nejede tak jak bych chtěl
Moderátor: Moderátoři
nejede tak jak bych chtěl
Už skoro rok mám svojí 2105 1,5ku a stále mě trápí stejný problém. Na plyn to jede pěkně. Řekněme jedu 50 na trojku, dám plyn na podlahu a ono to celekm plynule zrychluje až někam daleko za 100ku. Ale na benzinje to horší. Stejná situace - 50 na trojku, plyn na podluhu ale v tuhle chvíli to nedělá to co bych si představoval. Ne že by se začal úplně dusit, to ne, ale prostě motor by chtěl, ale neco ho škrtí. V cca 80ti se to přestane dusit, motor zabere a oak už táhne lépe než na plyn. To přidušení vypadá asi jako když dáte plyn na podlahu u škody MB s jednokomorovým karbem, taky se zadusí. Je mi jasné, že tohle je taky karbec, ale takhel by se chovat neměl.
Motor sám o sobě je ve vynikajícím stavu. Karburáttor má vyměněné všechny čtyři membrány. Také jsme karburátor rozebral a zkontroloval a sešteloval podle Dílenské příručky ( 3 hodiny práce ) . Trochu to pomohlo ale pořád se to dušení projevuje.
Je to chyba nebo vlastnost tohohle auta? Co bych měl podle vás zkontrolovat?
Ps: když přidávám plyn pozvolna, buďto je ho málo a motor nezrychluje, nebo se ducí. Žádná poloha mezi tím, kde by to jelo není.
Motor sám o sobě je ve vynikajícím stavu. Karburáttor má vyměněné všechny čtyři membrány. Také jsme karburátor rozebral a zkontroloval a sešteloval podle Dílenské příručky ( 3 hodiny práce ) . Trochu to pomohlo ale pořád se to dušení projevuje.
Je to chyba nebo vlastnost tohohle auta? Co bych měl podle vás zkontrolovat?
Ps: když přidávám plyn pozvolna, buďto je ho málo a motor nezrychluje, nebo se ducí. Žádná poloha mezi tím, kde by to jelo není.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Odpověď na tuto otázku je stejně jednoduchá jako je otázka sama.
Je to v seřízení karburátoru. Konkrétně je potřeba zkontrolovat a nastavit správně hladinu paliva v plovákové komoře a potom správně nastavit bohatost směsi X volnoběžné otáčky. Literatura také někde uvádí postup seřízení. L.
PS: myslím, že zcela přesný postup uvede za chvíli Marek. Já tohle dělal před x lety a byl to (tak trošku) souboj karburátor kontra Luďa
Je to v seřízení karburátoru. Konkrétně je potřeba zkontrolovat a nastavit správně hladinu paliva v plovákové komoře a potom správně nastavit bohatost směsi X volnoběžné otáčky. Literatura také někde uvádí postup seřízení. L.
PS: myslím, že zcela přesný postup uvede za chvíli Marek. Já tohle dělal před x lety a byl to (tak trošku) souboj karburátor kontra Luďa
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Hladinu v plovákové komoře jsem šteloval. Údaje v knížce říkali toto: Při zavřeném ventilku a nestlačené kuličce (plovák nahoře) je mezera mezi plovákem a plochou víka 6,5mm. Maximální zdvih plováku je 8mm, tedy při maximálním otevření ventilu ( plovák dole ) je mezera mezi plovákem a plochou víka 6,5 + 8mm , tedy 14,5mm. To jsem nastavil.
Ve volnoběžné směsi by mohl být problém, to jsem nastavil jen tak aby motor nechcípal, protože o dalším jejím seřizování jsem se v Dílenské příručce nedočetl.
Ve volnoběžné směsi by mohl být problém, to jsem nastavil jen tak aby motor nechcípal, protože o dalším jejím seřizování jsem se v Dílenské příručce nedočetl.
moc si od toho neslibuj: ono to nejde seštelovat aby to na obě paliva jelo supr. Buď plyn nebo benzín. Mě to na plyn taky jede dobře a na benzín hůř. Myslim, že Saša mi dá zapravdu. Muj osobní názor je ten, že na LPG to potřebuje daleko bohatší směs než na bnz. a doženeš to i nastavením směsi na karburátoru a na bnz. se to potom prostě dusí vlivem moc bohatý směsi. Když to sešteluješ aby to jelo pěkně na benzín, tak pak můžeš to nastavení na plyn třeba ukroutit ale nebude to ono
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Little Red Riding Hood, souhlasim, ale pak mi neni jasný proč změna těhle parametrů ovlivní celý chování karburátoru. zajímalo by mě, jestli směs v otáčkách nebo jak to napsat je složena ze směsi namixované od trysek a vzdušníků + směsi volnoběžný. prostě jestli je tam takovej tlakovej spád aby to šlo i mimo klapku volnoběžným kanálem nebo směs nastavenou šrouby žere motor POUZE na volnoběh.
Sám nevim, když se nad tim zamyslim tak je blbost aby to malý množství volnoběžný směsi ovlivnilo směs "od klapky" který je X víc a nebo jak říkam aby tim kanálem vůbec něco teklo při otevřenej klapce, ale když zase otočíš párkrát šroubem bohatosti, tak ten motor jde sakra jinak a tim nemyslim jen volnoběh - to je jen takovej tok myšlenek
pokud jde o karburátory, tak jsem ladič amatér
Sám nevim, když se nad tim zamyslim tak je blbost aby to malý množství volnoběžný směsi ovlivnilo směs "od klapky" který je X víc a nebo jak říkam aby tim kanálem vůbec něco teklo při otevřenej klapce, ale když zase otočíš párkrát šroubem bohatosti, tak ten motor jde sakra jinak a tim nemyslim jen volnoběh - to je jen takovej tok myšlenek
pokud jde o karburátory, tak jsem ladič amatér
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
toz mas dva sruby, jeden je kolmo na blatnik (mnozstvi smesi) a druhy je smerem k baterce (bohatost).
osobne to steluju tak, ze pokud netusim jaky je soucasny stav, tak vemu bohatos a povoluju (pridavam bohatost) az se do zacne dusit a pak jdu ubirat (utahovat) a utahuju, ze zacatku po cele otacce sroubu, az jednou utahnu a klesnou otacky, tak povolim zpet a utahuju po pul/ctvrt otacce az prijdu na tu ctvrtotacku pri ktere se to lame a motor z klidne behu prejde do horsiho stavu (otacky klesnou, vic se trepe...), pak to o tu ctvrtoacku vratim a jsem spokojen.
mnozstvim je dobre si nastelovat vetsi otacky, pak lovit bohatost. pri vetsich tockach je rozdil znatelnejsi. pak mnozstvi uberu, zkontroluju smes a hotovo.
zkus naslinenym prstem, jestli ti neprisava kolem sroubu vzduch.
osobne to steluju tak, ze pokud netusim jaky je soucasny stav, tak vemu bohatos a povoluju (pridavam bohatost) az se do zacne dusit a pak jdu ubirat (utahovat) a utahuju, ze zacatku po cele otacce sroubu, az jednou utahnu a klesnou otacky, tak povolim zpet a utahuju po pul/ctvrt otacce az prijdu na tu ctvrtotacku pri ktere se to lame a motor z klidne behu prejde do horsiho stavu (otacky klesnou, vic se trepe...), pak to o tu ctvrtoacku vratim a jsem spokojen.
mnozstvim je dobre si nastelovat vetsi otacky, pak lovit bohatost. pri vetsich tockach je rozdil znatelnejsi. pak mnozstvi uberu, zkontroluju smes a hotovo.
zkus naslinenym prstem, jestli ti neprisava kolem sroubu vzduch.
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: