Ano, je to skutečně tak. Jedná se o akumulátory vyrobené technologií calcium - calcium, kde jako maximální nabíjecí napětí je hodnota 14,8V (nikoli klasických 14,4V). Takže pokud takový akumulátor osadíte do vozidla, které dobíjí na běžnou hodnotu shora omezenou na 14,4V, klidně se může stát, že nejenže baterka nebude schopna dávat to, co od ní čekáte, ale dříve odejde (nedokonale dobíjený akumulátor trpí rychlejší sulfatací a jeho životnost se zkracuje).Saša píše:V souvislosti s bateriemi Varta (blue.. , silver.. atd.) upozorňuji že některé provedení nejsou určeny pro "naše" vozy . Jsou to baterie s vyšším nabíjecím napětím ! . Bez úprav alternátoru je baterie nedostatečně nabíjena . Vše je tady . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=138836#138836
Akumulátory Ca / Ca s nabíjecím napětím 14,8V jsou určené speciálně do vozů FORD od roku 2000, které mají tyto baterky předepsané (dobíjení je u nich nastaveno stabilizovaně na 14,8V). U těchto vozů naopak není doporučeno používat běžné Pb akumulátory, protože jsou zpravidla trvale přebíjeny.