Gufero difu

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Pavel V.
Příspěvky: 265
Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
Bydliště: Loucká u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Gufero difu

Příspěvek od Pavel V. »

Gufero do diferáku.............od kardanky.

Víte někdo chlapci číslo tohoto gufera?
VAZ 2102 zvaný Žíža
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

68x35x10
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

kat. číslo je: 2101 - 2402052-01
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Pavel V.
Příspěvky: 265
Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
Bydliště: Loucká u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel V. »

Ďééééékuji :!: :lol:
VAZ 2102 zvaný Žíža
Uživatelský avatar
Pavel V.
Příspěvky: 265
Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
Bydliště: Loucká u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel V. »

A kudy pa tama cesta? Vodšroubuju kardan čtyři šrouby a pak co? jak je tzam uchycený protikus kardanu a jak vyndat to guferko? Dííík :P
VAZ 2102 zvaný Žíža
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Protikus kardanu (náboj difu) je přišroubován jednou maticí.

Postup:
Po demontáži kardanu a poloos:

- změříme moment odporu proti otáčení pastorku
- odšroubuje se matice příruby
- sejme se gufero
- nové gufero se namaže olejem a zalisuje do skříně rozvodovky
- příruba s pastorkem se nasadí na pastorek a matice se dotáhne klíčem. Hodnota utahovacího momentu má být o 9,8 - 19,6 N.cm větší než pořáteční před výměnou gufera. Byl li původní moment odporu menší než 58,8 N.cm potom dotáhneme matici tak, aby moment odporu byl 58,8 - 88,3 N.cm. Orientační hodnota dotahovacího momentu matice příruby je 128 - 255 N.m.

Já to nikdy nedělal. Takhle se o tom zmiňuje literatůra. Hodně štěstí. :wink: :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A když to přetáhneš moc, tak se tam cosi rozpěrného zku*ví, máš radost? :mrgreen:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Ale zas tak kritické to není, ten postup, co zde předkládá Hurikán, je ideální, ale já to před nějakými dvanácti lety dělal tak, že jsem dotyčnou matku utáhl od oka zhruba tak, jak jsem se domníval, že byla utažená než jsem jí povolil, a od té doby 02jka naběhala nějakých kilometrů!
Ať už jako vozidlo hlavní a jediné, či později jako pracovně-lesně-dřevozásobovací, a kolem gufera difu je dodnes jen lehce oroseno, a dif samotný vydává hluk v únosných mezích.
Tak směle do toho :wink: ....ačkoli, ta horní hodnota utahovacího momentu mě trochu zneklidňuje, i ta dolní mi přijde až,až.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Luděk Ondrůch píše:kat. číslo je: 2101 - 2402052-01
ano ale udal iste ze : 68x35x10 a katalogove ma :D35,8x68x12 vojde to tam :D
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Přátelé, já jsem se s tím v poslední době něco natrápil, když jsem měl několikrát rozhozený celý diferák, abych ho přivedl k rozumu. Je třeba k tomu připomenout, že jsou dva druhy rozpěrných kroužků, silnější (síla stěny) a slabší. Ty slabší jdou dotáhnout (momenťákem) docela snadno, ale ty silnější potřebují k dotažení trochu síly. Je ovšem pravda, že já jsem vždy měl diferák venku a vždy jsem dával nový rozpěrný kroužek. Ale proč to všechno píšu, chci upozornit na to, že v závěru dotahování se musí přitahovat opravdu po milimetřících (a to doslova) a stále měřit odpor. Kdo nemá siloměr, stejně jako já, pak může k dosažení kýženého výsledku použít závaží, třeba pet láhve naplněné vodou (stejně jako já). Ještě jednou připomínám, že při práci ať již s použitým nebo novým rozpěrným kroužkem - v závěru utahovat opravdu pomalinku, pokud se to přetáhne a hruška jde ztuha, nedá se to jenom povolit, ale musí se vyndat simering, vnější ložisko i rozpěrné pouzdro a po jeho výměně začít znova :wink:

PS simerinky se dají sehnat jíž i silikonové :!:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Wolf píše:Kdo nemá siloměr, stejně jako já, pak může k dosažení kýženého výsledku použít závaží, třeba pet láhve naplněné vodou (stejně jako já)
:lol: vida, aspon nejsem sam...kdyz sem nemel moznost momentaku tak sem to taky resil zavazim na tyci (ja pouzival ale zavazi z cinek v urcite vzdalenosti na pace)...
PS simerinky se dají sehnat jíž i silikonové :!:
coz je zajiste povzbudiva zprava, jak na potvoru mi simering ale ne a ne odejit...to je jedna z mala puvodnich veci co na aute vydrzela 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Drobek81 píše:jak na potvoru mi simering ale ne a ne odejit
nerouhej se !! :P
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

TAk ze mam 2 navody... DAt dole kolesa a bubny. a zmerat silu 8,9-22,6N zalozit simering ditiahnut na nameranu silu.
tu ma byt 22,6N*m alebo ako....

Alebo vytiahnut polosi zmerat moment. zalozit simering dotiahnut na moment vetčši o 9,8-19,6N*cm to je 0,098N*m ??? nez pociatocny moment pred vymenov...
Ak bol povodny moment mensi ako 58,8N*cm potom utiahnut tak aby moment bol 58,8-88,3N*cm


stymi jednotkami nie som si isty..... A ako zistim ze je ten rozperny kruzok v haji????
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pokud to přeženeš ložisko začne zavíjet jak vlci na Měsíc a záhy odejde .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

..hm neviem zohnat merak len do 6N co sa pouziva na WV krafteri tam to dotahuju na 5N....
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“