Chladící soustava

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Máte nebo měli jste problémy s chlazením?

Ano,mám
16
26%
Ne, o chlazení nevím, že je
20
32%
Měl jsem problémy, už jsem vyřešil
26
42%
 
Celkem hlasů: 62

pjaksa
Příspěvky: 7
Registrován: pát pro 10, 2010 18:46
Bydliště: Havířov

Příspěvek od pjaksa »

To je zajímavé. Jaký máš typ termostatu? Já mám 21082-1306010 a ten Vernet do něho sedl jako "zadek na hrnec".
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

nač ten údiv? Co kus to unikát přeci :(
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Já mám termostat 21082-1306010-10. Pátral jsem na všelijakých ruských stránkách a všude jsem jej viděl jen jako celý ten hliníkový odlitek a nikde jen samotný termostat.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Tak mně také potkal problém s chlazením. Teče mrázpojistka pod rozvodovým řemenem podle ruské dokumentace to je č.dílu 10158601 / 14329201 Jsou tam uváděna dvě čísla (jsou to průměry???) 16 a 36. A proč je ze dvou dílů ? Vypadá to, že jsou vsazeny v sobě. Nevidím tam dobře, poněvadž zatím nechci sundávat rozvody. Hodlám to svěřit p. Nedbalovi a dojet tam "po ose". V klidu utíká tak 1/4 l za 24 hodin, za jízdy o dost více i když povolím zátku na expanzi.
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

zátka

Příspěvek od žež »

Kterou to teče, tou v hlavě nebo v bloku?
Přílohy
blok
blok
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: zátka

Příspěvek od Petr HC »

žež píše:Kterou to teče, tou v hlavě nebo v bloku?

Na 90 % tou v bloku. Nesundával jsem rozvody,ale při zahřívání motoru s přitaženou zátkou expanzky to "čůričkem" stříkalo pod přední pomocnou kladkou.
Dotatz : Jsou obě stejné? Z té fotky to není příliš vidět. Ale díky i tak.
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvek od žež »

Podle katalogu by měly být zátky odlišné. Zátka v hlavě mně připadá větší.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

žež píše:Podle katalogu by měly být zátky odlišné. Zátka v hlavě mně připadá větší.

Motoráři help! Vypustil jsem Tosol, propláchl teplý motor horkou vodou z bojleru (vytekla spousta svinstva) a po úplném vychladnutí naplnil dešťovou vodou. Mrázpojistka (MP) ani nekápne, ale zatím nedotahuji zátku expanze . Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze, MP se "povystrčila" a při chladnutí motoru se zas zatahla podtlakem zpět ? Už jsem najel cca 200 km a hladina v expanzi se ani nehnula. Že by MP prorezla po 6ti letech a 30 kkm se mi nezdá. Nechci nalévat "nezmrzku" dokud neobjevím příčinu. Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.
To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.
Dík za kvalifikované rady.
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

MP

Příspěvek od žež »

To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.

Rozvody mám dávno složené - foto jsem použil když jsem je dělal poprvé.
Dělící kotouč, myslíš řemenici. Jo ta musí dolů - čidlo zůstává.
Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze,

Tak dotáhni zátku a uvidíš jestly to po zahřátí poteče.
Vypustil jsem Tosol,

To je hroznej šmejd, antikorozní účinky nulové. Jak jsem dělal těsnění pod hlavou, tak jsem se snažil co nejvíc koroze dostat ven z motoru ale je to marnej boj. Usady koroze u třetího a čtvrtého válce cca 2cm :shock:
Kdybych si kupoval novou ladu, byla by to první vjec co bych vyměnil.
Chladící kapalinu používám glyco shell. Je sice dražší ale 100% kvalita.
Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.
Měl jsem natlakovanou chladící sustavu na 2,2 Atp a nic nevystřelilo - při 2,7 Atp už mě to syčelo kolem zátky. Je to zátka z nějakého kanystru. :)
Přílohy
nádobka.doc
(203.5 KiB) Staženo 237 x
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: MP

Příspěvek od Petr HC »

Dík za informace - ještě se dotáži, jestli na výměnu mrázpojistky bude dost místa,aniž by se muselo nějak hýbat s motorem. Teď ještě sháním vhodnou zátku na natlakování.
Paradoxem je, že voda v chladící soustavě neubýva (alespoň ne znatelně).Ale je to asi "časovaná bomba".
Na fotografii MP jsem viděl jakoby "naseknutý křížek" - takže to může být další z ruských šlendriánů.
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvek od žež »

Místa je tam v celku dost.
"naseknutý křížek"
nejsem si jist jestli je to do té zátky vyražené.
usirew
Příspěvky: 87
Registrován: sob bře 05, 2011 12:55
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

barva chlad. kapaliny

Příspěvek od usirew »

Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?
Kdo se v tom má vyznat o_O
Hlavi
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Hlavi »

Hnědou nádržku mají asi všichni, kdo jí už neměnili :D

Když jsem auto přebíral, tak tam ještě plavalo svinstvo. Soudím, že původní směs nebyla mísitelná s běžně prodávanou nemrznoucí směsí :?:

Co to zkusit propláchnou s hadicí ? Já to naposled proléval v garáži vodou z kanystru a od té doby mi lépe funguje regulace topení.
CLIO II
Astra Sport Tourer
usirew
Příspěvky: 87
Registrován: sob bře 05, 2011 12:55
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od usirew »

A je možné že to má negativní vliv na chlazení?? Přecejen je to na omak jak nějaká zašlá mastnota :?: jinak dík za info
Kdo se v tom má vyznat o_O
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: barva chlad. kapaliny

Příspěvek od Petr HC »

usirew píše:Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?

Nádržku jsem vyndal, nasypal do ní hrst litinové drťi - používá se v "pískovačkách" ,nalil jsem tam asi třetinu objemu horké vody a třepal a třepal a... Samozřelmě se zaslepenými otvory pro hadice. Pak se musí litinová drť dokonale odstranit - zejména z nátrubků a otvorů v přetlakové zátce. Nádobka byla jak nová, časem se opět velmi pomalu zanáší i když jsem na léto naplnil chladící systém dešťovou vodou.
Pochybuji však o vlivu na regulaci topení, poněvadž se reguluje pouze vzduchovou klapkou.
Vliv těch hnědých úsad na chlazení je možný, ale co se odstraní z nádržky bude jen nepatrné procento toho, co zůstane v motoru, chladiči, hadicích atd.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“