Stránka 4 z 10
Napsal: stř říj 21, 2009 06:54
od Teepee
Čistě náhodou, nevíte někdo jakou kapacitu má ten můj
AKU L1 250 z Peugeota? Zdá se to divné, ale je na ní uvedeno jen to co vidno na fotkce - L1 250 12V.
V
Peugeot foru jsem nedostal odpověď, na internetu jsem to nenašel.
Nahradil jsem jí rozměrově totožnou AKU Starline 45Ah, ale mám podezření že L1 250 bude mít tak cca 50Ah, protože stejně velká Varta BLACK dynamic je sice taky 45Ah 400A, ale Varta BLUE dynamic opět stejných rozměrů je 52Ah 470A
Rád bych věděl, jaké parametry měl AKU, který vydrží v autě 10 let, tudíž asi nebude poddimenzovaný (a bude sakramentsky kvalitní).
Kdo vyrábí origo Peugeot AKU taky nevím.
Napsal: stř říj 21, 2009 07:34
od zelvotron
To máš do tý 406ky? Není 45 Ah málo?
Napsal: stř říj 21, 2009 07:41
od Marek
Teepee píše:Kdo vyrábí origo Peugeot AKU taky nevím.
Origo vyrábí vždycky ten, kdo nejvíc namaže
, to je stará věc.
Konkrétně uvedu příklad, kterému jsem byl přítomen. Když jsem dělal na servisu ve Škodovce, za ta čtyři léta mojí působnosti se tam třikrát změnil dodavatel "originálního" motorového oleje. Nejprve to byl OMV, potom Shell a nakonec Castrol. V sokolovském servisu Škoda byl dodavatelem "originálního" motorového oleje Mogul. A pak se v tom vyznej.....
Jinak pravdou je, že většinou platí, že akumulátor dodaný z prvovýroby vydrží mnohem víc než jakýkoli později koupený. Mému otci v Renaultu vydržela první baterka přes sedm let. Tchánovi v Matizu devět let. Kolega v PEU206 má baterku desátý rok (a to je dieselový motor, který jezdí po městě!!!). To jakákoli "komerčně" vyrobená baterka nedá - a pokud ano, pak velmi málokdy.
Samozřejmě záleží především na tom, jak se k baterce uživatel chová, v jakém stavu je dobíjecí soustava v autě, jakým způsobem užívání je baterka provozována a mnoha jiných faktorech.
zelvotron píše:To máš do tý 406ky? Není 45 Ah málo?
Superb nebo Passat s velkými benzinovými motory (například 2,8 V6 142kW) v plné výbavě (dvouzónová klima, vše v elektrice) má ve výbavě běžně akumulátory 44Ah. Takže si myslím, že do motoru 1,8 v Peugeotu musí pětačtyřicítka naprosto bohatě stačit.
Luděk Musil mi v Brně koupil a poštou poslal přípravek Amper Plus (tímto mu děkuji), takže se o víkendu uskuteční "ozdravná kúra" mého akumulátoru. Sice tu několikrát zaznělo, že to může být kontraproduktivní a že se někdy stane, že to baterku spíš dorazí než že by jí to pomohlo, ale já to klidně risknu. Pořád lepší, aby mi baterka umřela na stole v garáži v říjnu, než aby mi umřela při návratu z rodinného víkendu v horách v únoru, to jistě každý uzná. Takže jestli má umřít, ať zdechne. Pravdou totiž je, že pokud tuto kúru nezkusím, baterka mi stoprocentně zimu nepřežije.
Tak mi držte palečky.......
Napsal: stř říj 21, 2009 07:47
od Patrac
Marek píše:Jinak pravdou je, že většinou platí, že akumulátor dodaný z prvovýroby vydrží mnohem víc než jakýkoli později koupený. Mému otci v Renaultu vydržela první baterka přes sedm let. Tchánovi v Matizu devět let. Kolega v PEU206 má baterku desátý rok (a to je dieselový motor, který jezdí po městě!!!). To jakákoli "komerčně" vyrobená baterka nedá - a pokud ano, pak velmi málokdy.
Samozřejmě záleží především na tom, jak se k baterce uživatel chová, v jakém stavu je dobíjecí soustava v autě, jakým způsobem užívání je baterka provozována a mnoha jiných faktorech.
asi tak nějak otec měl ve felicii originál vartu 44Ah 8,5 roku a vyměnili mu ji při garančce se slovy že už je za zenitem..přitom startovala naprosto normálně.. Holt asi měli málo peněz za obyčejné závady a tak si na něčem přivydělali
A to jezdil stejný trasy jako já do práce z práce ale auto bylo parkováno v garáži sice nevytápěné ale pod 4° to tam nejde ani v -20° a když máš auto nastartovat a máš otočit 4°C a nebo -20°C motorem je teda dost znatelnej rozdíl nemuvě o tom že mě auto stojí celou noc venku a teplota pod bodem mrazu baterce asi na životnosti moc nepřidává. Ale vážně zvažuju že jak odejde tahle do věčných lovišť pořídím buď opět Vartu Blue dynamic a nebo otestuju Bannerku rozhodně ale půjdu do něčeho většího než stávajících 55A
Napsal: stř říj 21, 2009 07:50
od Luděk Musil
Marek píše: ... "ozdravná kúra" ...
Toš na to su zvědavé
... .¨
Tedy spíše jsem zvědav na výsledek tohoto experimentu.
To Pátrač: pokud máš možnost - zvol určitě alternativu 70 Ah. Já mám obdobnou kombinaci v autě (baterie 70 Ah, alternátor 70 A) a nemám problém (u mě je to spíše dáno denním nájezdem kilometrů). L.
Napsal: stř říj 21, 2009 07:53
od Veverka
Patrac píše:Marek píše:Jinak pravdou je, že většinou platí, že akumulátor dodaný z prvovýroby vydrží mnohem víc než jakýkoli později koupený. Mému otci v Renaultu vydržela první baterka přes sedm let. Tchánovi v Matizu devět let. Kolega v PEU206 má baterku desátý rok (a to je dieselový motor, který jezdí po městě!!!). To jakákoli "komerčně" vyrobená baterka nedá - a pokud ano, pak velmi málokdy.
Samozřejmě záleží především na tom, jak se k baterce uživatel chová, v jakém stavu je dobíjecí soustava v autě, jakým způsobem užívání je baterka provozována a mnoha jiných faktorech.
asi tak nějak otec měl ve felicii originál vartu 44Ah 8,5 roku a to jezdil stejný trasy jako já do práce z práce ale auto bylo parkováno v garáži sice nevytápěné ale pod 4° to tam nejde ani v -20° a když máš auto nastartovat a máš otočit 4°C a nebo -20°C motorem je teda dost znatelnej rozdíl nemuvě o tom že mě auto stojí celou noc venku a teplota pod bodem mrazu baterce asi na životnosti moc nepřidává. Ale vážně zvažuju že jak odejde tahle do věčných lovišť pořídím buď opět Vartu Blue dynamic a nebo otestuju Bannerku rozhodně ale půjdu do něčeho většího než stávajících 55A
Můj otec s felicií to samé(předepsaná je myslím 55Ah),44Ah nejspíš taky Vartu měl 9let a to stál venku!Akorát teda nejezdil do práce tak krátké trasy.
Napsal: stř říj 21, 2009 07:54
od Marek
Felicia s motorem 1,3 má jako originální osazení původně určenou baterku 40Ah.
Napsal: stř říj 21, 2009 08:50
od Hurikán
Luděk Musil píše:pokud máš možnost - zvol určitě alternativu 70 Ah. Já mám obdobnou kombinaci v autě (baterie 70 Ah, alternátor 70 A) a nemám problém (u mě je to spíše dáno denním nájezdem kilometrů). L.
To já mám kombinaci baterie 55 Ah (cca6let stará), alternátor 47A a také nemám problém.
A to je moje nejdelší trasa dlouhá 8 km. Pak již většinou jezdím daleko kratší skoky. Zatím jsem nikdy baterku (ani přes zimu) nedobíjel.
Teď mě ale auto pár dní stálo a baterce se při startování už moc nechtělo. Očekávám její brzký konec. Pokud k tomu dojde, koupím si originální baterii Ford-Motorcraft v řadě Silver Calcium. Za tu kvalitu mě to stojí. Vartu apod. komerční značky bych po zkušenostech už nevzal.
Napsal: stř říj 21, 2009 09:01
od Drobek81
No ani nevim co mam v aute, asi ale neco mezi 50-62Ah a nedobijim ani v zime, proste jen startuju a jezdim, dobijeni funguje naprosto bez problemu...Jo a baterka je nejakeho mene znameho vyrobce, proste byla v nejakem aute co sem rozebral tak sem ju vyuzil...
Napsal: stř říj 21, 2009 09:04
od Patrac
Drobek81 píše:No ani nevim co mam v aute, asi ale neco mezi 50-62Ah a nedobijim ani v zime, proste jen startuju a jezdim, dobijeni funguje naprosto bez problemu...Jo a baterka je nejakeho mene znameho vyrobce, proste byla v nejakem aute co sem rozebral tak sem ju vyuzil...
mno jo ale ty denně dojíždíš skoro z Vyškova do Brna a zpět.. to je jak King.. ten nemá taky problém i když má klidovej proud 80mA
Napsal: stř říj 21, 2009 09:16
od Drobek81
Patrac píše:Drobek81 píše:No ani nevim co mam v aute, asi ale neco mezi 50-62Ah a nedobijim ani v zime, proste jen startuju a jezdim, dobijeni funguje naprosto bez problemu...Jo a baterka je nejakeho mene znameho vyrobce, proste byla v nejakem aute co sem rozebral tak sem ju vyuzil...
mno jo ale ty denně dojíždíš skoro z Vyškova do Brna a zpět.. to je jak King.. ten nemá taky problém i když má klidovej proud 80mA
mas pracovat taky dal
Dnes sem koukal schvalne na rucicku dobijeni...rano sem oskrabal led ze skel, zapnul vyhrivani, svetla, vetrak naplno, mlhovky a vyrazil. V podstate nejvetsi odber co lze docilit, ze zacatku jeste jel predehrev sani...dobijeni bylo na nizsi urovni jak obvykle, ale bylo dostatecne v zelenem poli tak neni duvod neco resit...ale kratke trasy kdyz sem jezdival s byvalym autem tak sem take problemy nemel, motor chyta v podstate po otoceni klickem i v mrazech na LPG (na benzin nestartuji, startuje to na nej hure) takze baterka nedostava ani na prdel...
Pak sem stal asi 25minut na dalnici a dobijeni bylo ve 4/4 se svetly a ventilatorem takze idealni stav. Otazkou je, zda ten 70Ah altik je opravdu prinosem pro dobijeni na kratke trasy kdyz rikas, ze dobijis obcas baterku
mmj, kazdy treti den dojizdim ze Zlina
Napsal: stř říj 21, 2009 09:22
od Saša
V souvislosti s bateriemi Varta (blue.. , silver.. atd.) upozorňuji že některé provedení nejsou určeny pro "naše" vozy . Jsou to baterie s vyšším nabíjecím napětím ! . Bez úprav alternátoru je baterie nedostatečně nabíjena . Vše je tady .
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=138836#138836
Napsal: stř říj 21, 2009 09:32
od zelvotron
Marek píše:
zelvotron píše:To máš do tý 406ky? Není 45 Ah málo?
Superb nebo Passat s velkými benzinovými motory (například 2,8 V6 142kW) v plné výbavě (dvouzónová klima, vše v elektrice) má ve výbavě běžně akumulátory 44Ah. Takže si myslím, že do motoru 1,8 v Peugeotu musí pětačtyřicítka naprosto bohatě stačit.
No třeba desítka má předepsáno 55Ah a rozhodně se to po delším stání v zimě hodí, vzhledem ke stálýmu odběru.
Napsal: stř říj 21, 2009 10:55
od Teepee
45Ah StarLine jsem měl v Sieřře, šoupnul jsem jí do Peugeota tak nějak z nouze, jinak by ležela v Sieřře a Peugeot zůstal paralyzovaný na ulici, kam jsem s ním vyjel a pak už nenastartoval. Ale vzhledem k delším prostojům mezi starty a různejm hejblátkům který v Sieřře nebyly (a tam jsem jako minimum uvažoval 55Ah), mi prostě přijde 45Ah málo. Ale chtěl bych to porovnat s tím, jaká baterka tam vlastně byla. A to mi nestačí vědět jen L1 250 12V.
StarLinka bude mít v lednu 2 roky (kupoval jsem jí od kamaráda jako nevyužitou), nabízí se, že bych jí zkusil udat se Sierrou a do P406 dal pořádnou baterku.
Napsal: stř říj 21, 2009 11:07
od Marek
Saša píše:V souvislosti s bateriemi Varta (blue.. , silver.. atd.) upozorňuji že některé provedení nejsou určeny pro "naše" vozy . Jsou to baterie s vyšším nabíjecím napětím ! . Bez úprav alternátoru je baterie nedostatečně nabíjena . Vše je tady .
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=138836#138836
Ano, je to skutečně tak. Jedná se o akumulátory vyrobené technologií calcium - calcium, kde jako maximální nabíjecí napětí je hodnota 14,8V (nikoli klasických 14,4V). Takže pokud takový akumulátor osadíte do vozidla, které dobíjí na běžnou hodnotu shora omezenou na 14,4V, klidně se může stát, že nejenže baterka nebude schopna dávat to, co od ní čekáte, ale dříve odejde (nedokonale dobíjený akumulátor trpí rychlejší sulfatací a jeho životnost se zkracuje).
Akumulátory Ca / Ca s nabíjecím napětím 14,8V jsou určené speciálně do vozů FORD od roku 2000, které mají tyto baterky předepsané (dobíjení je u nich nastaveno stabilizovaně na 14,8V). U těchto vozů naopak není doporučeno používat běžné Pb akumulátory, protože jsou zpravidla trvale přebíjeny.