kontrolka aleternatoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

kontrolka aleternatoru

Příspěvek od kubahosi »

poradi nekdo čím by mohlo byt ze pri otocení klíčkem do polohy, aby svitily kontrolky, tak se občas stávalo jak zhasne kontrolka dobyjení a cvaklo to vždy někde asi u spolujezce v přihradce a ted nesvítí vůbec kde mam hledat příčinnu? Jedna se o lada 2101 diky
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

nikdo nevi?:-(
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Dočkej času . Jak se oteplilo tak mi přesně totéž udělala moje 06ka . Naposledy dnes ráno a než jsem ale zjistil příčinu tak se to bohužel samo opravilo . Doufám že to udělá zas ať na to mohu přijít . Ještě kouknu do schématu a skusím odvodit o co mohlo jít .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Relátko od této kontrolky bydlí v motorovém prostoru na podběhu na straně spolujezdce. Prověř obvod signalizace dobíjení, tedy vodič jdoucí z alternátoru do relátka, přívod napájení +12V, které jdou jak na cívku relé, tak i na kontakt (může být ruplá pojistka), zkontroluj relátko samotné a v neposlení řadě zkontroluj i samotnou žárovku v palubce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

K.L. Kontrolka to není a pojistkou taky ne , to jsem stihl skontrolovat než se to opravilo . Ono je totiž divné , když je tuta závada , tak rovnou po otočení klíčku sepne pomocné relé kontrolky a kontrolka tím pádem nesvítí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Pavel V.
Příspěvky: 265
Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
Bydliště: Loucká u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel V. »

Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....
VAZ 2102 zvaný Žíža
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

počkej jak řek saša samo se to možná opraví, mně to už zase jde, týden nesvítila vůbec a ted je už ok
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Závada stále trvá (občas po zapnutí klíčku se nerozsvítí k.d a cvakne to pomocné relé . Zatím jsem se k tomu nedostal ale závada bude asi v samotném relé . Při klepnutí do relé se vše "vrátí" k normálu . Vyndám a skontroluji . Výsledek oznámím .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Cvaká relátko a bliká kontrolka...mozu to byt opotrebovane uhliky, studenak na statore alebo nieco s diodovym mostikom....
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Při stojícím motoru to musí jen svítit. Relátko potřebuje nějaký zdroj, který je za chodu motoru tvořený středem statoru kde je tak půlka palubního napětí ne? Tak by to mohla být některá ze záporných diod, nebo binec -> velký svod na kostru v altíku. Anebo někde u relátka upadává plus.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Přes víkend zjistím , pak napíšu , ale na 95% je to to pomocné relé .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Pavel V. píše:Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....
Nejsem takový odborník jako Saša nebo KokoLoko,ale na tvůj problém mám vcelku jednoduché vysvětlení ze zkušeností mamky manželka,který vlastnil 02 přes 20 let.Dělalo mu to to samé,co tobě a nebyla to žádná závada.Auto perfektně dobíjelo a když už byla baterka pořádně naládovaná,tak se to skrz relátko vybíjelo do kostry,aby se nepřebíjela baterka.Kec to není neb tento systém byl použit například u staré Avie.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

radek mb píše:
Pavel V. píše:Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....
Nejsem takový odborník jako Saša nebo KokoLoko,ale na tvůj problém mám vcelku jednoduché vysvětlení ze zkušeností mamky manželka,který vlastnil 02 přes 20 let.Dělalo mu to to samé,co tobě a nebyla to žádná závada.Auto perfektně dobíjelo a když už byla baterka pořádně naládovaná,tak se to skrz relátko vybíjelo do kostry,aby se nepřebíjela baterka.Kec to není neb tento systém byl použit například u staré Avie.
Ahoj, no, nejsu si úplně jistý tou teorií o vybíjení do kostry. Jsem přesvědčený o tom, že kontrolka za provozu svítit nemá. Od toho je v autě regulátor, aby udržel napětí alternátoru (a tím palubní napětí) v dané hladině.
Ovšem funkce (starého vibračního i nových polovodičových) je taková, že skokově mění budicí proud altíku přepínáním buzení na plus nebo na kostru. A na tento jev by odpovídal ten tvůj popis. Je to ale proces který se děje neustále za běhu motoru s typickou frekvencí asi 300Hz +- hodně, tedy dost rychle na to, aby "ve finále" palubní napětí nekolísalo, resp. trošku se vlnilo (zhruba 200mVšš) v tomto rytmu okolo nastavené hodnoty. A na toto kontrolka reagovat nemá, ta by měla reagovat na výpadek altíku. Jo a teď mne napadlo, aby sme si dali pozor na záměnu pojmů regulační relé a pomocné relé kontrolky, aby sme se domluvili. Jestli jsem tě podcenil tak se předem omlouvám, nemyslím to nijak zle.

Hodnoty jsou orientační - zase abych laboroval s paměťovým osciloskopem u auta které bliká a hledal chybu, to zas ne, bohužel takto blikací auto zatím nemám. Stačila mi kontrola zvlnění na ulici s BM556-kou u feldy.

Pokud jsem mimo, prosím o upozornění, nebo upřesnění/opravu. Díky.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Mrkněte se na toto téma a okolo . I to může být provázeno blikáním kontrolky,poněvadž přerušením odporu v buzení se podstatně sníží frekvence spínání relé.
Téma: Blikající světla Fórum: Elektrická soustava Zaslal: čt prosinec 04, 2008 00:56
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Nejedná se o problikávání kontrolky za běhu motoru nýbrž po otočení klíčku ! Tak jak je popsáno v prvním příspěvku . U mne (06) doposud neodstraněno (nejsou lidi) Ale i přes to auto zcela normálně dobíjí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“