dotaz vymena gufer ventilu
Moderátor: Moderátoři
- D1NOsauR
- Příspěvky: 34
- Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
- Bydliště: Dolení paseky
- Kontaktovat uživatele:
dotaz vymena gufer ventilu
Zdravim všechny Ladisty, moje Lada 2103 mi začala brát olej natolik, že se za studena jen tak tak udrží na sitič. Myslím si, že jsou špatný tesníci gufera na ventilech. V Kia-Lada servizu za opravu chtejí 2500Kč, což je pro mě dost. Chci se zeptat jestli by bylo možny tuto opravu provést doma z bězným dílenskym vybavením tzn. bez přípravku. A co to obnaší jestli musí hlava dolu. jestli se mi podaří sundat pružiny ventilu atd.. S autem počitam tak ještě na 2 roky a nechci do něj už moc investovat. Nemám doma žádnou literaturu, tak předem děkuju za každou radu.
Naposledy upravil(a) D1NOsauR dne pon čer 15, 2009 19:20, celkem upraveno 2 x.
Lada 2103
Da sa to doma, hlavu nemusis davat dolu, ale musis mat pripravok, s ktorym podlozis ventil, aby nespadol dolu... Ked som to zvladol ja ako 17 ročný, vtedy bez skusenosti, tak to zvladnes aj ty. Potrebujes kluce velkosti 8, 10, 13, 17, a ak budes davat dolu hlavu, tak aj 19, najlepsia je gola sada. Dalej kladivo, a stahovak na ventily (da sa to aj bez neho, ale musite byt dvaja, jeden bude 2 sroubovakmi tlacit pruzinu a druhy vyberat/nasadzovat poistky).
Je tu niekde tema, kde som sa na to pytal ja, ale nenasiel som ju
Je tu niekde tema, kde som sa na to pytal ja, ale nenasiel som ju
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Více méně souhlasím s Corym, akorád při výměně gufer bez demontáže hlavy, stačí ventily podložit šroubovákem přes díru na svíčku. A to jenom 4 ventily, protože zbývající 4 se opřou o píst a nikam nespadnou.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Pružiny sa mi perfektne vyberali s vodárenskou trubkou a kladivom.Priložíš trubku,2-3krát po nej tresneš,poistky vypadnú a máš rozobraté.Prv som to skúšal tými šrubovákmi,kombinačkami,ale problém bol v tom,že sa hýbal celý ventil aj s podložkou a poistky sa nedali vybrať.Skladanie je trochu obtiažnejšie.To som robil pomocou prípravku,ktorý som si urobil podľa obrázka v Lada biblii.Nie je to nič zložité,keď máš zváračku a flexu.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
- D1NOsauR
- Příspěvky: 34
- Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
- Bydliště: Dolení paseky
- Kontaktovat uživatele:
Díky všem, přesně tohle jsem potřeboval vědět. Akorát mam strach z rozvodu jestli je pak pořídim zpravně nastavit. Protože jedno gufero stojí zhruba 30 kč a dávat 2500 Kč v Ladě se mi nechce.
TO Marek: myslel jsem to tak, že když startuju studené auto a musím dát sitič tak se to dusí a kucká na 3 nebo 2 válce a modře hulí - jde vyloženě cítit pach oleje, když je motor ohřat jde bez problemu bez sitiče. asi se olej za tepla líp spaluje či co.
TO Marek: myslel jsem to tak, že když startuju studené auto a musím dát sitič tak se to dusí a kucká na 3 nebo 2 válce a modře hulí - jde vyloženě cítit pach oleje, když je motor ohřat jde bez problemu bez sitiče. asi se olej za tepla líp spaluje či co.
Lada 2103
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10596
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
- D1NOsauR
- Příspěvky: 34
- Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
- Bydliště: Dolení paseky
- Kontaktovat uživatele:
Luděk Musil píše:Návod zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146
Děkuju, toto mi velice pomůže, jde vidět že neumim hledat

Lada 2103