elektrická sahara

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4301
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Jestli někdo chcete zkoušet čidlo, které nové stojí "pár korun" tak prosím, teploměr na zavařování, sporák, vodu v hrnci a možná kus drátu nebo špagátu. Pak stačí na kontakty čidla připojit ohmetr a patřičně to v horké vodě s držením za špagát nebo dráty máčet.
Horkou vodu do chladiče lijte jen tehdy, když chce oddělat motor prudkou změnou teploty, kdy hrozí popraskání hlavy či bloku vlivem tepelných šoků.
(Zkušenější vědí, že do uvařeného auta se voda lije až když to přiměřeně vychladne, nikoli hned).
Vzhledem k ceně čidla a nutnosti při jeho testování vypustit chladící směs bych raději koupil nové a při uzavřeném chladiči bych testoval rychlost prstů :wink: .
Bílý LADA a okřídlená spol.
Pool

Příspěvek od Pool »

Teepee píše:Vzhledem k ceně čidla a nutnosti při jeho testování vypustit chladící směs bych raději koupil nové a při uzavřeném chladiči bych testoval rychlost prstů :wink: .
To teda nevím nevím... :? Fridex je celkem drahej... Zkusím to, ale dám si pod to raději trychtýř s kýblem. Ikdyž by toho moc vytéct nemělo... při vypouštění starého chladiče jsem si všiml, že když víčko od nádobky a víčko od chladiče dobře těsní, z vypouštěcího ventilu (odšroubovaného) skoro nic neteče.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Pool píše:z vypouštěcího ventilu (odšroubovaného) skoro nic neteče
Cidlo na chladici ma ale vetsi diru a potece to docela dost. Ja jsem taky predpokladal, ze pri uzavrenem vicku na chladici a expanzni nadrzce to nepotece a pak jsem byl docela zaskocen. Presto se da to cidlo vymenit s celkem malymi ztratami. Chce to rychlost. Tak jen at vis, do ceho jdes. :wink:
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

no nevím jak vy,ale já sem si před dlouhou dobou opatřil na blok motoru tam kde se vypouští voda kohoutek místo tý zátky co tam byla původně..je to malej kohout co se používá třeba na vypustění vody z ventilů,nebo odvzdušnění...je to super věc...na kohout nasadím hadici příslušného průměru a druhou stranu dám do kýbla pak otočím kohout a vypouštím krásně teče a ani kapka nazmar...až je provedena výměna (třeba termostatu fridex naliju zpět...osobně by mě nenapadlo to vylít do kanálu :idea:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

teepee dik za rady.. ale mam chladič venku.. proto sem se o to zajímal.. spíš mi šlo o to abych zbytečně nemusel vyšroubovávát čidlo z chladiče.. protože pak mám strach z nějaké netěsnosti.. a u starýho chladáku mi upadlo to výpustní hrlo.. ani nevim jak běchem mžiku.. takže poole bacha na to..
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

V pripade cidla nema co upadnout. Je tam jenom dira, nikoli natrubek jako na vypousteni. Kdyz vymenis i ten medenej tesnici krouzek, tak to potom nemuze tect.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Odchází čidlo?

Příspěvek od Honza 21061 »

Stává se vám někdy tohle? Při jízdě v koloně mi vyleze teplota na 95 (i více) stupňů, sepne sahara, běží cca 10-20 vteřin potom se vypne, ale teplotu to nijak nesrazí. Za chvíli se zapne zase a teplota se stále drží na 95. Někdy se vypíná i tím způsobem, že několikrát za sebou slyším rychle cvakat relé... Kontakty mám v pořádku.
Včera jsem i za jízdy neměl šanci srazit teplotu pod 90-92 stupňů, při parkování (asi 95- 100°C) zapnula sahara na 20 vteřin,vypínala se opět s rychlým cvakáním, takže jsem musel spojit dráty, zapnout topení s větrákem a několik minut motor chladit na jeho obvyklých 85 stupňů a potom teprve vypnout. :?
Začalo se to takhle chovat až teď, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Teplota v létě vylezla mezi 85- 90 a držela, teď už si připadám jako stodvacítkáři.
Termospínač je asi v háji že? resp. možná se nějakým způsobem roztrhl bimetal nebo co, takže se sice zapne při 95, ale také se při této teplotě vypne...
Asi si ještě před Trnavou udělám dočasný spínač u řidiče, měnit čidlo budu až s novým Fridexem.
Honza
Osa Praha - Brno
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

hmm, moze byt, mne takto uz odisla kopa cidiel, potom som kupil akesi nemeckej vyroby co ani nebolo urcene na zigula a odvtedy je pokoj.
Jo a hlavne pouzivam cidla ktore spinaju pri nizsej teplote nez 95. Tak okolo 88 idealne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Majo píše:88 idealne..
to su vraj skodovacke
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

made in germany, no jedine ak to robi VW...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

jak viete kde je jaka teplota sak na budiku to neni - ked je normalne zvisle kolko to je?
2103, 2103
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

M150 píše:ked je normalne zvisle kolko to je?
90°
inak ja keby som mal cidlo na 88° tak by sa mi sahara pustala skor ako vypnem sytic a potom by uz bezala az do druheho dna ;) moja prevadzkova teplota je 90° a viac :) uvidime co s tym spravi chladic oleja...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Re: Odchází čidlo?

Příspěvek od Tomáš »

Honza 21061 píše:Stává se vám někdy tohle? Při jízdě v koloně mi vyleze teplota na 95 (i více) stupňů, sepne sahara, běží cca 10-20 vteřin potom se vypne, ale teplotu to nijak nesrazí. Za chvíli se zapne zase a teplota se stále drží na 95. Někdy se vypíná i tím způsobem, že několikrát za sebou slyším rychle cvakat relé... Kontakty mám v pořádku.
Včera jsem i za jízdy neměl šanci srazit teplotu pod 90-92 stupňů, při parkování (asi 95- 100°C) zapnula sahara na 20 vteřin,vypínala se opět s rychlým cvakáním, takže jsem musel spojit dráty, zapnout topení s větrákem a několik minut motor chladit na jeho obvyklých 85 stupňů a potom teprve vypnout. :?
Začalo se to takhle chovat až teď, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Teplota v létě vylezla mezi 85- 90 a držela, teď už si připadám jako stodvacítkáři.
Termospínač je asi v háji že? resp. možná se nějakým způsobem roztrhl bimetal nebo co, takže se sice zapne při 95, ale také se při této teplotě vypne...
Asi si ještě před Trnavou udělám dočasný spínač u řidiče, měnit čidlo budu až s novým Fridexem.
prosimtě ty naděláš u koubu mám 106C a taky žiju :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Tomáš: Jo, kloub ať si má kolik chce, ten není můj, ale u Žigula chci mít vše v pořádku. :lol: (i když u toho Iveca to asi je stále v zeleném poli) Představa, že jezdím i po rovině nad 90 st. a stačí sebemenší kopec a je to spíše ke 100, pro mě není moc příjemná, když to nikdy takhle nahoru nelezlo... Možná je to tím, že jsou poslední dny mimořádná vedra a vzduch proudící kolem auta je horký i v 50 km/h, takže chladič nemá šanci být nějak extra účinný... Do toho ještě ten náladový termospínač... :toimonster:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Honza 21061 píše:Tomáš: Jo, kloub ať si má kolik chce, ten není můj, ale u Žigula chci mít vše v pořádku. :lol: (i když u toho Iveca to asi je stále v zeleném poli) Představa, že jezdím i po rovině nad 90 st. a stačí sebemenší kopec a je to spíše ke 100, pro mě není moc příjemná, když to nikdy takhle nahoru nelezlo... Možná je to tím, že jsou poslední dny mimořádná vedra a vzduch proudící kolem auta je horký i v 50 km/h, takže chladič nemá šanci být nějak extra účinný... Do toho ještě ten náladový termospínač... :toimonster:
viděl bych to na 80% termostat a na zbývajících 20% ucpanej chladič...loni před jedovnící tehdá na 03 jsem tohle řešil taktéž nakonec to bylo termostatem
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“