kontrolka aleternatoru
Moderátor: Moderátoři
kontrolka aleternatoru
poradi nekdo čím by mohlo byt ze pri otocení klíčkem do polohy, aby svitily kontrolky, tak se občas stávalo jak zhasne kontrolka dobyjení a cvaklo to vždy někde asi u spolujezce v přihradce a ted nesvítí vůbec kde mam hledat příčinnu? Jedna se o lada 2101 diky
Dočkej času . Jak se oteplilo tak mi přesně totéž udělala moje 06ka . Naposledy dnes ráno a než jsem ale zjistil příčinu tak se to bohužel samo opravilo . Doufám že to udělá zas ať na to mohu přijít . Ještě kouknu do schématu a skusím odvodit o co mohlo jít .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Relátko od této kontrolky bydlí v motorovém prostoru na podběhu na straně spolujezdce. Prověř obvod signalizace dobíjení, tedy vodič jdoucí z alternátoru do relátka, přívod napájení +12V, které jdou jak na cívku relé, tak i na kontakt (může být ruplá pojistka), zkontroluj relátko samotné a v neposlení řadě zkontroluj i samotnou žárovku v palubce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
K.L. Kontrolka to není a pojistkou taky ne , to jsem stihl skontrolovat než se to opravilo . Ono je totiž divné , když je tuta závada , tak rovnou po otočení klíčku sepne pomocné relé kontrolky a kontrolka tím pádem nesvítí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Závada stále trvá (občas po zapnutí klíčku se nerozsvítí k.d a cvakne to pomocné relé . Zatím jsem se k tomu nedostal ale závada bude asi v samotném relé . Při klepnutí do relé se vše "vrátí" k normálu . Vyndám a skontroluji . Výsledek oznámím .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Přes víkend zjistím , pak napíšu , ale na 95% je to to pomocné relé .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- radek mb
- Příspěvky: 5190
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Nejsem takový odborník jako Saša nebo KokoLoko,ale na tvůj problém mám vcelku jednoduché vysvětlení ze zkušeností mamky manželka,který vlastnil 02 přes 20 let.Dělalo mu to to samé,co tobě a nebyla to žádná závada.Auto perfektně dobíjelo a když už byla baterka pořádně naládovaná,tak se to skrz relátko vybíjelo do kostry,aby se nepřebíjela baterka.Kec to není neb tento systém byl použit například u staré Avie.Pavel V. píše:Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ahoj, no, nejsu si úplně jistý tou teorií o vybíjení do kostry. Jsem přesvědčený o tom, že kontrolka za provozu svítit nemá. Od toho je v autě regulátor, aby udržel napětí alternátoru (a tím palubní napětí) v dané hladině.radek mb píše:Nejsem takový odborník jako Saša nebo KokoLoko,ale na tvůj problém mám vcelku jednoduché vysvětlení ze zkušeností mamky manželka,který vlastnil 02 přes 20 let.Dělalo mu to to samé,co tobě a nebyla to žádná závada.Auto perfektně dobíjelo a když už byla baterka pořádně naládovaná,tak se to skrz relátko vybíjelo do kostry,aby se nepřebíjela baterka.Kec to není neb tento systém byl použit například u staré Avie.Pavel V. píše:Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....
Ovšem funkce (starého vibračního i nových polovodičových) je taková, že skokově mění budicí proud altíku přepínáním buzení na plus nebo na kostru. A na tento jev by odpovídal ten tvůj popis. Je to ale proces který se děje neustále za běhu motoru s typickou frekvencí asi 300Hz +- hodně, tedy dost rychle na to, aby "ve finále" palubní napětí nekolísalo, resp. trošku se vlnilo (zhruba 200mVšš) v tomto rytmu okolo nastavené hodnoty. A na toto kontrolka reagovat nemá, ta by měla reagovat na výpadek altíku. Jo a teď mne napadlo, aby sme si dali pozor na záměnu pojmů regulační relé a pomocné relé kontrolky, aby sme se domluvili. Jestli jsem tě podcenil tak se předem omlouvám, nemyslím to nijak zle.
Hodnoty jsou orientační - zase abych laboroval s paměťovým osciloskopem u auta které bliká a hledal chybu, to zas ne, bohužel takto blikací auto zatím nemám. Stačila mi kontrola zvlnění na ulici s BM556-kou u feldy.
Pokud jsem mimo, prosím o upozornění, nebo upřesnění/opravu. Díky.
Nejedná se o problikávání kontrolky za běhu motoru nýbrž po otočení klíčku ! Tak jak je popsáno v prvním příspěvku . U mne (06) doposud neodstraněno (nejsou lidi) Ale i přes to auto zcela normálně dobíjí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!