Pístní kroužky
Moderátor: Moderátoři
Pístní kroužky
Zdravím, chystám se překroužkovat motor, ale v Jak na to jsem se dočetl, že pokud není válec po výbrusu a je u vrchu schodek, mohl by se ten nový vrchní kroužek zlomit. U mého motoru není ten schodek tak markantní, ale prstem je dost dobře cítit.
Jaké s tím máte zkušenosti? Mám ten vrchní nechat původní a vyměnit jen ty spodní, nebo co s tím? Díky
Jaké s tím máte zkušenosti? Mám ten vrchní nechat původní a vyměnit jen ty spodní, nebo co s tím? Díky
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Pokud je na konci doběhové dráhy pístu jasně patrná hranka, tak je samotné překroužkovávání bez výbrusu úplně zbytečná práce. Nový kroužek se o hranu nezlomí (dojíždí do stejného bodu jako kroužek starý), ale nebude ve vyběhaném válci pořádně těsnit. Jestliže chceš motor opravit, tak jedině udělat výbrus, vyměnit písty a kroužky. Polovičaté opravy jsou na nic. Jenom vyhodíš peníze za práci a za díly, které při následné GO stejně vyhodíš a koupíš nové.
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
Cela vymena kruzkov je pekna sprostost, aj ked tam schodik nebude. Kazdy stary motor ci chceme alebo nie, ma valce vyhonene do ovalu. A ked tam dame novy okruhly kruzok, tak nebude co? Ako vravi Hurikan, tesnit! Uplne zbytocne vyhodene prachy a praca. Bud spravit vybrus alebo nehat tak
СЕКТОР ГАЗА парты
Nové kroužky do starého válce není sprostost, ale normální a naprosto běžný postup a není na tom vůbec nic divného. Dělá se to úplně normálně. Ovšem pouze v případě, že válec je v pořádku a nejeví známky opotřebení.
Nicméně pokud je nahoře odskok, znamená to jednu jedinou věc - válec má opotřebenou stěnu a v takovém případě prostá výměna kroužků skutečně nepomůže a je to zbytečná práce. Motor by sice normálně pracoval, možná chvilku i malinko lépe než před výměnou, ale nikdy nepojede tak, jak by měl. Velká vůle mezi pístem a stěnou válce znamená velkou spotřebu oleje - to zaprvé. Dále ztrátu kompresních tlaků díky špatné těsnosti spalovacího prostoru, špatné vedení pístu při pohybu ve válci a některé další věci. Prostě - pokud má stěna válce velké opotřebení, je třeba nechat udělat výbrus, koupit písty odpovídajícího průměru a samozřejmě i větší pístní kroužky. Jedině tak má oprava motoru smysl.
Celé to vyjde bez práce na cca 5000-6000 Kč (výbrus cca 2500 - 3000 Kč, písty 1000 Kč a kroužky podle značky 500 - 1000 Kč, sada hlavní a ojniční šály 800 Kč a sada těsnění na motor cca 300 Kč, pak už jen olej a filtr).
Nicméně pokud je nahoře odskok, znamená to jednu jedinou věc - válec má opotřebenou stěnu a v takovém případě prostá výměna kroužků skutečně nepomůže a je to zbytečná práce. Motor by sice normálně pracoval, možná chvilku i malinko lépe než před výměnou, ale nikdy nepojede tak, jak by měl. Velká vůle mezi pístem a stěnou válce znamená velkou spotřebu oleje - to zaprvé. Dále ztrátu kompresních tlaků díky špatné těsnosti spalovacího prostoru, špatné vedení pístu při pohybu ve válci a některé další věci. Prostě - pokud má stěna válce velké opotřebení, je třeba nechat udělat výbrus, koupit písty odpovídajícího průměru a samozřejmě i větší pístní kroužky. Jedině tak má oprava motoru smysl.
Celé to vyjde bez práce na cca 5000-6000 Kč (výbrus cca 2500 - 3000 Kč, písty 1000 Kč a kroužky podle značky 500 - 1000 Kč, sada hlavní a ojniční šály 800 Kč a sada těsnění na motor cca 300 Kč, pak už jen olej a filtr).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
To je právě strašně moc, ty teorie o velké vůli mezi válcem a pístem, ovalita válce... jsou mi známé. Mně zajímá jestli s tím má někdo už zkušenost, aby motor neměl pak menší komprese než před výměnou, větší spotřebu oleje... Každopádně vyfrézuju sedla a obrousím a zabrousím ventily, vyměním gufera na ventilech, ale ty kroužky furt nevim , aby z toho nebylo víc škody jak užitku.Marek píše:Celé to vyjde bez práce na cca 5000-6000 Kč (výbrus cca 2500 - 3000 Kč, písty 1000 Kč a kroužky podle značky 500 - 1000 Kč, sada hlavní a ojniční šály 800 Kč a sada těsnění na motor cca 300 Kč, pak už jen olej a filtr).
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Kdysi ( někdy v roce 1995 ) to někdo pronesl otci, že se doporučuje po prvních 100 000km, udělat tůhle výměnu. Zmínil jsem to tady jen jako jakousi informaci navíc. Všichni víme, že ten motor bez generálky naběhá 200 - 300 000km, takže nějaka preventivní výměna pánví snad ani nemá smysl.Hurikán píše:Tak tohle jsem nikde nezachytil. Můžeš, prosím, uvést zdroj téhle informace? Docela mě to zajímá.Štěpán Getsko píše:Ještě doplním, že sám výrobce doporučuje po ujetí 100 000km preventivně vyměnit jak kroužky, tak i hlavní a ojniční pánve + axiální půlměsíce na klice.
Taky je napsáno v jedne chytré knize od p. I.P. Šuvalova ( automobil žiguli - lada ), že motor je schopen bez generální opravy ujet 100 000km. Taky nevím, co si o tom mám myslet? Jestli komplet generálku s výbrusem, nebo jen takovouhle výměnu nejvíce namáhaných dílů?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ale také nepíší, že je to limita (ať spodní či horní) .Štěpán Getsko píše: ... motor je schopen bez generální opravy ujet 100 000 km ...
Máme zde motory, které naběhaly bez GO i více než 400 kkm a jsou stále ve výborné kondici. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
V tehdejší době se toto číslo udávalo proto, že většina tehdy vyráběných motorů východního bloku této hranice nedosáhla. Motory Škoda sto tisíc km tehdy (v roce 1969) nenajely.
Takže pokud někde v literatuře někdo uvedl, že motory Lada mohou bez opravy najet přes 100.000 km, byla to vlastně chlouba. Jiný význam to nemá a nic to neznamená. Víme, že většina motorů Lada ujede bez vážnějších potíží přes 200.000 km, někdy i dvakrát tolik.
Takže pokud někde v literatuře někdo uvedl, že motory Lada mohou bez opravy najet přes 100.000 km, byla to vlastně chlouba. Jiný význam to nemá a nic to neznamená. Víme, že většina motorů Lada ujede bez vážnějších potíží přes 200.000 km, někdy i dvakrát tolik.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dobře, to jsem chtěl vědět. Jen jsem měl strach, aby ten motor nebyl pak na šlahnóti do kopřiv. Tahle oprava bude sice typu Aby se vlk nažral a koza zůstala celá , ale snad to tu spotřebu oleje trochu sníží (1,2 l/1000 Km). Díky.Marek píše:Víc škody z toho určitě nebude. Ale moc užitku možná taky ne.
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tato spotřeba oleje svědčí o většímm opotřebení motoru. Myslím si, že nebude stačit pouze překroužkování.Mojma píše: ... spotřebu oleje trochu sníží (1,2 l/1000 km).
Jakou má barvu dým z výfuku?
A co "vedlejší" úniky oleje? Netěsnost olejové vany? Ventilového víka? Známky oleje v chladicí kapalině?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Až to budeš skoušet frézovat a "nějak" to nepude - bude to tím že jsou z tvrdokovu a nejdou "normálně" frézovat .Mojma píše:Každopádně vyfrézuju sedla
Zabruš je brusnou pastou společně s ventily .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!