Pístní kroužky

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Mojma
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 19, 2009 21:51
Bydliště: Prostějov

Pístní kroužky

Příspěvek od Mojma »

Zdravím, chystám se překroužkovat motor, ale v Jak na to jsem se dočetl, že pokud není válec po výbrusu a je u vrchu schodek, mohl by se ten nový vrchní kroužek zlomit. U mého motoru není ten schodek tak markantní, ale prstem je dost dobře cítit.
Jaké s tím máte zkušenosti? Mám ten vrchní nechat původní a vyměnit jen ty spodní, nebo co s tím? Díky
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Pokud je na konci doběhové dráhy pístu jasně patrná hranka, tak je samotné překroužkovávání bez výbrusu úplně zbytečná práce. Nový kroužek se o hranu nezlomí (dojíždí do stejného bodu jako kroužek starý), ale nebude ve vyběhaném válci pořádně těsnit. Jestliže chceš motor opravit, tak jedině udělat výbrus, vyměnit písty a kroužky. Polovičaté opravy jsou na nic. Jenom vyhodíš peníze za práci a za díly, které při následné GO stejně vyhodíš a koupíš nové.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

Cela vymena kruzkov je pekna sprostost, aj ked tam schodik nebude. Kazdy stary motor ci chceme alebo nie, ma valce vyhonene do ovalu. A ked tam dame novy okruhly kruzok, tak nebude co? Ako vravi Hurikan, tesnit! Uplne zbytocne vyhodene prachy a praca. Bud spravit vybrus alebo nehat tak :P
СЕКТОР ГАЗА парты
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nové kroužky do starého válce není sprostost, ale normální a naprosto běžný postup a není na tom vůbec nic divného. Dělá se to úplně normálně. Ovšem pouze v případě, že válec je v pořádku a nejeví známky opotřebení.

Nicméně pokud je nahoře odskok, znamená to jednu jedinou věc - válec má opotřebenou stěnu a v takovém případě prostá výměna kroužků skutečně nepomůže a je to zbytečná práce. Motor by sice normálně pracoval, možná chvilku i malinko lépe než před výměnou, ale nikdy nepojede tak, jak by měl. Velká vůle mezi pístem a stěnou válce znamená velkou spotřebu oleje - to zaprvé. Dále ztrátu kompresních tlaků díky špatné těsnosti spalovacího prostoru, špatné vedení pístu při pohybu ve válci a některé další věci. Prostě - pokud má stěna válce velké opotřebení, je třeba nechat udělat výbrus, koupit písty odpovídajícího průměru a samozřejmě i větší pístní kroužky. Jedině tak má oprava motoru smysl.

Celé to vyjde bez práce na cca 5000-6000 Kč (výbrus cca 2500 - 3000 Kč, písty 1000 Kč a kroužky podle značky 500 - 1000 Kč, sada hlavní a ojniční šály 800 Kč a sada těsnění na motor cca 300 Kč, pak už jen olej a filtr).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Ještě doplním, že sám výrobce doporučuje po ujetí 100 000km preventivně vyměnit jak kroužky, tak i hlavní a ojniční pánve + axiální půlměsíce na klice.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Štěpán Getsko píše:Ještě doplním, že sám výrobce doporučuje po ujetí 100 000km preventivně vyměnit jak kroužky, tak i hlavní a ojniční pánve + axiální půlměsíce na klice.
Tak tohle jsem nikde nezachytil. Můžeš, prosím, uvést zdroj téhle informace? Docela mě to zajímá.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Mojma
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 19, 2009 21:51
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Mojma »

Marek píše:Celé to vyjde bez práce na cca 5000-6000 Kč (výbrus cca 2500 - 3000 Kč, písty 1000 Kč a kroužky podle značky 500 - 1000 Kč, sada hlavní a ojniční šály 800 Kč a sada těsnění na motor cca 300 Kč, pak už jen olej a filtr).
To je právě strašně moc, ty teorie o velké vůli mezi válcem a pístem, ovalita válce... jsou mi známé. Mně zajímá jestli s tím má někdo už zkušenost, aby motor neměl pak menší komprese než před výměnou, větší spotřebu oleje... Každopádně vyfrézuju sedla a obrousím a zabrousím ventily, vyměním gufera na ventilech, ale ty kroužky furt nevim :( , aby z toho nebylo víc škody jak užitku.
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Víc škody z toho určitě nebude. Ale moc užitku možná taky ne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Hurikán píše:
Štěpán Getsko píše:Ještě doplním, že sám výrobce doporučuje po ujetí 100 000km preventivně vyměnit jak kroužky, tak i hlavní a ojniční pánve + axiální půlměsíce na klice.
Tak tohle jsem nikde nezachytil. Můžeš, prosím, uvést zdroj téhle informace? Docela mě to zajímá.
Kdysi ( někdy v roce 1995 ) to někdo pronesl otci, že se doporučuje po prvních 100 000km, udělat tůhle výměnu. Zmínil jsem to tady jen jako jakousi informaci navíc. Všichni víme, že ten motor bez generálky naběhá 200 - 300 000km, takže nějaka preventivní výměna pánví snad ani nemá smysl. :D

Taky je napsáno v jedne chytré knize od p. I.P. Šuvalova ( automobil žiguli - lada ), že motor je schopen bez generální opravy ujet 100 000km. Taky nevím, co si o tom mám myslet? Jestli komplet generálku s výbrusem, nebo jen takovouhle výměnu nejvíce namáhaných dílů? :roll:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Štěpán Getsko píše: ... motor je schopen bez generální opravy ujet 100 000 km ...
Ale také nepíší, že je to limita (ať spodní či horní) :idea: .
Máme zde motory, které naběhaly bez GO i více než 400 kkm a jsou stále ve výborné kondici. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

V tehdejší době se toto číslo udávalo proto, že většina tehdy vyráběných motorů východního bloku této hranice nedosáhla. Motory Škoda sto tisíc km tehdy (v roce 1969) nenajely.

Takže pokud někde v literatuře někdo uvedl, že motory Lada mohou bez opravy najet přes 100.000 km, byla to vlastně chlouba. Jiný význam to nemá a nic to neznamená. Víme, že většina motorů Lada ujede bez vážnějších potíží přes 200.000 km, někdy i dvakrát tolik.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Mojma
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 19, 2009 21:51
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Mojma »

Marek píše:Víc škody z toho určitě nebude. Ale moc užitku možná taky ne.
Dobře, to jsem chtěl vědět. Jen jsem měl strach, aby ten motor nebyl pak na šlahnóti do kopřiv. Tahle oprava bude sice typu Aby se vlk nažral a koza zůstala celá :D , ale snad to tu spotřebu oleje trochu sníží (1,2 l/1000 Km). Díky.
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Mojma píše: ... spotřebu oleje trochu sníží (1,2 l/1000 km).
Tato spotřeba oleje svědčí o většímm opotřebení motoru. Myslím si, že nebude stačit pouze překroužkování.
Jakou má barvu dým z výfuku?
A co "vedlejší" úniky oleje? Netěsnost olejové vany? Ventilového víka? Známky oleje v chladicí kapalině?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A co třeba simeringy na ventilech? Jejich opotřebení dělá taky litr na tisíc km.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Mojma píše:Každopádně vyfrézuju sedla
Až to budeš skoušet frézovat a "nějak" to nepude - bude to tím že jsou z tvrdokovu a nejdou "normálně" frézovat .
Zabruš je brusnou pastou společně s ventily .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“