby.

Napsal: stř čer 16, 2010 08:36
od dvk
Tak vyřešeno, konektor jsem demontoval ucviknutím kombinačkama, šupnul lambdu od Mušketýra a všechno funguje jak má.