nejede tak jak bych chtěl

Moderátor: Moderátoři

wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

nejede tak jak bych chtěl

Příspěvek od wiku »

Už skoro rok mám svojí 2105 1,5ku a stále mě trápí stejný problém. Na plyn to jede pěkně. Řekněme jedu 50 na trojku, dám plyn na podlahu a ono to celekm plynule zrychluje až někam daleko za 100ku. Ale na benzinje to horší. Stejná situace - 50 na trojku, plyn na podluhu ale v tuhle chvíli to nedělá to co bych si představoval. Ne že by se začal úplně dusit, to ne, ale prostě motor by chtěl, ale neco ho škrtí. V cca 80ti se to přestane dusit, motor zabere a oak už táhne lépe než na plyn. To přidušení vypadá asi jako když dáte plyn na podlahu u škody MB s jednokomorovým karbem, taky se zadusí. Je mi jasné, že tohle je taky karbec, ale takhel by se chovat neměl.
Motor sám o sobě je ve vynikajícím stavu. Karburáttor má vyměněné všechny čtyři membrány. Také jsme karburátor rozebral a zkontroloval a sešteloval podle Dílenské příručky ( 3 hodiny práce ) . Trochu to pomohlo ale pořád se to dušení projevuje.

Je to chyba nebo vlastnost tohohle auta? Co bych měl podle vás zkontrolovat?

Ps: když přidávám plyn pozvolna, buďto je ho málo a motor nezrychluje, nebo se ducí. Žádná poloha mezi tím, kde by to jelo není.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Odpověď na tuto otázku je stejně jednoduchá jako je otázka sama. :lol:
Je to v seřízení karburátoru. Konkrétně je potřeba zkontrolovat a nastavit správně hladinu paliva v plovákové komoře a potom správně nastavit bohatost směsi X volnoběžné otáčky. Literatura také někde uvádí postup seřízení. L.
PS: myslím, že zcela přesný postup uvede za chvíli Marek. Já tohle dělal před x lety a byl to (tak trošku) souboj karburátor kontra Luďa
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Hladinu v plovákové komoře jsem šteloval. Údaje v knížce říkali toto: Při zavřeném ventilku a nestlačené kuličce (plovák nahoře) je mezera mezi plovákem a plochou víka 6,5mm. Maximální zdvih plováku je 8mm, tedy při maximálním otevření ventilu ( plovák dole ) je mezera mezi plovákem a plochou víka 6,5 + 8mm , tedy 14,5mm. To jsem nastavil.
Ve volnoběžné směsi by mohl být problém, to jsem nastavil jen tak aby motor nechcípal, protože o dalším jejím seřizování jsem se v Dílenské příručce nedočetl.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Možná by jsi se měl podívat i na předstih, LPG ho snese díky vysokému oktanovému číslu větší, než běžná pětadevadesátka. A pokud Ti to jede dobře ve vysokých otáčkách, pak to má asi benzínu dost.
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

moc si od toho neslibuj: ono to nejde seštelovat aby to na obě paliva jelo supr. Buď plyn nebo benzín. Mě to na plyn taky jede dobře a na benzín hůř. Myslim, že Saša mi dá zapravdu. Muj osobní názor je ten, že na LPG to potřebuje daleko bohatší směs než na bnz. a doženeš to i nastavením směsi na karburátoru a na bnz. se to potom prostě dusí vlivem moc bohatý směsi. Když to sešteluješ aby to jelo pěkně na benzín, tak pak můžeš to nastavení na plyn třeba ukroutit ale nebude to ono
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

ještě nutno podotknout že u karburátoru OZON, kterej tam nejspíš budeš mit, se šrouby pro bohatost a množství seřizuje pouze volnoběh... bohatost při zvyšenejch otáčkách seřizuješ vyškou hladiny v plovákovce... divné že.. :)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Little Red Riding Hood píše:... bohatost při zvyšenejch otáčkách seřizuješ vyškou hladiny v plovákovce... divné že.. :)
... to snad spíš volbou trysek a vzdušníků :wink:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Wolf, tim samozřejmě muže doladit složení směsi...
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Little Red Riding Hood píše:... složení směsi...
...což je vlastně bohatost. Výškou hladiny (tím ale nechci napsat, že hladina se neseřizuje, pokud je mimo toleranci :wink: ) se běžně nic neseřizuje, ta je buď dobrá, resp. v toleranci, anebo špatná.
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Little Red Riding Hood, souhlasim, ale pak mi neni jasný proč změna těhle parametrů ovlivní celý chování karburátoru. zajímalo by mě, jestli směs v otáčkách nebo jak to napsat je složena ze směsi namixované od trysek a vzdušníků + směsi volnoběžný. prostě jestli je tam takovej tlakovej spád aby to šlo i mimo klapku volnoběžným kanálem nebo směs nastavenou šrouby žere motor POUZE na volnoběh.
Sám nevim, když se nad tim zamyslim tak je blbost aby to malý množství volnoběžný směsi ovlivnilo směs "od klapky" který je X víc a nebo jak říkam aby tim kanálem vůbec něco teklo při otevřenej klapce, ale když zase otočíš párkrát šroubem bohatosti, tak ten motor jde sakra jinak a tim nemyslim jen volnoběh - to je jen takovej tok myšlenek :oops:

pokud jde o karburátory, tak jsem ladič amatér :roll:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Volnobezny kanal u ozonu je otevreny stale, krom rezimu brzdeni motor. Za ostatnich situaci jim motor saje vzduch a tedy i palivo.

Serizeni volnobehu u ozonu ma vliv na cely rozsah otacek.
VAZ 2104 1.3 1989
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

JmJ, jednoduchá odpověď s jasným výsledkem, děkuju :wink:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Napsal by mi někdo prosím někdo jak sešteluju tu volnoběžnou směs na karburátoru 2107-1107010 ? Prošel jsem tři knížky které mám doma, ale v každé je něco jiného. Nerad bych to metodou pokus-omyl rozházel do horšího stavu než je to teď.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

toz mas dva sruby, jeden je kolmo na blatnik (mnozstvi smesi) a druhy je smerem k baterce (bohatost).

osobne to steluju tak, ze pokud netusim jaky je soucasny stav, tak vemu bohatos a povoluju (pridavam bohatost) az se do zacne dusit a pak jdu ubirat (utahovat) a utahuju, ze zacatku po cele otacce sroubu, az jednou utahnu a klesnou otacky, tak povolim zpet a utahuju po pul/ctvrt otacce az prijdu na tu ctvrtotacku pri ktere se to lame a motor z klidne behu prejde do horsiho stavu (otacky klesnou, vic se trepe...), pak to o tu ctvrtoacku vratim a jsem spokojen.

mnozstvim je dobre si nastelovat vetsi otacky, pak lovit bohatost. pri vetsich tockach je rozdil znatelnejsi. pak mnozstvi uberu, zkontroluju smes a hotovo.

zkus naslinenym prstem, jestli ti neprisava kolem sroubu vzduch.
VAZ 2104 1.3 1989
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

no nevim no.. pišu, jen co řiká tůma... a tam je napsane co sem psal... ale asi máte nějake jine ozony... :P
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“