otackomer
Moderátor: Moderátoři
otackomer
ahojte, viete mi poradit, co to moze byt? V lete pri vacsom zahriati motora mi zrazu otackomer motora ukazuje aj o 1000-2000 mensie otacky nez v skutocnosti su. Znicoho nic sa tento stav sem tam upravi na povodnu hodnotu, v zime sa to nestava takmer vobec. Vsimol som si, ze kablik z budika (K) ide priamo na zapalovaciu cievku a z toho isteho kontaktu ide akysi kondenzator na rozdelovaci... Ked predpokladam ze budik je v poriadku, co este ine sa tam moze menit?
VAZ 2103, 1978 Yellow express
Předpokládáš špatně . Chyba bude v otáčkoměru . Vada kondenzátoru spůsobí problém se zapalováním .voxo píše:Ked predpokladam ze budik je v poriadku
Pokud se chyba vyskytuje nepravidelně je v elektronice (na plošáku) nejspíš "studený" spoj (prostě uvolněná součástka) . Rozebrat - propájet - složit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Na desce elektroniky je trimr tím nastav správný údaj . K ověření se dá použít modelářský otáčkoměr , nebo generátor impulzů . (1000 ot/min = 33.3Hz) platí pro 4 takt.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Dá sa tak doladiť aj otáčkomer z 03/06 ? Nepamätám si, žeby tam bol trimer.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Z 03/06 jsem otočkoměr rozebrán nemněl , ale pokud tam není trimr tak jsou tam dva odpory ("pevné") jako dělič . Místo jednoho dát trimr a je to . Na sraz mohu dovést digitální otáčkoměr a můžem se kouknout komu jak to "kecá" . Mám i radar (bohužel jen do 100 Km/h) skusím ho skalibrovat a můžeme měření provést i s tachometry komu jak nadměřuje . V "dnešní" době GPS je to ale asi zbytečné ho vozit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Na obrázku je klasické zapojení analogového otáčkoměru, kde místo integrovaného obvodu NE555N bývá někdy monostabilní klopný obvod (MKO), složený obvykle ze dvou tranzistorů , kondenzátoru a několika odporů. Součástky vlevo nahoře slouží k napájení a ochraně před přepěťovými špičkami, součástky vlevo dole slouží k přizpůsobení tvaru impulsu ze zapalovací cívky pro MKO. Závady v ukazování otáčkoměru může způsobit kterákoli součástka nebo „studeňák“ jak psal Saša. Nejpodstatnější vliv na správné nastavení otáček mají RC obvody R5 –C3 (časování MKO), R8 – C4 (integrace pulzně-šířkového výstupu Q z MKO) a předřadný odpor ukazatele (měřidla) R6. Nejpodezřelejší součástkou (z hlediska poruchovosti) je integrační elektrolytický kondenzátor C4, který časem „vysychá“, ztrácí kapacitu a tento jev je silně závislý na teplotě okolí.