tak 16mm2
No že budu muset tu jinou baterku ale nakonec zapojit přes kabely-všechny kusy v dosahu mají jinou polaritu.S krabicí jsem ve městě zůstal sám
Regulátor odzkouším za dva týdny.Nechám to zatím stát.
Kolega podle vlastních slov o tom nic neví,jakkoliv se to Vám dvoum určitě bude zdát směšné .
Nekdy se to nezda, ale minusovy kabel byva dost dlouhy na to, abys tam dal baterii, ktera ma poly osazene "beznejsim" zpusobem. Ja to tak napriklad mam.
To jsou teda zážitky. Ještě je daší možnost, jak oblbnout regulátor - jiný tvar napětí z altíku, třeba při poruše souměrnosti. Pak dává jiné napětí než má.
Dimenze čehokoliv na autě, ale i jinde: Máloco je nějak moc předimenzované, zvlášť z poslední doby. Použiješ-li správně původní průřez, možná se nespálíš - asi tak.
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba...
U většiny žigulíků lze použít jak levou, tak i pravou autobaterii, mínusový pól bývá dostatečně dlouhý. Navíc pro zkoušku dobíjení přeci není nutné autobaterii montovat do originálního držáku. Když ji dáš trošku zešikma, musíš tam dostat i 70Ah s opačným pólováním.
Můj typ je zoxidovaný kontakt na regulátoru napětí. Vymontovat, na regulátoru i na alternátoru všechny konektory a !kostru! očistit a namontovat zpět. Uhlíky při montáži sklouzni po měrce, ať je nezlomíš. Pro výměnu regleru není třeba nic z auta vymontovávat, při troše šikovnosti to bez problému uděláš na autě .... práce montáže a demontáže cca 10min.
Ano zkoušel jsem to tehdá namontovat pro trvalý provoz,takže na měření by to nakonec mělo být možné.
Závada nastupovala plíživě dlouhodobě,oxidace je tedy ve hře.
Nejde tam vidět,bylo by dobré ten regulátor ještě dnes vymontovat.Jinou baterku to přebíjí taky.
Jaký je přesný postup demnotáže regulátoru na autě?Sundal jsem matku ,podložku a ty dva kábly.Jak přesně dál?
Edit:Nemůžu najít dobré fotky nebo zobrazení G222,jsou tu jen použitelný foto na 221.
Edit2:Tak něco jsem našel,takže regulátor teď drží jen na jednom šroubu?Je to ten plocháč v "pravo dole"?
Edit3:Tak podle jiné fotky je to u 2105 vlevo dole(šroub co drží regulátor),tak či onak se tam normálním šroubovákem nedá dostat,překáží parohy.
Regulátor drží dva šroubky, možná dokonce i s hlavou na křižový šroubovák. Já bych být tebou raději demontoval celý alternátor.
- odpojit silné vodiče, tuším dva s očky pod matičkou na 10ku klíč - 3
- odpojit vodič (faston) relé kontrolky dobíjení (jeli instalován) - 4
- odpojit vodič G67 (faston) z těla regulátoru - 1
- odšroubovat matici horního držáku alternátoru
- sejmout šusplech ze spodu vozu
- odšroubovat matici a vyjmout dlouhý šroub ze spodního držáku alternátoru a spodem altík vyjmout ven
Přílohy
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Toto není klasický regulátor, jak bývá třeba ve zdrojích napětí. Tento regulátor měří výstupní napětí alternátoru a pokud je toto napětí vyšší, než nastavené dobíjecí, omezí přes uhlíky buzení rotoru alternátoru - alternátor začne méně dobíjet, klesne napětí. Polopatě řečeno. Navíc tento regulátor není rozdělávací (pokud si dobře pamatuji), takže jediné co bych udělal by bylo to, že bych řádně očistil všechny kontakty - jak regulátoru, tak i na alternátoru, nezapomenout na kostru! (šrouby co drží regulátor), hodil to zpět do auta a vyzkoušel. Pokud toto nepomůže, s klidným svědomím bych regulátor hodil do popelnice ....
Elektronickych regulatorov, ktore su priamo na alternatore je viac typov (vyrobcov), niektore sa daju bez problemu otvorit. Meranie je trochu narocnejsie - je potrebny regulovany zdroj jednosmerneho napatia. Do obvodu sa namiesto budiaceho vinutia zapoji ziarovka 21W a pri zvysovani napatia je vidiet pri akom napati ziarovka zhasina.To je prave regulovane vystupne napatie alternatora. Pri poruche kde alternator prebija, je pravdepodobne prerazeny (skratovany) vykonovy tranzistor v regulatore, ale kedze je tam okrem neho este par suciastok,moze to byt aj nieco ine....
Ja nechci vubec tvrdit, ze to clovek nema zkusit opravit, ale pokud to beru podle sebe, tak bych si temer tak jako tak koupil novy regulator, vymenil bych ho (vcetne vsech cisticich procedur kontaktu) a alternator soupl zpet do auta, abych mohl jezdit. Pak bych si klidne hral s tim znicenym.
Ale pokud autem netreba jezdit, pak si klidne dones altik domu a hrej si dle libosti .
Samotnou "pecku" stejne nespravi a pri vsi ucte si nedokazi predstavit jak regulator premeruje po tom boji co byl s merenim napeti baterky .
Jsou dve varianty:
- otevrit a prcocistit puvodni teleso regulatoru vcetne stycnych ploch a znova zkusit s vysledkem nejistym
- to stejne s novym regulatorem s jistejsim vysledkem
Hlavne to pak dobre slozit, pozor na pruchodky, at nejdou sroubky do zkratu s ocky, chce to cit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107