Alternátor - nefunguje

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Dúfam, že to je ok.
Přílohy
PICT0049.JPG
PICT0050.JPG
PICT0052.JPG
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Pict0052.jpg: vývod vpravo (kabelové očko) se připojí na alternátor - šroub M6 (baterie
vývod vlevo (konektor) se připojí na relé kontrolky dobíjení.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Kúpil som si nový multimeter a napätie na baterke pri zvýšených otáčok a rozsvietených hlavných svetlách má 13,9V. Čiže altik funguje skvelo. Blbé multimetere za 100,-SK

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá březen 21, 2008 15:29 ]
A my si tady honíme triko .... vrrr! L.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Marek89 píše:Blbé multimetere za 100,-SK
Už jsem se o nich tady na fóru zmiňoval. Hlavně pozor na ty žluté , za slunečného dne kecají !

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá březen 21, 2008 15:59 ]
Ten žlutej někde v garáži mám .... na orientační měření dostačující. Nyní již vlastním i "profi". L.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Vraciam sa k tejto téme. Skúšal som ten regulátor čo je na alternátore aj na fotke (pict0052.jpg). Na kábelové očko som dal +12V, na hliníkový obal som dal - . Na uhlíky som dal žiarovku, nesvieti. Ako to mam všetko zapojiť aby som mohol zvýšiť budenie ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Abys mohl něco zkoušet, tak musíš přivést napětí i na vstup buzení. Co se týče zvýšení palubního napětí, tak jsem psal teoretickou možnost výše.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Čize +12V priviesť na káblové očko a na ten malý vývod na faston ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Návod na odzkoušení regulátoru inspirován původem od Saši: Přiveď napětí 12V na oko, na vstup buzení připoj regulovatelný zdroj a na uhlíky připoj žárovku nebo rezistor, je třeba trošku napodobit zátěž rotoru, metodou pokus omyl jsem zjistil, že postačí překročit hranici cca 1-1,5A třeba rezistorem 8 Ohm . Pokud je vstup buzení bez napětí tak žárovka nesvítí, v momentu náběhu napětí na vstupu buzení (0,7V a výše) dojde k rožnutí žárovky a v momentě překročení regulačního napětí dojde ke zhasnutí žárovky. Na měřeném dobrém vzorku buzení končilo nad úrovní 14,4V a opět naskočilo pod úrovní 13,7V.

Edit lehce upraveno, odstraněny zavádějící nepřesnosti :)
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne úte zář 09, 2008 12:58, celkem upraveno 3 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

OK, na očko dám +12V z adaptera a na faston dám + regulovaného zdroja, mínus zo zdroja a adaptéra mám dať na hlinikový obal ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ano
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Dal som +12V na očko, na faston som dal + regulovaného zdroja, mínus adaptéra a regulovaného zdroja som dal na hliníkový obal. Žiarovka svieti, ale je jedno, či budenie funguje alebo nie.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Marek89 píše: Na kábelové očko som dal +12V, na hliníkový obal som dal - . Na uhlíky som dal žiarovku, nesvieti.
Marek89 píše:Žiarovka svieti, ale je jedno, či budenie funguje alebo nie.
Protiřečíš si.

Máš buď blbý, nebo špatně složený regulátor, nebo děláš něco špatně.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ale keď som dal skrutku do toho otvoru čo je vedľa kábelového očka, tak potom žiarovka svietila na uhlíkoch. Keď dám + na budenie a mínus na tu skrutku, kde je minus z adaptéra, tak žiarovka svieti, či budenie je 0V,+12V alebo +15V.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

V principu jsou všechny elektronické regulátory stejné a stejně se i skouší .
Na uhlíky se připojí žárovka (ze žárovky vedou dva dráty - tak každý na jeden uhlík a je jedno kam který).
Na "tělo" regulátoru nebo do místa kde je přišroubován k "tělu" alternátoru se připojí - pól regulovaného zdroje (přesvěčte se žě je tělo regulátoru spojeno se zemí regulátoru zda neslouží jen jako kryt a zem se "nebere" jen přítlakem o altík)
Na místo kam je přiveden + od baterie (z auta - může to být očko z drátem nebo jiné provedení) se připojí + pól regulovaného zdroje . Na některých regulátorech je i výstup na kontrolku dobíjení tam se nesmí přivést "natvrdo" žádné napětí . Ale (+) jen přes žárovku 12V/3W . (některé regulátory bez toho nefungují). Poté nastavte na zdroji třeba 11V a žárovka musí svítit (na uhlících) plynule zvyšujte napětí až žárovka zhasne (cca 14V) . Tím je ověřena funkce . Úpravu regulátoru aby dobíjel víc (o cca 0.4-0.7V víc jsem tu již popsal)
Pozor v regulátoru jsou polovodičové součástky nesprávné zapojen (přepólování) vede ke zničení regulátoru .
Naposledy upravil(a) Saša dne pon zář 08, 2008 15:24, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ten čo mám ja (viď. pict0052.jpg hore), ako som teraz pozeral v aute, tak na ten drôt čo vedie z regulátora ide + z batérie a zároveň idú 2 silné drôty niekam ďalej. Na ten druhý vývod ide budenie G67 z poistky.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“