Přední kolo se zasekává

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Přední kolo se zasekává

Příspěvek od Marťas »

Mám tento problém. Stalo se mi to už dvakrát.
Zkrátka když jedu a omylem hupnu do nějaké té díry, tak se mi zasekne pravé přední kolo. Zaseklo se právě, když jsem vůbec nerzdil a nebo brzdil málo. Po šlápnutí na brzdu se zpravidla opět "odsekne". Čím toto může být způsobeno? Je pravda, že mi prosakuje prasátko a brzdy jsou zavzdušněné (není garáž :( ), ale chystám se na to. Za rady, nebo odkázání na téma, které jsem přehlídl děkuji.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no...ze ohrozujes ostatnych nevadi ???? Zalbokuje koleso to je dost nebezpecne. Loziska su OK skontroloval si volu. Vsetko je podotahovane ? strmen a tak.
Teda som dost zvedavy co by to mohlo soposobovat.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

No samozřejmě, že mi to vadí, co je to za otázku? :shock: Ale když se ti to stane cestou domů, tak tam to auto těžko necháš a půjdeš pěšky. Jestli nebude chumelit, tak se v tom dneska porejpu. Díky za tipy.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od txx »

bez brždění ložiska
při brždění bych řek pístky ve třmenu, nebo brzd hadička



taky sem zvědav :D
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Jak již tu bylo uvedeno to dělá obvykle vnější kuželové ložisko v náboji, až ho budeš měnit, kup si i novou matici (pravostrannou, na každé straně je jiný závit) a nějaké dobré mazivo na lithém základě na doplnění (já jsem u Lady používal originální ruský Litol 24).
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Je to toto? Vnější průměr cca 57mm
http://martin2101.rajce.idnes.cz/Lozisko/#album

Obrázek
Obrázek
Obrázek
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marťas píše:Je to toto? Vnější průměr cca 57mm
Já si průměr z hlavy nepamatuji a chytrou literaturu nemám po ruce, ale je to to menší, hned pod pokličkou a maticí http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... f630ee5189 .
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Ok, díky Wolfe, vyzkouším to. A to je vážně možné, aby to ložisko to kolo jentak najednou zastavilo? Já bych čekal, že jako první přijde dření, přibržďování a zahřívání středu kola.
Ale do doby, co se to stalo porvé šlo lehce a tiše.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Je, obvykle se tam dostane nejaka drobounka necistota (my jsme vzdy rikali, ze se zprici vazelina) nebo je nejaky cas lozisko spatne mazane, anebo kdovi proc jeste. Odchazeji zejmena valecky (kdyz se vynda venecek a omyje se, jsou na nekterych pricne jakoby drazky) a pak jiz staci nejaka souhra v postaveni valecku a drahy a je to (jako v tom animovanem filnu PAT a MAT) :wink:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Nezřídka se stane že když se kousne to ložisko (i na chvilku) tak se vnitřní kroužek "přivaří" na trn náboje . I já ho jednou sundával majzlíkem a flexou . Ovšem tomu předcházelo dlooouhodobé hučení ložiska , až se jednoho dne v 80ti hryzlo . Naštěstí bez "ztráty kytičky" a blízko domova . Zařadil jsem zpátečku , něco v ložisku křuplo , kolo se začlo zase točit a s trochou "chroupání" dojelo 10km domů .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Dneska jsem měl sundané kolo a věc, která mě hned upoutala byla, že vzadu na brzdiči byl povolený šroub a ne zrovna málo.
Ale ani Tůma mi neporadil k čemu ten šroub slouží... Hned mě napadlo, že by to mohlo být i tím, je to tak?
Přílohy
Šroub
Šroub
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tento šroub má držet plechovou pojistku proti otočení brzdové hadice - aby se hadice nepootočila, nepovolila a ty tak byl úplně bez brzd. Tudíž si sežeň ten plechový "bazmek" a dej si ho tam.

Na blokování kola toto nemá vliv!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no kedze asi 15 rokov to bez toho plechu chodilo.... je tam na dva veci a ako dobre sa tam dava :D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Ano, dává se tam velice "dobře" a pokud se hadice pořádně dotáhne, je tam víceméně k ničemu. Ovšem díky tomu, že se kolo otáčí i doleva a doprava, se může stát, že se hadice povolí - už jsem to viděl a majitel nebyl zrovna nadšený, že mu šel pedál do podlahy :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no povoli sa to len do jednej strany pac do druhej je to na tesno oprete o strmen..ale ma to tam byt.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“