Stránka 1 z 2

Dobíjanie

Napsal: pát zář 11, 2009 12:22
od vladdo608
Caute mam taky mensi problem moja 04 mi nejak slabo dobija staci pustit parkovacie alebo tlmene svetla a kontrolka zacne zhavit hned cim to bude slaby alternator ?? alebo len nejaka zrada ??

Napsal: pát zář 11, 2009 12:29
od Laďuša
Slabej altík to nebude, to by pak měly problémy i další nulaštyrky ;)

Nicméně: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9732 , http://forum.ladaklub.com/viewforum.php?f=60

Napsal: sob lis 21, 2009 16:29
od miskoo
ako mam zapojit kontrolku dobijanii na lade 2101

Napsal: sob lis 21, 2009 16:39
od Drobek81
vladdo608 píše:Caute mam taky mensi problem moja 04 mi nejak slabo dobija staci pustit parkovacie alebo tlmene svetla a kontrolka zacne zhavit hned cim to bude slaby alternator ?? alebo len nejaka zrada ??
tipl bych na zradu...zkus vyndat uhliky zda nejsou sjete...

Napsal: sob lis 21, 2009 17:31
od Křečík Barbuška
miskoo píše:ako mam zapojit kontrolku dobijanii na lade 2101
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=157925#157925 Je to v podstatě stejné jako u 01, ještě můžeš pohledat v elektrické sekci http://forum.ladaklub.com/viewforum.php ... 0&start=50 , je tam minimálně 5 témat na toto téma, to stejné platí pro i pro kolegu co zakládal dotaz o dobíjení.

Napsal: stř pro 02, 2009 22:23
od vladdo608
chlapi tak to tu zase otvaram... pozeral som tu po fore nasiel som paru tem ale taky problem som tu nenasiel... auto mi dobija nejakych 12,4 V a ked mu pridam tak sa to zvysi na 12,6 V kably som prekontroloval su tam 3 od M6 sruby a jeden tenky napichovacka.... vsetky su v poriadku ... tak neviem co by to mohlo byt ... ale ked pretocim z klucikom tak mi kontrolka na dobijanie nesvieti az ked zapnem viac spotrebicov naraz tak sa slabo nazhavi .... este musim skontrolovat uhliky ked pridem na to ako sa dava dole alternator :oops: no neviem... zda sa mi ze to tie uhliky nebudu... a este som sa chcel opytat naco sluzi druhe relatko od blatnika v motorovom priestore ?? pretoze je rozbite... prosim typ relatka ak niekto poznate... tak to je moj pribeh dobredu dakujem za rady caute :roll:

Napsal: čtv pro 03, 2009 07:12
od Luděk Musil
Myslím si, že pár slušných fotek by nám napovědělo. Fotka zadní strany alternátoru (poté co ho vyjmeš), fotografie relátka.
Podle fotky sice poznávám 2104, ale který model ev. rok výroby? Přístrojový štít je 2105 nebo 2107? Prováděl už někdo nějaké úpravy v elektroinstalaci? L.

Napsal: čtv pro 03, 2009 10:54
od vladdo608
takze fotky dodam cim skor aj ked teraz nemam vela casu chodim do skoly rano o 7 a chodim domov o 8 takze tak... fotku relatka asi mat nebudem lebo uz tam nieje ... a do instalacie sa zasahovalo iba tym ze som odtial vytiahol kably od vstrekovania a zapalovacieho modulu pretoze povodne to bolo 1700i a este napojeny ventilator priamo na baterku pretoze mi asi nefunguje cidlo mam to sparavene na vypinac... pokusim sa to nafotit este dnes vecer a pristrojovka je 2107 kedze je to i-cko viac napisem vecer dufam ze sa mi podaria na vecer aj fotky...

EDIT: Ludku je to tusim to iste auto ako mas ty... aspon bolo kym som ho neprerobil.. :lol:

Napsal: čtv pro 03, 2009 12:19
od Luděk Musil
Mno .... takže to trochu mění situaci :idea: .
V tomto případě není v okruhu dobíjení žádné relé (ani napěťové, ani kontrolky dobíjení).
Kontrolka dobíjení je vřazena přímo do okruhu buzení alternátoru tedy baterie -> spínací skříňka -> pojistka -> žárovka -> buzení alternátoru (faston).
Takže Tvá závada bude (s téměř 100% jistotou) v alternátoru (proražená dioda, krátké uhlíky, vadný regulátor ...). L.
PS: a ty dvě relátka ... jedno bude určitě korektor předstihu (takže ne relé) a druhý bude relé startéru.

Napsal: čtv pro 03, 2009 21:04
od vladdo608
hmm tak na ten alternator sa pozriem... ale asi az cez vykend... no furt mi nejde do hlavy preco kontrolka pri pretoceni kucikom nesvieti... cim to bude ?? alebo to tak ma byt ?? pretoze kontrolka tam je ale zacne sa rozsvecovat az ked ma auto vecsi odber (dialkove svetla,radio,topenie) a vlastne ktory kablik je na tom altiku naco ? mam v tom zmätok...pridavam aj fotky tej poistkovej skrinky je trochu spinava pretoze ked som auto dotiahol domov tak uz na nej ten plastovy krit nebol.. a je to fotene po tme tak pardon za zlu kvalitu...

Napsal: čtv pro 03, 2009 21:32
od Cooper
Panenko skákavá, to auto bylo pod vodou nebo co? Jinak mě fotka nesvítila když jsem vytáhl ten konektor co je na fotce nejvýše, pokud se nepletu....

Napsal: čtv pro 03, 2009 22:33
od Jelen
Cooper píše:Jinak mě fotka nesvítila když jsem vytáhl ten konektor co je na fotce nejvýše, pokud se nepletu...
tobě svítěj fotky??

Napsal: pát pro 04, 2009 00:39
od Saša
Altík je klasický 1.7i . Na kontrolku musí jít + a z kontrolky to vede rovnou tím jedním kabílkem s fast-on em do altíku . Pokud ti kontrolka nesvítí , žárovka je dobrá a je na ní po otočení klíčku +12V , tak je špatně uzemněn regulátor (ta věc s kulatou černou čepičkou) na fotce . Drží na dvou šroubech . Vše vyčisti a skontroluj délku uhlíků . Regulátor se dá při trocha šikovnosti vyndat i bez demontázě altíku . Pouze odpojit bateriji .

Napsal: pát pro 04, 2009 06:43
od Luděk Musil
Přikláním se k názoru Saši.
Alternátor vyjmout z vozu, vše důkladně očistit (hlavně styčné plochy pod šroubky regulátoru), možná trošku přimáčknout konektor, aby tam byl také dobrý kontakt.
Potom by mělo nastat zlepšení situace. L.

Napsal: pát pro 04, 2009 10:57
od Saša
Teď mne napadla rychlá zkouška obvodu kontrolky . Vytáhni ten káblík z altíku (ten Faston) a "dej" ho někam na kostru . Zapni klíček a musí svítit kontrolka . Ve dvou se to dělá lépe (jeden kouká a druhý "škrtá" konektorem o kostru) .
Pokud se žárovka naplno rozsvítí je vada v altíku . Kostra (zaoxidováno) , uhlíky , regulátor .