otackomer

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
voxo
Příspěvky: 28
Registrován: ned črc 17, 2005 11:50
Bydliště: Bratislava

otackomer

Příspěvek od voxo »

ahojte, viete mi poradit, co to moze byt? V lete pri vacsom zahriati motora mi zrazu otackomer motora ukazuje aj o 1000-2000 mensie otacky nez v skutocnosti su. Znicoho nic sa tento stav sem tam upravi na povodnu hodnotu, v zime sa to nestava takmer vobec. Vsimol som si, ze kablik z budika (K) ide priamo na zapalovaciu cievku a z toho isteho kontaktu ide akysi kondenzator na rozdelovaci... Ked predpokladam ze budik je v poriadku, co este ine sa tam moze menit?
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

voxo píše:Ked predpokladam ze budik je v poriadku
Předpokládáš špatně . Chyba bude v otáčkoměru . Vada kondenzátoru spůsobí problém se zapalováním .
Pokud se chyba vyskytuje nepravidelně je v elektronice (na plošáku) nejspíš "studený" spoj (prostě uvolněná součástka) . Rozebrat - propájet - složit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Saša píše: Rozebrat - propájet - složit
A vyhodit :mrgreen: ... ne, zkus to co píše Saša, při rozebíráni postupuj opatrně, ať moc nedoničíš, ten chromovaný kroužek.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

dnes som napojil pristrojovku 07 a otackomer mi ukazuje hodnoty o 500ot mensie...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Jednoduché riešenie. Na origo "polep" dopíš: x100+500 :mrgreen:
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5190
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Puhi píše:Jednoduché riešenie. Na origo "polep" dopíš: x100+500 :mrgreen:
Ano,podle hesla:v jednoduchosti je síla :mrgreen:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Na desce elektroniky je trimr tím nastav správný údaj . K ověření se dá použít modelářský otáčkoměr , nebo generátor impulzů . (1000 ot/min = 33.3Hz) platí pro 4 takt.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nebo též zvonkového trafa, 50Hz - 1500 otáček.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Dá sa tak doladiť aj otáčkomer z 03/06 ? Nepamätám si, žeby tam bol trimer.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Z 03/06 jsem otočkoměr rozebrán nemněl , ale pokud tam není trimr tak jsou tam dva odpory ("pevné") jako dělič . Místo jednoho dát trimr a je to . Na sraz mohu dovést digitální otáčkoměr a můžem se kouknout komu jak to "kecá" . Mám i radar (bohužel jen do 100 Km/h) skusím ho skalibrovat a můžeme měření provést i s tachometry komu jak nadměřuje . V "dnešní" době GPS je to ale asi zbytečné ho vozit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Na obrázku je klasické zapojení analogového otáčkoměru, kde místo integrovaného obvodu NE555N bývá někdy monostabilní klopný obvod (MKO), složený obvykle ze dvou tranzistorů , kondenzátoru a několika odporů. Součástky vlevo nahoře slouží k napájení a ochraně před přepěťovými špičkami, součástky vlevo dole slouží k přizpůsobení tvaru impulsu ze zapalovací cívky pro MKO. Závady v ukazování otáčkoměru může způsobit kterákoli součástka nebo „studeňák“ jak psal Saša. Nejpodstatnější vliv na správné nastavení otáček mají RC obvody R5 –C3 (časování MKO), R8 – C4 (integrace pulzně-šířkového výstupu Q z MKO) a předřadný odpor ukazatele (měřidla) R6. Nejpodezřelejší součástkou (z hlediska poruchovosti) je integrační elektrolytický kondenzátor C4, který časem „vysychá“, ztrácí kapacitu a tento jev je silně závislý na teplotě okolí.
Přílohy
Bez názvu.JPG
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“