dotaz vymena gufer ventilu

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

dotaz vymena gufer ventilu

Příspěvek od D1NOsauR »

Zdravim všechny Ladisty, moje Lada 2103 mi začala brát olej natolik, že se za studena jen tak tak udrží na sitič. Myslím si, že jsou špatný tesníci gufera na ventilech. V Kia-Lada servizu za opravu chtejí 2500Kč, což je pro mě dost. Chci se zeptat jestli by bylo možny tuto opravu provést doma z bězným dílenskym vybavením tzn. bez přípravku. A co to obnaší jestli musí hlava dolu. jestli se mi podaří sundat pružiny ventilu atd.. S autem počitam tak ještě na 2 roky a nechci do něj už moc investovat. Nemám doma žádnou literaturu, tak předem děkuju za každou radu.
Naposledy upravil(a) D1NOsauR dne pon čer 15, 2009 19:20, celkem upraveno 2 x.
Lada 2103
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Da sa to doma, hlavu nemusis davat dolu, ale musis mat pripravok, s ktorym podlozis ventil, aby nespadol dolu... Ked som to zvladol ja ako 17 ročný, vtedy bez skusenosti, tak to zvladnes aj ty. Potrebujes kluce velkosti 8, 10, 13, 17, a ak budes davat dolu hlavu, tak aj 19, najlepsia je gola sada. Dalej kladivo, a stahovak na ventily (da sa to aj bez neho, ale musite byt dvaja, jeden bude 2 sroubovakmi tlacit pruzinu a druhy vyberat/nasadzovat poistky).

Je tu niekde tema, kde som sa na to pytal ja, ale nenasiel som ju
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Více méně souhlasím s Corym, akorád při výměně gufer bez demontáže hlavy, stačí ventily podložit šroubovákem přes díru na svíčku. A to jenom 4 ventily, protože zbývající 4 se opřou o píst a nikam nespadnou.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

alebo pretocit motorom aby sa vystriedali piesty v HU, Len potom treba dobre nastavit rozvody.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Pružiny sa mi perfektne vyberali s vodárenskou trubkou a kladivom.Priložíš trubku,2-3krát po nej tresneš,poistky vypadnú a máš rozobraté.Prv som to skúšal tými šrubovákmi,kombinačkami,ale problém bol v tom,že sa hýbal celý ventil aj s podložkou a poistky sa nedali vybrať.Skladanie je trochu obtiažnejšie.To som robil pomocou prípravku,ktorý som si urobil podľa obrázka v Lada biblii.Nie je to nič zložité,keď máš zváračku a flexu.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jestliže Ti motor není schopen běžet bez sytiče, je díra v pístu nebo prasklý kroužek, ale určitě ne vadné simeringy na ventilech.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Díky všem, přesně tohle jsem potřeboval vědět. Akorát mam strach z rozvodu jestli je pak pořídim zpravně nastavit. Protože jedno gufero stojí zhruba 30 kč a dávat 2500 Kč v Ladě se mi nechce.

TO Marek: myslel jsem to tak, že když startuju studené auto a musím dát sitič tak se to dusí a kucká na 3 nebo 2 válce a modře hulí - jde vyloženě cítit pach oleje, když je motor ohřat jde bez problemu bez sitiče. asi se olej za tepla líp spaluje či co.
Lada 2103
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

30 kč? :shock: U nas stoji 12sk silikonove. A akych 2500kc? Ved na jeden ventil ide jedno gufero - 8x30=240kc
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Cory píše:30 kč? :shock: U nas stoji 12sk silikonove. A akych 2500kc? Ved na jeden ventil ide jedno gufero - 8x30=240kc
fakt chtějí 30 - 40 kč teď si nejsem jistej. no 2500 kč chtějí za celou opravu když bych to tam nechal dělat.
Lada 2103
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Skus si pytat silikonove na favorita, mozno bude cena nizsia
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

No,ja som kupoval silikonove na favorita za 27sk alebo tak nejak.....
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

:shock: tak to ostavam dost prekvapeny :shock:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Ja som tiež onemel,keď mi zahnojili cenu....
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Luděk Musil píše:Návod zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146

Děkuju, toto mi velice pomůže, jde vidět že neumim hledat :oops:
Lada 2103
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“