elektrická sahara
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jestli někdo chcete zkoušet čidlo, které nové stojí "pár korun" tak prosím, teploměr na zavařování, sporák, vodu v hrnci a možná kus drátu nebo špagátu. Pak stačí na kontakty čidla připojit ohmetr a patřičně to v horké vodě s držením za špagát nebo dráty máčet.
Horkou vodu do chladiče lijte jen tehdy, když chce oddělat motor prudkou změnou teploty, kdy hrozí popraskání hlavy či bloku vlivem tepelných šoků.
(Zkušenější vědí, že do uvařeného auta se voda lije až když to přiměřeně vychladne, nikoli hned).
Vzhledem k ceně čidla a nutnosti při jeho testování vypustit chladící směs bych raději koupil nové a při uzavřeném chladiči bych testoval rychlost prstů .
Horkou vodu do chladiče lijte jen tehdy, když chce oddělat motor prudkou změnou teploty, kdy hrozí popraskání hlavy či bloku vlivem tepelných šoků.
(Zkušenější vědí, že do uvařeného auta se voda lije až když to přiměřeně vychladne, nikoli hned).
Vzhledem k ceně čidla a nutnosti při jeho testování vypustit chladící směs bych raději koupil nové a při uzavřeném chladiči bych testoval rychlost prstů .
Bílý LADA a okřídlená spol.
To teda nevím nevím... Fridex je celkem drahej... Zkusím to, ale dám si pod to raději trychtýř s kýblem. Ikdyž by toho moc vytéct nemělo... při vypouštění starého chladiče jsem si všiml, že když víčko od nádobky a víčko od chladiče dobře těsní, z vypouštěcího ventilu (odšroubovaného) skoro nic neteče.Teepee píše:Vzhledem k ceně čidla a nutnosti při jeho testování vypustit chladící směs bych raději koupil nové a při uzavřeném chladiči bych testoval rychlost prstů .
Cidlo na chladici ma ale vetsi diru a potece to docela dost. Ja jsem taky predpokladal, ze pri uzavrenem vicku na chladici a expanzni nadrzce to nepotece a pak jsem byl docela zaskocen. Presto se da to cidlo vymenit s celkem malymi ztratami. Chce to rychlost. Tak jen at vis, do ceho jdes.Pool píše:z vypouštěcího ventilu (odšroubovaného) skoro nic neteče
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
no nevím jak vy,ale já sem si před dlouhou dobou opatřil na blok motoru tam kde se vypouští voda kohoutek místo tý zátky co tam byla původně..je to malej kohout co se používá třeba na vypustění vody z ventilů,nebo odvzdušnění...je to super věc...na kohout nasadím hadici příslušného průměru a druhou stranu dám do kýbla pak otočím kohout a vypouštím krásně teče a ani kapka nazmar...až je provedena výměna (třeba termostatu fridex naliju zpět...osobně by mě nenapadlo to vylít do kanálu
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odchází čidlo?
Stává se vám někdy tohle? Při jízdě v koloně mi vyleze teplota na 95 (i více) stupňů, sepne sahara, běží cca 10-20 vteřin potom se vypne, ale teplotu to nijak nesrazí. Za chvíli se zapne zase a teplota se stále drží na 95. Někdy se vypíná i tím způsobem, že několikrát za sebou slyším rychle cvakat relé... Kontakty mám v pořádku.
Včera jsem i za jízdy neměl šanci srazit teplotu pod 90-92 stupňů, při parkování (asi 95- 100°C) zapnula sahara na 20 vteřin,vypínala se opět s rychlým cvakáním, takže jsem musel spojit dráty, zapnout topení s větrákem a několik minut motor chladit na jeho obvyklých 85 stupňů a potom teprve vypnout.
Začalo se to takhle chovat až teď, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Teplota v létě vylezla mezi 85- 90 a držela, teď už si připadám jako stodvacítkáři.
Termospínač je asi v háji že? resp. možná se nějakým způsobem roztrhl bimetal nebo co, takže se sice zapne při 95, ale také se při této teplotě vypne...
Asi si ještě před Trnavou udělám dočasný spínač u řidiče, měnit čidlo budu až s novým Fridexem.
Včera jsem i za jízdy neměl šanci srazit teplotu pod 90-92 stupňů, při parkování (asi 95- 100°C) zapnula sahara na 20 vteřin,vypínala se opět s rychlým cvakáním, takže jsem musel spojit dráty, zapnout topení s větrákem a několik minut motor chladit na jeho obvyklých 85 stupňů a potom teprve vypnout.
Začalo se to takhle chovat až teď, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Teplota v létě vylezla mezi 85- 90 a držela, teď už si připadám jako stodvacítkáři.
Termospínač je asi v háji že? resp. možná se nějakým způsobem roztrhl bimetal nebo co, takže se sice zapne při 95, ale také se při této teplotě vypne...
Asi si ještě před Trnavou udělám dočasný spínač u řidiče, měnit čidlo budu až s novým Fridexem.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
hmm, moze byt, mne takto uz odisla kopa cidiel, potom som kupil akesi nemeckej vyroby co ani nebolo urcene na zigula a odvtedy je pokoj.
Jo a hlavne pouzivam cidla ktore spinaju pri nizsej teplote nez 95. Tak okolo 88 idealne...
Jo a hlavne pouzivam cidla ktore spinaju pri nizsej teplote nez 95. Tak okolo 88 idealne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
90°M150 píše:ked je normalne zvisle kolko to je?
inak ja keby som mal cidlo na 88° tak by sa mi sahara pustala skor ako vypnem sytic a potom by uz bezala az do druheho dna moja prevadzkova teplota je 90° a viac uvidime co s tym spravi chladic oleja...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odchází čidlo?
prosimtě ty naděláš u koubu mám 106C a taky žijuHonza 21061 píše:Stává se vám někdy tohle? Při jízdě v koloně mi vyleze teplota na 95 (i více) stupňů, sepne sahara, běží cca 10-20 vteřin potom se vypne, ale teplotu to nijak nesrazí. Za chvíli se zapne zase a teplota se stále drží na 95. Někdy se vypíná i tím způsobem, že několikrát za sebou slyším rychle cvakat relé... Kontakty mám v pořádku.
Včera jsem i za jízdy neměl šanci srazit teplotu pod 90-92 stupňů, při parkování (asi 95- 100°C) zapnula sahara na 20 vteřin,vypínala se opět s rychlým cvakáním, takže jsem musel spojit dráty, zapnout topení s větrákem a několik minut motor chladit na jeho obvyklých 85 stupňů a potom teprve vypnout.
Začalo se to takhle chovat až teď, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Teplota v létě vylezla mezi 85- 90 a držela, teď už si připadám jako stodvacítkáři.
Termospínač je asi v háji že? resp. možná se nějakým způsobem roztrhl bimetal nebo co, takže se sice zapne při 95, ale také se při této teplotě vypne...
Asi si ještě před Trnavou udělám dočasný spínač u řidiče, měnit čidlo budu až s novým Fridexem.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tomáš: Jo, kloub ať si má kolik chce, ten není můj, ale u Žigula chci mít vše v pořádku. (i když u toho Iveca to asi je stále v zeleném poli) Představa, že jezdím i po rovině nad 90 st. a stačí sebemenší kopec a je to spíše ke 100, pro mě není moc příjemná, když to nikdy takhle nahoru nelezlo... Možná je to tím, že jsou poslední dny mimořádná vedra a vzduch proudící kolem auta je horký i v 50 km/h, takže chladič nemá šanci být nějak extra účinný... Do toho ještě ten náladový termospínač...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
viděl bych to na 80% termostat a na zbývajících 20% ucpanej chladič...loni před jedovnící tehdá na 03 jsem tohle řešil taktéž nakonec to bylo termostatemHonza 21061 píše:Tomáš: Jo, kloub ať si má kolik chce, ten není můj, ale u Žigula chci mít vše v pořádku. (i když u toho Iveca to asi je stále v zeleném poli) Představa, že jezdím i po rovině nad 90 st. a stačí sebemenší kopec a je to spíše ke 100, pro mě není moc příjemná, když to nikdy takhle nahoru nelezlo... Možná je to tím, že jsou poslední dny mimořádná vedra a vzduch proudící kolem auta je horký i v 50 km/h, takže chladič nemá šanci být nějak extra účinný... Do toho ještě ten náladový termospínač...