Gufero difu
Moderátor: Moderátoři
- Pavel V.
- Příspěvky: 265
- Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
- Bydliště: Loucká u Velvar
- Kontaktovat uživatele:
Gufero difu
Gufero do diferáku.............od kardanky.
Víte někdo chlapci číslo tohoto gufera?
Víte někdo chlapci číslo tohoto gufera?
VAZ 2102 zvaný Žíža
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1510
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Protikus kardanu (náboj difu) je přišroubován jednou maticí.
Postup:
Po demontáži kardanu a poloos:
- změříme moment odporu proti otáčení pastorku
- odšroubuje se matice příruby
- sejme se gufero
- nové gufero se namaže olejem a zalisuje do skříně rozvodovky
- příruba s pastorkem se nasadí na pastorek a matice se dotáhne klíčem. Hodnota utahovacího momentu má být o 9,8 - 19,6 N.cm větší než pořáteční před výměnou gufera. Byl li původní moment odporu menší než 58,8 N.cm potom dotáhneme matici tak, aby moment odporu byl 58,8 - 88,3 N.cm. Orientační hodnota dotahovacího momentu matice příruby je 128 - 255 N.m.
Já to nikdy nedělal. Takhle se o tom zmiňuje literatůra. Hodně štěstí.
Postup:
Po demontáži kardanu a poloos:
- změříme moment odporu proti otáčení pastorku
- odšroubuje se matice příruby
- sejme se gufero
- nové gufero se namaže olejem a zalisuje do skříně rozvodovky
- příruba s pastorkem se nasadí na pastorek a matice se dotáhne klíčem. Hodnota utahovacího momentu má být o 9,8 - 19,6 N.cm větší než pořáteční před výměnou gufera. Byl li původní moment odporu menší než 58,8 N.cm potom dotáhneme matici tak, aby moment odporu byl 58,8 - 88,3 N.cm. Orientační hodnota dotahovacího momentu matice příruby je 128 - 255 N.m.
Já to nikdy nedělal. Takhle se o tom zmiňuje literatůra. Hodně štěstí.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ale zas tak kritické to není, ten postup, co zde předkládá Hurikán, je ideální, ale já to před nějakými dvanácti lety dělal tak, že jsem dotyčnou matku utáhl od oka zhruba tak, jak jsem se domníval, že byla utažená než jsem jí povolil, a od té doby 02jka naběhala nějakých kilometrů!
Ať už jako vozidlo hlavní a jediné, či později jako pracovně-lesně-dřevozásobovací, a kolem gufera difu je dodnes jen lehce oroseno, a dif samotný vydává hluk v únosných mezích.
Tak směle do toho ....ačkoli, ta horní hodnota utahovacího momentu mě trochu zneklidňuje, i ta dolní mi přijde až,až.
Ať už jako vozidlo hlavní a jediné, či později jako pracovně-lesně-dřevozásobovací, a kolem gufera difu je dodnes jen lehce oroseno, a dif samotný vydává hluk v únosných mezích.
Tak směle do toho ....ačkoli, ta horní hodnota utahovacího momentu mě trochu zneklidňuje, i ta dolní mi přijde až,až.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Přátelé, já jsem se s tím v poslední době něco natrápil, když jsem měl několikrát rozhozený celý diferák, abych ho přivedl k rozumu. Je třeba k tomu připomenout, že jsou dva druhy rozpěrných kroužků, silnější (síla stěny) a slabší. Ty slabší jdou dotáhnout (momenťákem) docela snadno, ale ty silnější potřebují k dotažení trochu síly. Je ovšem pravda, že já jsem vždy měl diferák venku a vždy jsem dával nový rozpěrný kroužek. Ale proč to všechno píšu, chci upozornit na to, že v závěru dotahování se musí přitahovat opravdu po milimetřících (a to doslova) a stále měřit odpor. Kdo nemá siloměr, stejně jako já, pak může k dosažení kýženého výsledku použít závaží, třeba pet láhve naplněné vodou (stejně jako já). Ještě jednou připomínám, že při práci ať již s použitým nebo novým rozpěrným kroužkem - v závěru utahovat opravdu pomalinku, pokud se to přetáhne a hruška jde ztuha, nedá se to jenom povolit, ale musí se vyndat simering, vnější ložisko i rozpěrné pouzdro a po jeho výměně začít znova
PS simerinky se dají sehnat jíž i silikonové
PS simerinky se dají sehnat jíž i silikonové
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
vida, aspon nejsem sam...kdyz sem nemel moznost momentaku tak sem to taky resil zavazim na tyci (ja pouzival ale zavazi z cinek v urcite vzdalenosti na pace)...Wolf píše:Kdo nemá siloměr, stejně jako já, pak může k dosažení kýženého výsledku použít závaží, třeba pet láhve naplněné vodou (stejně jako já)
coz je zajiste povzbudiva zprava, jak na potvoru mi simering ale ne a ne odejit...to je jedna z mala puvodnich veci co na aute vydrzelaPS simerinky se dají sehnat jíž i silikonové
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3822
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
TAk ze mam 2 navody... DAt dole kolesa a bubny. a zmerat silu 8,9-22,6N zalozit simering ditiahnut na nameranu silu.
tu ma byt 22,6N*m alebo ako....
Alebo vytiahnut polosi zmerat moment. zalozit simering dotiahnut na moment vetčši o 9,8-19,6N*cm to je 0,098N*m ??? nez pociatocny moment pred vymenov...
Ak bol povodny moment mensi ako 58,8N*cm potom utiahnut tak aby moment bol 58,8-88,3N*cm
stymi jednotkami nie som si isty..... A ako zistim ze je ten rozperny kruzok v haji????
tu ma byt 22,6N*m alebo ako....
Alebo vytiahnut polosi zmerat moment. zalozit simering dotiahnut na moment vetčši o 9,8-19,6N*cm to je 0,098N*m ??? nez pociatocny moment pred vymenov...
Ak bol povodny moment mensi ako 58,8N*cm potom utiahnut tak aby moment bol 58,8-88,3N*cm
stymi jednotkami nie som si isty..... A ako zistim ze je ten rozperny kruzok v haji????
Pokud to přeženeš ložisko začne zavíjet jak vlci na Měsíc a záhy odejde .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!