alternator
Moderátor: Moderátoři
Re: alternator
tak 16mm2
No že budu muset tu jinou baterku ale nakonec zapojit přes kabely-všechny kusy v dosahu mají jinou polaritu.S krabicí jsem ve městě zůstal sám
Regulátor odzkouším za dva týdny.Nechám to zatím stát.
Kolega podle vlastních slov o tom nic neví,jakkoliv se to Vám dvoum určitě bude zdát směšné .
No že budu muset tu jinou baterku ale nakonec zapojit přes kabely-všechny kusy v dosahu mají jinou polaritu.S krabicí jsem ve městě zůstal sám
Regulátor odzkouším za dva týdny.Nechám to zatím stát.
Kolega podle vlastních slov o tom nic neví,jakkoliv se to Vám dvoum určitě bude zdát směšné .
Re: alternator
Nekdy se to nezda, ale minusovy kabel byva dost dlouhy na to, abys tam dal baterii, ktera ma poly osazene "beznejsim" zpusobem. Ja to tak napriklad mam.
VAZ 2104 1.3 1989
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: alternator
To jsou teda zážitky. Ještě je daší možnost, jak oblbnout regulátor - jiný tvar napětí z altíku, třeba při poruše souměrnosti. Pak dává jiné napětí než má.
Dimenze čehokoliv na autě, ale i jinde: Máloco je nějak moc předimenzované, zvlášť z poslední doby. Použiješ-li správně původní průřez, možná se nespálíš - asi tak.
Dimenze čehokoliv na autě, ale i jinde: Máloco je nějak moc předimenzované, zvlášť z poslední doby. Použiješ-li správně původní průřez, možná se nespálíš - asi tak.
Re: alternator
V minulosti to nešlo.
Leda jí na tu chvilku nechat pootočenou,když se auto nepohne z místa....
Leda jí na tu chvilku nechat pootočenou,když se auto nepohne z místa....
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
A jiz chapu. Divne, u vsech mych hranatcu sla osadit jak prava tak leva baterka.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
U většiny žigulíků lze použít jak levou, tak i pravou autobaterii, mínusový pól bývá dostatečně dlouhý. Navíc pro zkoušku dobíjení přeci není nutné autobaterii montovat do originálního držáku. Když ji dáš trošku zešikma, musíš tam dostat i 70Ah s opačným pólováním.
Můj typ je zoxidovaný kontakt na regulátoru napětí. Vymontovat, na regulátoru i na alternátoru všechny konektory a !kostru! očistit a namontovat zpět. Uhlíky při montáži sklouzni po měrce, ať je nezlomíš. Pro výměnu regleru není třeba nic z auta vymontovávat, při troše šikovnosti to bez problému uděláš na autě .... práce montáže a demontáže cca 10min.
Můj typ je zoxidovaný kontakt na regulátoru napětí. Vymontovat, na regulátoru i na alternátoru všechny konektory a !kostru! očistit a namontovat zpět. Uhlíky při montáži sklouzni po měrce, ať je nezlomíš. Pro výměnu regleru není třeba nic z auta vymontovávat, při troše šikovnosti to bez problému uděláš na autě .... práce montáže a demontáže cca 10min.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: alternator
Ano zkoušel jsem to tehdá namontovat pro trvalý provoz,takže na měření by to nakonec mělo být možné.
Závada nastupovala plíživě dlouhodobě,oxidace je tedy ve hře.
Závada nastupovala plíživě dlouhodobě,oxidace je tedy ve hře.
Re: alternator
Nejde tam vidět,bylo by dobré ten regulátor ještě dnes vymontovat.Jinou baterku to přebíjí taky.
Jaký je přesný postup demnotáže regulátoru na autě?Sundal jsem matku ,podložku a ty dva kábly.Jak přesně dál?
Edit:Nemůžu najít dobré fotky nebo zobrazení G222,jsou tu jen použitelný foto na 221.
Edit2:Tak něco jsem našel,takže regulátor teď drží jen na jednom šroubu?Je to ten plocháč v "pravo dole"?
Edit3:Tak podle jiné fotky je to u 2105 vlevo dole(šroub co drží regulátor),tak či onak se tam normálním šroubovákem nedá dostat,překáží parohy.
Jaký je přesný postup demnotáže regulátoru na autě?Sundal jsem matku ,podložku a ty dva kábly.Jak přesně dál?
Edit:Nemůžu najít dobré fotky nebo zobrazení G222,jsou tu jen použitelný foto na 221.
Edit2:Tak něco jsem našel,takže regulátor teď drží jen na jednom šroubu?Je to ten plocháč v "pravo dole"?
Edit3:Tak podle jiné fotky je to u 2105 vlevo dole(šroub co drží regulátor),tak či onak se tam normálním šroubovákem nedá dostat,překáží parohy.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
Regulátor drží dva šroubky, možná dokonce i s hlavou na křižový šroubovák. Já bych být tebou raději demontoval celý alternátor.
- odpojit silné vodiče, tuším dva s očky pod matičkou na 10ku klíč - 3
- odpojit vodič (faston) relé kontrolky dobíjení (jeli instalován) - 4
- odpojit vodič G67 (faston) z těla regulátoru - 1
- odšroubovat matici horního držáku alternátoru
- sejmout šusplech ze spodu vozu
- odšroubovat matici a vyjmout dlouhý šroub ze spodního držáku alternátoru a spodem altík vyjmout ven
- odpojit silné vodiče, tuším dva s očky pod matičkou na 10ku klíč - 3
- odpojit vodič (faston) relé kontrolky dobíjení (jeli instalován) - 4
- odpojit vodič G67 (faston) z těla regulátoru - 1
- odšroubovat matici horního držáku alternátoru
- sejmout šusplech ze spodu vozu
- odšroubovat matici a vyjmout dlouhý šroub ze spodního držáku alternátoru a spodem altík vyjmout ven
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
Díky.
Pikantní je že dnes už jsem jeden alternátor skládal-jenže ten měl bezmála 4 tuny
Zbývá už jen jedna otázka k měření tohoto regulátoru-Postačí obyčejné trafo?
Resp. vyčistím,zkusím jestli to není šlehnutý,připojím zdroj,nastavím zdroj třeba na 18V a ono by z toho lezlo těch cca 13-14,5V?
Pikantní je že dnes už jsem jeden alternátor skládal-jenže ten měl bezmála 4 tuny
Zbývá už jen jedna otázka k měření tohoto regulátoru-Postačí obyčejné trafo?
Resp. vyčistím,zkusím jestli to není šlehnutý,připojím zdroj,nastavím zdroj třeba na 18V a ono by z toho lezlo těch cca 13-14,5V?
Re: alternator
Toto není klasický regulátor, jak bývá třeba ve zdrojích napětí. Tento regulátor měří výstupní napětí alternátoru a pokud je toto napětí vyšší, než nastavené dobíjecí, omezí přes uhlíky buzení rotoru alternátoru - alternátor začne méně dobíjet, klesne napětí. Polopatě řečeno. Navíc tento regulátor není rozdělávací (pokud si dobře pamatuji), takže jediné co bych udělal by bylo to, že bych řádně očistil všechny kontakty - jak regulátoru, tak i na alternátoru, nezapomenout na kostru! (šrouby co drží regulátor), hodil to zpět do auta a vyzkoušel. Pokud toto nepomůže, s klidným svědomím bych regulátor hodil do popelnice ....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Elektronickych regulatorov, ktore su priamo na alternatore je viac typov (vyrobcov), niektore sa daju bez problemu otvorit. Meranie je trochu narocnejsie - je potrebny regulovany zdroj jednosmerneho napatia. Do obvodu sa namiesto budiaceho vinutia zapoji ziarovka 21W a pri zvysovani napatia je vidiet pri akom napati ziarovka zhasina.To je prave regulovane vystupne napatie alternatora. Pri poruche kde alternator prebija, je pravdepodobne prerazeny (skratovany) vykonovy tranzistor v regulatore, ale kedze je tam okrem neho este par suciastok,moze to byt aj nieco ine....
Roman
Re: alternator
Ja nechci vubec tvrdit, ze to clovek nema zkusit opravit, ale pokud to beru podle sebe, tak bych si temer tak jako tak koupil novy regulator, vymenil bych ho (vcetne vsech cisticich procedur kontaktu) a alternator soupl zpet do auta, abych mohl jezdit. Pak bych si klidne hral s tim znicenym.
Ale pokud autem netreba jezdit, pak si klidne dones altik domu a hrej si dle libosti .
Ale pokud autem netreba jezdit, pak si klidne dones altik domu a hrej si dle libosti .
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
Samotnou "pecku" stejne nespravi a pri vsi ucte si nedokazi predstavit jak regulator premeruje po tom boji co byl s merenim napeti baterky .
Jsou dve varianty:
- otevrit a prcocistit puvodni teleso regulatoru vcetne stycnych ploch a znova zkusit s vysledkem nejistym
- to stejne s novym regulatorem s jistejsim vysledkem
Hlavne to pak dobre slozit, pozor na pruchodky, at nejdou sroubky do zkratu s ocky, chce to cit.
Jsou dve varianty:
- otevrit a prcocistit puvodni teleso regulatoru vcetne stycnych ploch a znova zkusit s vysledkem nejistym
- to stejne s novym regulatorem s jistejsim vysledkem
Hlavne to pak dobre slozit, pozor na pruchodky, at nejdou sroubky do zkratu s ocky, chce to cit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
A odkedy sa o tom diskutuje, tak by to mal 10krat tam a spat a vedel by to aj so zatvorenymi ocami
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)