natavená pojistka
Moderátor: Moderátoři
- Miichaal
- Příspěvky: 391
- Registrován: pát led 20, 2006 18:07
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
natavená pojistka
mám jednu záhadu... v autě se mi natavuje pojistka..zahřívá se tak že se kolem ní taví plast( bojim se že to chytne... naposled už se z toho hulilo a od te doby auto stojí) ale sama pojistka nepraskne... děje se to od 2A až po 30A ..vždy se roztavil pllast ale pojistka se nepřetavila... přece jediné co tu pojistku může zahřát je silnej proud a tudíž by měla prasknout...
závadu připisuju rozhašenejma trojpáčkama pod volantem( jde o pojistku pres kterou jdou světla atd..) ,ale to nic nemění na to tom jakto že ta pojistka nepraskne...
jinak doufám že je to těma páčkama...jinak je to na novou elektriku:-(
závadu připisuju rozhašenejma trojpáčkama pod volantem( jde o pojistku pres kterou jdou světla atd..) ,ale to nic nemění na to tom jakto že ta pojistka nepraskne...
jinak doufám že je to těma páčkama...jinak je to na novou elektriku:-(
- D1NOsauR
- Příspěvky: 34
- Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
- Bydliště: Dolení paseky
- Kontaktovat uživatele:
Zdar, tohle se mi dělo taky, určitě je to velkým proudem, který je tak tak na hraně. že se drátek nepřepálí. Hlavě taky proto, že plast ten drátek dobře nechladí jako ty starý porcelánový. ja to řešil hold silnější pojistkou, ale jak řikáš může to být tim že jsi světla zapojil na jiný okruh k jiné pojistce která už je zatížená jinými spotřebiči. Nebo tam taky může být krátkodobě skrat že se drátek nestihne přepálit, třeba když přepínáš světla. změř proud který přez pojisku jde, jestli bude třeba 15A a pojistka 16A může se ta plastová ohřívat natolik že se rosteče. skus tam dát starou tu bilou porcelánovou a budeš mit klid
Lada 2103
- D1NOsauR
- Příspěvky: 34
- Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
- Bydliště: Dolení paseky
- Kontaktovat uživatele:
12V je napětí, ty musíš měřit proud, tak že pojistku vyndáš, pokud máš multimetr nastavit do polohy měření ampér, zapojit černej a červenej místo pojistky a zapnout vše co přez pojistku jde a sledovat kolik ti to ukáže amper, dát dálkový tlumený atd. 2 Amperová pojistka ti hlet vylítnout nemusí, dokuď nezapneš vše co napájí. ale ze všeho nejdřív tam skus tu porcelánovouMiichaal píše:ale po proměření tam je normal 12V ... +- 0,50
Lada 2103
- Miichaal
- Příspěvky: 391
- Registrován: pát led 20, 2006 18:07
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
D1NOsauR píše:12V je napětí, ty musíš měřit proud, tak že pojistku vyndáš, pokud máš multimetr nastavit do polohy měření ampér, zapojit černej a červenej místo pojistky a zapnout vše co přez pojistku jde a sledovat kolik ti to ukáže amper, dát dálkový tlumený atd. 2 Amperová pojistka ti hlet vylítnout nemusí, dokuď nezapneš vše co napájí. ale ze všeho nejdřív tam skus tu porcelánovouMiichaal píše:ale po proměření tam je normal 12V ... +- 0,50
tak tohle vim:-) ..ale ja chttel merit napeti... kdyby tam slo vic amper tak ty pojistky budou praskat...
no nic...čekám až dorazej páčky pod volant a pak se uvidí
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
svatá pravda, mě se takhle hřejou všechny pojistky, takže ani přendání jinam nepomůže.... RIna2 neokecášKoko Loko píše:Bych řekl, že by to mohlo být i přechoďákem mezi přívodem a konektorem do kterého se vsouvá pojistka.
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
V zásadě za tímto problémem je přechodový odpor. A to buďto mezi kontaktem pojistkové skříňky a pojistkou, anebo mezi kontaktem skříňky a vnitřním vedením. Použití plastových pojistek je v kombinaci s přechoďákem smrtící, neboť zahříváním se tělo pojistky deformuje, což dál zhoršuje už tak špatný kontakt a urychluje další deformaci atd.
Doporučuju tedy vše důkladně očistit a použít celokeramické pojistky.
Doporučuju tedy vše důkladně očistit a použít celokeramické pojistky.