natavená pojistka

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

natavená pojistka

Příspěvek od Miichaal »

mám jednu záhadu... v autě se mi natavuje pojistka..zahřívá se tak že se kolem ní taví plast( bojim se že to chytne... naposled už se z toho hulilo a od te doby auto stojí) ale sama pojistka nepraskne... děje se to od 2A až po 30A ..vždy se roztavil pllast ale pojistka se nepřetavila... přece jediné co tu pojistku může zahřát je silnej proud a tudíž by měla prasknout...
závadu připisuju rozhašenejma trojpáčkama pod volantem( jde o pojistku pres kterou jdou světla atd..) ,ale to nic nemění na to tom jakto že ta pojistka nepraskne...

jinak doufám že je to těma páčkama...jinak je to na novou elektriku:-(
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Zdar, tohle se mi dělo taky, určitě je to velkým proudem, který je tak tak na hraně. že se drátek nepřepálí. Hlavě taky proto, že plast ten drátek dobře nechladí jako ty starý porcelánový. ja to řešil hold silnější pojistkou, ale jak řikáš může to být tim že jsi světla zapojil na jiný okruh k jiné pojistce která už je zatížená jinými spotřebiči. Nebo tam taky může být krátkodobě skrat že se drátek nestihne přepálit, třeba když přepínáš světla. změř proud který přez pojisku jde, jestli bude třeba 15A a pojistka 16A může se ta plastová ohřívat natolik že se rosteče. skus tam dát starou tu bilou porcelánovou a budeš mit klid
Lada 2103
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

původně tam ale byla 10 ..nebo 15tka..ted si nejsem jistej..ale neprepalilo to ani 2A ... tudis nevim jestli je to silnym proudem...ale po proměření tam je normal 12V ... +- 0,50
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Plastový pojistky jsou svinstvo. Taky se mi natavovaly. Nasaď porcelánové a s těma to nehne ;) A nebo dvojkoruny :)
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Miichaal píše:ale po proměření tam je normal 12V ... +- 0,50
12V je napětí, ty musíš měřit proud, tak že pojistku vyndáš, pokud máš multimetr nastavit do polohy měření ampér, zapojit černej a červenej místo pojistky a zapnout vše co přez pojistku jde a sledovat kolik ti to ukáže amper, dát dálkový tlumený atd. 2 Amperová pojistka ti hlet vylítnout nemusí, dokuď nezapneš vše co napájí. ale ze všeho nejdřív tam skus tu porcelánovou
Lada 2103
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

Jelen píše:Plastový pojistky jsou svinstvo. Taky se mi natavovaly. Nasaď porcelánové a s těma to nehne ;) A nebo dvojkoruny :)
tak já mám pojistky předělaná na nožovky... rok a pul to fungovalo bezchybně... stejnak si myslim že až dám funkční páčky že se to srovná
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

D1NOsauR píše:
Miichaal píše:ale po proměření tam je normal 12V ... +- 0,50
12V je napětí, ty musíš měřit proud, tak že pojistku vyndáš, pokud máš multimetr nastavit do polohy měření ampér, zapojit černej a červenej místo pojistky a zapnout vše co přez pojistku jde a sledovat kolik ti to ukáže amper, dát dálkový tlumený atd. 2 Amperová pojistka ti hlet vylítnout nemusí, dokuď nezapneš vše co napájí. ale ze všeho nejdřív tam skus tu porcelánovou

tak tohle vim:-) ..ale ja chttel merit napeti... kdyby tam slo vic amper tak ty pojistky budou praskat...

no nic...čekám až dorazej páčky pod volant a pak se uvidí
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Bych řekl, že by to mohlo být i přechoďákem mezi přívodem a konektorem do kterého se vsouvá pojistka.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

zkoušelo se to zapojit i do jiného >>slotu<< a se stejnym tepelnym efektem
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Koko Loko píše:Bych řekl, že by to mohlo být i přechoďákem mezi přívodem a konektorem do kterého se vsouvá pojistka.
svatá pravda, mě se takhle hřejou všechny pojistky, takže ani přendání jinam nepomůže.... RIna2 neokecáš :P
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

V zásadě za tímto problémem je přechodový odpor. A to buďto mezi kontaktem pojistkové skříňky a pojistkou, anebo mezi kontaktem skříňky a vnitřním vedením. Použití plastových pojistek je v kombinaci s přechoďákem smrtící, neboť zahříváním se tělo pojistky deformuje, což dál zhoršuje už tak špatný kontakt a urychluje další deformaci atd.

Doporučuju tedy vše důkladně očistit a použít celokeramické pojistky. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“