Nivka z Krnova
Moderátor: Moderátoři
Re: Nivka z Krnova
Tak po půl roce jsme znovu obnovili projekt NIVA. Po tom, co jsme ji v létě docela zrušili na ni nějak nebyla chuť. Teď se vyhlásila akce, offroad sraz na místní trati kvůli kterým jsem ji chtěl primárně, tak jsme se na týden zavřeli do noci v dílně a ladili ...
Spoustu věcí jsem vyřešil pomocí rad na tomto foru díky místním matadorům - Marek, Majo a spol ... děkuji
Těsnění pod hlavou, přenastavení rozvodů, repas a nastavení karbece, překopání a seřízení zapalování, dlouhý boj s přehřívajícím se motorem .... dlouhé ladění a seřizování a konečně to po roce jede dobře a dá se s tím bez nějakého čachrování, kuckání a poskakování polítat. Bylo v plánu vše udělat do čtvrtka a v pátek se jen v klidu sbalit a nachystat na sobotní akci .... no ale to by to nesměla být Niva. Při úplně poslední testovací jízdě ve čtvrtek v noci, kdy vše šlapalo jsme se naposledy vydali na rozbahněné pole za barákem do rygolů po traktorech .... no našli jsme tam dost podmáčenej plac a nějak jsem začínal pociťovat touhu to zkusit, kamarádovo "to dáš" udeřilo hřebík na hlavičku a zahučeli jsme tam do sraček až po nášlapy ... ale gumy mam dobré a furt jela a kousala se dopředu a pak ... křup křup ...
Celý pátek jsem si zpříjemnil výměnou předního vylámaného diferáku, krásný den Ale vyjeli jsme ...
Hned jak jsme to shodili z vleku totálně odešly brzdy, ale totálně, tak jsme celý den hrkali bez brzd. Zřejmě odešel tandemový válec.
Vykopali se tam na trati nové brody, tak jsme po chvíli hecování, ač jsem sám sebe přesvědčoval, že brodit nikde nechci do toho hrkli .... no bez šnorchlu trochu nejistota. No zatěsnil jsem igelitem rozdělovač, ale na cívku jsem se jaksi vysral a jak ju spláchla vlna, tak to zhaslo. Nebyl jsem si jist, jestli jsme necucli tak jsem radši ani nestartoval a nechal se vytáhnout. Utřeli jsme cívku a jeli dál ale voda byla až za filtrem ... drandili jsme celý den a sbírali cenné zkušenosti a užívali si krásu heraltického bahýnka. Spotřeba asi 10 litrů na hodinu
No a jak známo .... jezdit v pravém slova smyslu se začíná vždy až po půlnoci. Po asi šestém pivu a několika slivkách jsem prohlásil "to dáme" ..... otec: ajajajajaj, dávám jim patnáct minut
Za patnáct minut jsme samozřejmě telefonovali totálně na břichu, přes celý den se tam vyjeli takové koleje, že to bylo nad naše síly. Přijel první patrol, na laně nám urval přední ochranný rám a zůstal viset stejně jak my o pět metrů dál. Přijeli pro něj další dva patroly. Nemohli ho vytáhnout ani přes dva navijáky. Přijel čtvrtý patrol .... jak pohádka o řepě no nakonec jsme se všeci nějak dostali dom a šli chlastat. Odešel akorát altík, který byl asi hodinu v kuse pod vodou, respektive bahenní kašičkou. Nicméně veškeré zapojování lan a kurten jsem dělal já a nebylo úplně nejpříjemnější v noci při -6°C se brodit po kolena ve sračkách a půl metru pod vodou hledat nějaké tažné oka ....
No auto jsme vytopili komplet, interiér je jak kdybychom hodili střechu do žumpy, motor to samé .... ale já to bahno prostě miluju
Ta přílivová vlna dovnitř auta byla vynikající
od začátku jsem říkal, že do toho vjedu až budu mít gumáky, přesně jsem věděl proč
Moment nepříjemného zjištění, že nám lupe kloub na poloose
do příště asi uděláme šnorchl, ty hospodské hecovačky jsou docela zrádné a vody už lízala karbec hodně zblízka
Spoustu věcí jsem vyřešil pomocí rad na tomto foru díky místním matadorům - Marek, Majo a spol ... děkuji
Těsnění pod hlavou, přenastavení rozvodů, repas a nastavení karbece, překopání a seřízení zapalování, dlouhý boj s přehřívajícím se motorem .... dlouhé ladění a seřizování a konečně to po roce jede dobře a dá se s tím bez nějakého čachrování, kuckání a poskakování polítat. Bylo v plánu vše udělat do čtvrtka a v pátek se jen v klidu sbalit a nachystat na sobotní akci .... no ale to by to nesměla být Niva. Při úplně poslední testovací jízdě ve čtvrtek v noci, kdy vše šlapalo jsme se naposledy vydali na rozbahněné pole za barákem do rygolů po traktorech .... no našli jsme tam dost podmáčenej plac a nějak jsem začínal pociťovat touhu to zkusit, kamarádovo "to dáš" udeřilo hřebík na hlavičku a zahučeli jsme tam do sraček až po nášlapy ... ale gumy mam dobré a furt jela a kousala se dopředu a pak ... křup křup ...
Celý pátek jsem si zpříjemnil výměnou předního vylámaného diferáku, krásný den Ale vyjeli jsme ...
Hned jak jsme to shodili z vleku totálně odešly brzdy, ale totálně, tak jsme celý den hrkali bez brzd. Zřejmě odešel tandemový válec.
Vykopali se tam na trati nové brody, tak jsme po chvíli hecování, ač jsem sám sebe přesvědčoval, že brodit nikde nechci do toho hrkli .... no bez šnorchlu trochu nejistota. No zatěsnil jsem igelitem rozdělovač, ale na cívku jsem se jaksi vysral a jak ju spláchla vlna, tak to zhaslo. Nebyl jsem si jist, jestli jsme necucli tak jsem radši ani nestartoval a nechal se vytáhnout. Utřeli jsme cívku a jeli dál ale voda byla až za filtrem ... drandili jsme celý den a sbírali cenné zkušenosti a užívali si krásu heraltického bahýnka. Spotřeba asi 10 litrů na hodinu
No a jak známo .... jezdit v pravém slova smyslu se začíná vždy až po půlnoci. Po asi šestém pivu a několika slivkách jsem prohlásil "to dáme" ..... otec: ajajajajaj, dávám jim patnáct minut
Za patnáct minut jsme samozřejmě telefonovali totálně na břichu, přes celý den se tam vyjeli takové koleje, že to bylo nad naše síly. Přijel první patrol, na laně nám urval přední ochranný rám a zůstal viset stejně jak my o pět metrů dál. Přijeli pro něj další dva patroly. Nemohli ho vytáhnout ani přes dva navijáky. Přijel čtvrtý patrol .... jak pohádka o řepě no nakonec jsme se všeci nějak dostali dom a šli chlastat. Odešel akorát altík, který byl asi hodinu v kuse pod vodou, respektive bahenní kašičkou. Nicméně veškeré zapojování lan a kurten jsem dělal já a nebylo úplně nejpříjemnější v noci při -6°C se brodit po kolena ve sračkách a půl metru pod vodou hledat nějaké tažné oka ....
No auto jsme vytopili komplet, interiér je jak kdybychom hodili střechu do žumpy, motor to samé .... ale já to bahno prostě miluju
Ta přílivová vlna dovnitř auta byla vynikající
od začátku jsem říkal, že do toho vjedu až budu mít gumáky, přesně jsem věděl proč
Moment nepříjemného zjištění, že nám lupe kloub na poloose
do příště asi uděláme šnorchl, ty hospodské hecovačky jsou docela zrádné a vody už lízala karbec hodně zblízka
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Pěkný jenom bych se bál takhle brodit bez upravenýho sání ...
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: Nivka z Krnova
konečne zas někdo kdo se nebojí terenu
takhle rafky jsem už rovnal kladivem kolikrat
co to šverka na ty hadici a to bahno nevadilo rozdělovači saní vyvrtej dili do kabiny a naved hadici tam to stačí
tak jsem ted bral minulej tejden na vejlet avii a11 a asi 3krat jsem vylejval vodu ven ale nemam na ni terení gumy takže to je zatím na prd
takhle rafky jsem už rovnal kladivem kolikrat
co to šverka na ty hadici a to bahno nevadilo rozdělovači saní vyvrtej dili do kabiny a naved hadici tam to stačí
tak jsem ted bral minulej tejden na vejlet avii a11 a asi 3krat jsem vylejval vodu ven ale nemam na ni terení gumy takže to je zatím na prd
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Re: Nivka z Krnova
Jo taky jsem se cítil jak na trní. DO příště už šnorchlík uděláme, asi vyvedu hadici do interiéru ... když jsme shodili dekl z filtrboxu, tak voda byla až za filtrem a s velkým nadšením olizovala hranu karburátoru ....
A elektriku taky budem muset trochu poléčit. Dost uvažuju u hození altíku navrch, ale zatím nevím úplně přesně jak ... respektive do čeho to ukotvit u toho rozdělovače. Viděl jsem několik fotek, ale nikde nebylo z detailu zřetelné kompletní uchycení k motoru.
EDIT: Riki byls rychlejší. Jo do introše to stačit bude, bude to jednodušší cesta. Zrovna u tebe jsem koukal na ten altík, ale úplně jednoznačně jsem to uchycení nepochopil ...
Jinak rozdělovač byl omotán igelitem a stáhnutý stahovacími páskami a byl v pořádku. Jen cívka byla při prvním brodu odhalena a hned ju to spláchlo a zhasla.
Svěrka na chlazení je protože jsme vyhodili nefunkční termostat a dali tam holou T-trubku. Špatně to chladilo, tak jsme to zkusili uzavřít jen na velký okruh ať se to tam nehádá. Ale skutečná příčina byla asi to, že jsme měli odpojený celý okruh topení kvůli tomu ventilu u spolujezdcových nohou. Nakonec jsme topení vrátili na přímo bez ventilu a chladí to. Tak možná ani svěrka nebude potřeba.
A ještě dost uvažujeme o zavaření diferáku. Auto nikdy na silnici nepojede, je jen do terénu. Tata nás zrazuje, že můžem být rádi, že to jede a stejně nemáme zadní poloosy na výměnu Ale takhle fotka ve mě stále evokuje nutnost tohoto zásahu. Kdyby mezi satelitama pár housenek bylo, tak jsme to určitě vyjeli.
A elektriku taky budem muset trochu poléčit. Dost uvažuju u hození altíku navrch, ale zatím nevím úplně přesně jak ... respektive do čeho to ukotvit u toho rozdělovače. Viděl jsem několik fotek, ale nikde nebylo z detailu zřetelné kompletní uchycení k motoru.
EDIT: Riki byls rychlejší. Jo do introše to stačit bude, bude to jednodušší cesta. Zrovna u tebe jsem koukal na ten altík, ale úplně jednoznačně jsem to uchycení nepochopil ...
Jinak rozdělovač byl omotán igelitem a stáhnutý stahovacími páskami a byl v pořádku. Jen cívka byla při prvním brodu odhalena a hned ju to spláchlo a zhasla.
Svěrka na chlazení je protože jsme vyhodili nefunkční termostat a dali tam holou T-trubku. Špatně to chladilo, tak jsme to zkusili uzavřít jen na velký okruh ať se to tam nehádá. Ale skutečná příčina byla asi to, že jsme měli odpojený celý okruh topení kvůli tomu ventilu u spolujezdcových nohou. Nakonec jsme topení vrátili na přímo bez ventilu a chladí to. Tak možná ani svěrka nebude potřeba.
A ještě dost uvažujeme o zavaření diferáku. Auto nikdy na silnici nepojede, je jen do terénu. Tata nás zrazuje, že můžem být rádi, že to jede a stejně nemáme zadní poloosy na výměnu Ale takhle fotka ve mě stále evokuje nutnost tohoto zásahu. Kdyby mezi satelitama pár housenek bylo, tak jsme to určitě vyjeli.
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nivka z Krnova
Drsanský fotky, to teda jo.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Nivka z Krnova
chceli by to lepsie obutie, toto je prilis decentne, na to co s tym jazdite. A odlepit to od zeme
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nivka z Krnova
Stejně mě přijde podivné, jak je ten vlek čistý, když ty auta jsou od bahna všude
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Nivka z Krnova
tym chce naznacit, ze tam proste nepatri
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Nivka z Krnova
Přes noc veškeré bahno totálně zmrzlo, na vlek nemělo co odpadávat
Pneu jsou Lassy, což je myslím dobrá volba. Fouknuté na 1bar, příště podhustím ještě víc. Z T3 už mám strach, vzhledem k tomu, že i s lassičkama jsem ve čtvrtek lusknul diferák a v sobotu na akci začla v prudším výjezdu cvakat poloosa. Musíme k tomu autu být soudní, takže agresivnější pneu nechystám
Odlepit od země by určitě chtěla, světlá výška je momentálně nejvíce limitující. Mám ale strach, jak to budou snášet poloosy, zatím je origo diferák hliníkový, takže je vysoko. Ocelový kvůli financím zatím neplánuju. Tak kolik cm nahoru jsou schopny snést poloosy se seriovým diffem? Přesvědčuji se čím dál víc, že s Nivou se musí opravdu v rukavičkách .... což je někdy hodně svazující, když na akci jezdí dvacet patrolů, deset jeepů a jedna niva zvednout chce určitě, ale nechci ty poloosy zbytečně pokoušet ... a zvedat jen zadek mi přijde taková poloviční práce ...
Jinak jsem rád, že se vám to líbí. Nejsem polňačkář, od mala jsem veden k bahnu a offroadu, takže si právě plním dětské sny
Jinak k těm brzdám, nesmějte se, ale opravdu jsme omezeni mým studentským rozpočtem a také omezeným časem v dílně. Uklepal se nám ten plastový nátrubek na tandemovém válci na zadní a nouzový okruh, nádobka s brzdovkou zadního okruhu prázdná. Tak jsme prachsprostě hodili hadici bokem a díru po nátrubku zaslepili šroubem. Na takovém offroad hrkání ten předek stačí. Ale shodili jsme ji z vleku a přestala brzdit ale totálně, šlapu šlapu a prakticky se nic neděje ... předpokládám, že kleknul celý válec ne? Nemá smysl jej asi rozebírat, u známého čeká druhý na výměnu, ale ať neděláme zbytečnou práci ..... trubka od posilovače je značně ztrouchnivělá, ale to by předpokládám přisávalo vzduch a špatně jelo, než že by to přestalo brzdit. Brzdovka z předního okruhu se neztrácí.
Pneu jsou Lassy, což je myslím dobrá volba. Fouknuté na 1bar, příště podhustím ještě víc. Z T3 už mám strach, vzhledem k tomu, že i s lassičkama jsem ve čtvrtek lusknul diferák a v sobotu na akci začla v prudším výjezdu cvakat poloosa. Musíme k tomu autu být soudní, takže agresivnější pneu nechystám
Odlepit od země by určitě chtěla, světlá výška je momentálně nejvíce limitující. Mám ale strach, jak to budou snášet poloosy, zatím je origo diferák hliníkový, takže je vysoko. Ocelový kvůli financím zatím neplánuju. Tak kolik cm nahoru jsou schopny snést poloosy se seriovým diffem? Přesvědčuji se čím dál víc, že s Nivou se musí opravdu v rukavičkách .... což je někdy hodně svazující, když na akci jezdí dvacet patrolů, deset jeepů a jedna niva zvednout chce určitě, ale nechci ty poloosy zbytečně pokoušet ... a zvedat jen zadek mi přijde taková poloviční práce ...
Jinak jsem rád, že se vám to líbí. Nejsem polňačkář, od mala jsem veden k bahnu a offroadu, takže si právě plním dětské sny
Jinak k těm brzdám, nesmějte se, ale opravdu jsme omezeni mým studentským rozpočtem a také omezeným časem v dílně. Uklepal se nám ten plastový nátrubek na tandemovém válci na zadní a nouzový okruh, nádobka s brzdovkou zadního okruhu prázdná. Tak jsme prachsprostě hodili hadici bokem a díru po nátrubku zaslepili šroubem. Na takovém offroad hrkání ten předek stačí. Ale shodili jsme ji z vleku a přestala brzdit ale totálně, šlapu šlapu a prakticky se nic neděje ... předpokládám, že kleknul celý válec ne? Nemá smysl jej asi rozebírat, u známého čeká druhý na výměnu, ale ať neděláme zbytečnou práci ..... trubka od posilovače je značně ztrouchnivělá, ale to by předpokládám přisávalo vzduch a špatně jelo, než že by to přestalo brzdit. Brzdovka z předního okruhu se neztrácí.
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
tie gumy nie su zle(Vik2 mi niekolkokrat dokazal, ze s nimi fungovala jeho Niva minimalne rovnako dobre ako moja), ale aj tak som stale zastanca trosku ineho typu a sirky
S limitovanym rozpoctom sa potykame vsetci, kazdopadne drzim palce S tym seriovym difom... ten pevnostny sa da tiez posunut dolu iba kusok... 5cm by to zvladlo v pohode
S limitovanym rozpoctom sa potykame vsetci, kazdopadne drzim palce S tym seriovym difom... ten pevnostny sa da tiez posunut dolu iba kusok... 5cm by to zvladlo v pohode
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Nivka z Krnova
Super fotky, je vidět, že se toho nebojíš
Když dáš pevnostní diferenciál na úroveň spodku napravnice tak 5 cm podložky úplně v pohodě žádné problémy...
Když dáš pevnostní diferenciál na úroveň spodku napravnice tak 5 cm podložky úplně v pohodě žádné problémy...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: Nivka z Krnova
Tak tvoje auto je už hodně hi-tech Majo, naše je seriová, takže ju nemůžem trápit třicítkama papučema jako ty A když říkám limotvaný rozpočet, tak to myslím doslova ... určitě víc limitovaný, jak tvůj nebo ostatních. Kdybych měl být konkrétní, tak jsem student a na účtě mám momentálně 12 000 káčé takže je asi jasné, že si nemůžu vyskakovat. Musím se částečně živit sám na kolejích, udržovat v provozu starou felicii a ještě dražší koníček jak Niva jsou pro mně RC modely, jelikož aktivně jezdím moravský pohár v RC offroad trialu a tam taky peníze slušně mizí, některé díly jsou dražší, jak na NivuMajo píše:tie gumy nie su zle(Vik2 mi niekolkokrat dokazal, ze s nimi fungovala jeho Niva minimalne rovnako dobre ako moja), ale aj tak som stale zastanca trosku ineho typu a sirky
S limitovanym rozpoctom sa potykame vsetci, kazdopadne drzim palce S tym seriovym difom... ten pevnostny sa da tiez posunut dolu iba kusok... 5cm by to zvladlo v pohode
Tak říkáš při seriovém uložení hliníkového difu zvednout 5 cm není problém? Kurnik to už mi pro ty poloosy připadá docela zásah
No říkám, že pevnostní zatím nechystám, takže musím vycházet zatím ze seriového uložení seriového difu. A tam mi těch 5cm nahoru přijde už celkem dost ....martas píše:Super fotky, je vidět, že se toho nebojíš
Když dáš pevnostní diferenciál na úroveň spodku napravnice tak 5 cm podložky úplně v pohodě žádné problémy...
Zatím teda plánuju spíš heavy duty zadní diff
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
no ja mam ten diferak zhodeny dole - mozno 5cm? Osobne si myslim, ze ani tolko. A Nivu mam zdvihnutu o nejakych 14cm(vpredu). Samozrejme, mam hrubsie polosy a pri rozjazde do kopca sa aj tak ozyva cvak-cvak-cvak
Ale pozor - podlozky cca 2,5cm pod spodnym ramenom, zdvihnu Nivu asi o 6cm Takze fakt staci pomaly vyskusat, na zaciatok stacia aj dlhsie srouby a niekolko podloziek medzi rameno a misku pruziny - na skusku
Ale pozor - podlozky cca 2,5cm pod spodnym ramenom, zdvihnu Nivu asi o 6cm Takze fakt staci pomaly vyskusat, na zaciatok stacia aj dlhsie srouby a niekolko podloziek medzi rameno a misku pruziny - na skusku
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Nivka z Krnova
Vidím spoustu bahna,a mám otázku?jak to čistit?já mám třeba z kombíka běžně špinavý ty gumový koberce,jen tak lehce od bot,prostě jen provozní špína.To samé třeba ta látka co je na tunelu.Mýdlo a kartáč tomu defakto nepomáhaj.