radenie

Moderátor: Moderátoři

labaj
Příspěvky: 11
Registrován: stř črc 02, 2008 11:21
Bydliště: dolny kubin

radenie

Příspěvek od labaj »

na kaline mam problem z radenim jednotky ide tazkom a z dvojky do jednotky len z medziplynom je to tym ze je novea vybeha sa to ? alebo sa da tomu pomoct?
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

No takhle těžko říct, každej vnímá jinak co je ztuha atd. Ale jo u Lady to jde obecně hůř, jedničku taky obvykle řadím s meziplynem.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

zelvotron píše: ... jedničku taky obvykle řadím s meziplynem.
Nikdy jsem ji jinak neřadil . Tatra 57.PV3S a PS5T neměly synchrony nikde, Š-Popular a Oktavie odvozené od Spartaka neměly synchron na jedničce a tak mi to u 2112 ky ani nepřijde. Faktem ale je, že vůz 21 století by měl jít řadit lehce a bez "troubení"na zuby, lépe řečeno s lépe fungující cloněnou synchronizací . Ale vše špatné je k něčemu dobré - alespoň nám déle vydrží synchronizační spojky .
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

mam jedneho znameho, ktory radi jednotky vyhradne za kludu...aj ked ide pomalicky, zabrzdi, hodi jednotku a tak sa rozbehne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
labaj
Příspěvky: 11
Registrován: stř črc 02, 2008 11:21
Bydliště: dolny kubin

Příspěvek od labaj »

tak to vyzera ze len si zvyknut tak toto sa im nepodarilo
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

labaj píše: problem z radenim jednotky ide tazkom a z dvojky do jednotky
Z dvojky na jedničku se normálně neřadí anebo při úplně šnečí rychlosti.Jedna ze základních pouček,kterou jsem dostal kdysi v autoškole a řídím se jí.Nechápu,jak někdo může třeba ve 20km/h takto podřazovat (tím nemyslím konkrétně tebe,ale všeobecně)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
labaj
Příspěvky: 11
Registrován: stř črc 02, 2008 11:21
Bydliště: dolny kubin

Příspěvek od labaj »

no ja som sa len opytal nepotrebujem rady ze z dvojky na jednotku sa neradi za 30rokou profisoferovania uz hadam nieco viem alebo aj asi nie len som chcel vediet ci je to normalka u tychto vozov ze to ide tazko
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Trochu vysvětlím problém s podřazováním z 1 na 2.

U novějších aut ( do 10let stáří ) se převodovky montují se zdvojenou synchronizací na 1-ce a 2-ce. Díky tomu se lépe podřazuje. U kaliny je použita převodovka ještě ze samary, což je konstrukce z přelomu 70-tych a 80-tych let a tam je v rámci unifikace použita synchronizace pro všechny kvalty stejna, to znamena jednoducha. Já ačkoliv mám Xantii a to auto má v současne době 11 let a je ze západu, tak taky nemůžu zařadit jedničku bez zubu nebo až při skoro stojícím autě. Prostě jednoduchej synchron nedokáže v krátkem čase roztočit hnací hřídel se spojkovou lamelou.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

A čo vy si Kefalín preďstavujete pod takým pojmom zdvojená synchronizace? Jako větší synchronizační spojka? Jinak k řazení jedničky za jízdy není zase až tak nic neobvyklýho, ať už se jedná o dojíždění k semaforům a zrovna blikne zelená, dojezd ke stopce, nějaká drsná odbočka třeba ještě do kopce, traktor.... Zvlášť u Lady, která má poměrně dlouhý převody a mám rád, když to odsejpá a ne dusit 1500 ot. :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
+Stano-
Příspěvky: 77
Registrován: stř dub 15, 2009 18:01
Bydliště: Sasinkovo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od +Stano- »

To je pravda s tou jednotku, tiež na Priore musím o dosť častejšie podradovávať na 1 ako na fábii 8V, ale s medzi plynom to nie je žiadny problém. Skôr čo mi dosť vadí je to že spiatočka ide väčšinou zaradiť len cez zuby, neviem či to je len moj problém ale dosť ma to štve...
Ford Sierra 2,3D 49 kW
Obrázek Spotřeba FORD Sierra 2,3D 49 kW / 67 HP
Lancia Kappa 3.0i V6, 150kw
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

ja nejsem skoro schopnej na priore zpatecku zaradit. za to na majove samare jsem tam nebyl schopnej dat jednicku a z krizovatky jsem couval :mrgreen:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Ono i v desítce 8v snese asi nižší otáčky, u 16v už má člověk pocit že to trápí.

Stano: před zařazením zpátečky by jsi měl počkat 3s, dle návodu, no stačí i míň, ale pokud tam člověk cpe zpátečku okamžitě z jedničky tak to přes zuby jde, sekunda obvykle stačí k tomu, aby to bylo v pohodě.

Maysner: jj, chce to trochu zvyku, ale po čase to tam jde člověku samo, třeba u desítky se ta páka nesmí zatlačit dolů ani málo ani moc, aby tam ta zpátečka šla, prostě akorát. Mě dělalo problémy ze začátku spíš řazení dvojky, má to Priora ještě jako desítka, tedy že se dvojka řadí až někam na zadní sedadla, navíc její dráha není z jedničky přímá, ale trochu odsazená? :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

jel jsem s priorou jen parkrat, vse ostatni mi prislo celkem normalni. ale u staryho zigula, ci bmw s razenim zpatecky nikdy problem nebyl. spatne AvtoVaz vyresil :P prevodovku pro ty predohraby
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
+Stano-
Příspěvky: 77
Registrován: stř dub 15, 2009 18:01
Bydliště: Sasinkovo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od +Stano- »

No to čakanie 3s atd. nepomáha, ale to že mám dať páku ani nie moc dole ani hore, tak to vcelku funguje, ked sa nájde tá správna poloha, tak to ide vcelku bezbolestne :D
Ford Sierra 2,3D 49 kW
Obrázek Spotřeba FORD Sierra 2,3D 49 kW / 67 HP
Lancia Kappa 3.0i V6, 150kw
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

zelvotron píše:A čo vy si Kefalín preďstavujete pod takým pojmom zdvojená synchronizace? Jako větší synchronizační spojka?
V podstatě dva synchronizační kroužky. Jeden větší a druhej menší. :wink:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“