Stránka 5 z 10

Napsal: stř říj 21, 2009 11:07
od Marek
Saša píše:V souvislosti s bateriemi Varta (blue.. , silver.. atd.) upozorňuji že některé provedení nejsou určeny pro "naše" vozy . Jsou to baterie s vyšším nabíjecím napětím ! . Bez úprav alternátoru je baterie nedostatečně nabíjena . Vše je tady . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=138836#138836
Ano, je to skutečně tak. Jedná se o akumulátory vyrobené technologií calcium - calcium, kde jako maximální nabíjecí napětí je hodnota 14,8V (nikoli klasických 14,4V). Takže pokud takový akumulátor osadíte do vozidla, které dobíjí na běžnou hodnotu shora omezenou na 14,4V, klidně se může stát, že nejenže baterka nebude schopna dávat to, co od ní čekáte, ale dříve odejde (nedokonale dobíjený akumulátor trpí rychlejší sulfatací a jeho životnost se zkracuje).

Akumulátory Ca / Ca s nabíjecím napětím 14,8V jsou určené speciálně do vozů FORD od roku 2000, které mají tyto baterky předepsané (dobíjení je u nich nastaveno stabilizovaně na 14,8V). U těchto vozů naopak není doporučeno používat běžné Pb akumulátory, protože jsou zpravidla trvale přebíjeny.

Napsal: stř říj 21, 2009 11:31
od Saša
A navíc 14.4V je v "krabicích" jen zbožné přání . Praxe je 13.2 - 13.8V díky konstrukci regulace .

Napsal: stř říj 21, 2009 11:39
od Cory
ja mam vo felicii povodnu baterku z marca 1996... ale v piatok uz kupim novu

Napsal: stř říj 21, 2009 11:40
od zelvotron
Teepee píše:45Ah StarLine jsem měl v Sieřře, šoupnul jsem jí do Peugeota tak nějak z nouze, jinak by ležela v Sieřře a Peugeot zůstal paralyzovaný na ulici, kam jsem s ním vyjel a pak už nenastartoval. Ale vzhledem k delším prostojům mezi starty a různejm hejblátkům který v Sieřře nebyly (a tam jsem jako minimum uvažoval 55Ah), mi prostě přijde 45Ah málo. Ale chtěl bych to porovnat s tím, jaká baterka tam vlastně byla. A to mi nestačí vědět jen L1 250 12V.
StarLinka bude mít v lednu 2 roky (kupoval jsem jí od kamaráda jako nevyužitou), nabízí se, že bych jí zkusil udat se Sierrou a do P406 dal pořádnou baterku.
Umíš francouzsky? :lol:

http://www.forum-auto.com/les-clubs/sec ... 158350.htm
http://www.fiamm.com/bu/2catalogo_aplli ... t_2009.pdf
zdroj: google.fr :mrgreen:

mimochodem ten fiamm doporučuje modely 62 a 65 Ah :wink:

Napsal: stř říj 21, 2009 11:44
od Luděk Musil
Fiamm .... fiamm .... to už jsem někde slyšel .... a nenadávalo se na to ... .
:idea:
Překlad: říkali, že je to taky dobrá značka. L.

Napsal: stř říj 21, 2009 12:02
od Wolf
zelvotron píše:Umíš francouzsky? :lol:
:D to umějí všichni, kdo dělali poštovní školu :D

Napsal: stř říj 21, 2009 12:05
od Hurikán
Luděk Musil píše:Fiamm .... fiamm .... to už jsem někde slyšel .... a nenadávalo se na to ... .
:idea:
Překlad: říkali, že je to taky dobrá značka. L.
To mohu zcela potvrdit. Zejména ve druhé polovině 90-sátých let se jednalo o naprostou špičku. Na doporučení kamaráda z elektrotechnického ústavu, kde Fiammky používali do svých výrobků, jsem ji pořídil do Lady a tam vydžela bez dolití vody ca 8 let, což považuju za silně nadstandartní výkon.

Dnes se v našich zeměpisných šířkách Fiamm už moc nevyskytuje. Asi jim stačí, když koupili a zlikvidovali Akumu. :? Jak je na tom kvalitativně teď, už nevím.

Napsal: stř říj 21, 2009 12:58
od Teepee
zelvotron píše:Umíš francouzsky?
:lol: Umím, vcelku velmi dobře, dvě slova, a to, Bon Jour.
Katalogy jsem už šmejdil, Varta zase doporučuje 45Ah, 52Ah nebo 63A
45Ah a 52Ah jsou rozměrově stejné s tou co v autě byla, 63Ah je už větší (delší), vlézt by se snad měla.
Fláknout tam co se vleze není problém, jen jsem chtěl vyzjistit, cože to tam vlastně bylo.

Napsal: stř říj 21, 2009 13:07
od Patrac
Teepee píše:
zelvotron píše:Umíš francouzsky?
:lol: Umím, vcelku velmi dobře, dvě slova, a to, Bon Jour.
Katalogy jsem už šmejdil, Varta zase doporučuje 45Ah, 52Ah nebo 63A
45Ah a 52Ah jsou rozměrově stejné s tou co v autě byla, 63Ah je už větší (delší), vlézt by se snad měla.
Fláknout tam co se vleze není problém, jen jsem chtěl vyzjistit, cože to tam vlastně bylo.
zkoušel si konfigurátor od Banneru??

Napsal: stř říj 21, 2009 13:09
od Jelen
Já teď pořídil 88Ah AkuStar a zatím plná spokojenost. Což by člověk taky chtěl od nový baterky, žejo. Uvidíme, co na jaře.

Napsal: stř říj 21, 2009 14:02
od zelvotron
Teepee píše: Fláknout tam co se vleze není problém, jen jsem chtěl vyzjistit, cože to tam vlastně bylo.
To je mi i jasný, myslím, že nezbyde, než napsat do Peugeotu nebo toho Fiammu...nebo se na to vykašlat...vzhledem k tomu, že se ta baterka už asi nevyrábí, tak to na netu dohledat asi už nepůjde.

Napsal: stř říj 21, 2009 17:24
od Veverka
Marek píše:Felicia s motorem 1,3 má jako originální osazení původně určenou baterku 40Ah.
Vztaženo na 1,6 55Ah(nebo 50Ah?).

Napsal: stř říj 21, 2009 17:35
od Marek
Veverka píše:
Marek píše:Felicia s motorem 1,3 má jako originální osazení původně určenou baterku 40Ah.
Vztaženo na 1,6 55Ah(nebo 50Ah?).
To nevím, proč by mělo být. Jedna-šestka má stejný startér jako jedna-trojka, navíc silnější altík a co se týče výbavy, tak nemá oproti třináctce nic navíc, tak bych řekl, že není důvod dávat silnější baterku.

Do benzinových Felicií se dávaly 40 nebo 44 Ah, do naftových Felicií minimálně 66 Ah (lépe 74 - 80 Ah kvůli žhavení nepřímého vstřiku).

Napsal: stř říj 21, 2009 17:56
od Veverka
Manuál nic neříká.

Napsal: stř říj 21, 2009 18:00
od MacGyver
Neumí totiž mluvit :D .