Chladící soustava
Moderátor: Moderátoři
nač ten údiv? Co kus to unikát přeci
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Tak mně také potkal problém s chlazením. Teče mrázpojistka pod rozvodovým řemenem podle ruské dokumentace to je č.dílu 10158601 / 14329201 Jsou tam uváděna dvě čísla (jsou to průměry???) 16 a 36. A proč je ze dvou dílů ? Vypadá to, že jsou vsazeny v sobě. Nevidím tam dobře, poněvadž zatím nechci sundávat rozvody. Hodlám to svěřit p. Nedbalovi a dojet tam "po ose". V klidu utíká tak 1/4 l za 24 hodin, za jízdy o dost více i když povolím zátku na expanzi.
Re: zátka
Na 90 % tou v bloku. Nesundával jsem rozvody,ale při zahřívání motoru s přitaženou zátkou expanzky to "čůričkem" stříkalo pod přední pomocnou kladkou.žež píše:Kterou to teče, tou v hlavě nebo v bloku?
Dotatz : Jsou obě stejné? Z té fotky to není příliš vidět. Ale díky i tak.
Motoráři help! Vypustil jsem Tosol, propláchl teplý motor horkou vodou z bojleru (vytekla spousta svinstva) a po úplném vychladnutí naplnil dešťovou vodou. Mrázpojistka (MP) ani nekápne, ale zatím nedotahuji zátku expanze . Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze, MP se "povystrčila" a při chladnutí motoru se zas zatahla podtlakem zpět ? Už jsem najel cca 200 km a hladina v expanzi se ani nehnula. Že by MP prorezla po 6ti letech a 30 kkm se mi nezdá. Nechci nalévat "nezmrzku" dokud neobjevím příčinu. Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.žež píše:Podle katalogu by měly být zátky odlišné. Zátka v hlavě mně připadá větší.
To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.
Dík za kvalifikované rady.
MP
Rozvody mám dávno složené - foto jsem použil když jsem je dělal poprvé.To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.
Dělící kotouč, myslíš řemenici. Jo ta musí dolů - čidlo zůstává.
Tak dotáhni zátku a uvidíš jestly to po zahřátí poteče.Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze,
To je hroznej šmejd, antikorozní účinky nulové. Jak jsem dělal těsnění pod hlavou, tak jsem se snažil co nejvíc koroze dostat ven z motoru ale je to marnej boj. Usady koroze u třetího a čtvrtého válce cca 2cmVypustil jsem Tosol,
Kdybych si kupoval novou ladu, byla by to první vjec co bych vyměnil.
Chladící kapalinu používám glyco shell. Je sice dražší ale 100% kvalita.
Měl jsem natlakovanou chladící sustavu na 2,2 Atp a nic nevystřelilo - při 2,7 Atp už mě to syčelo kolem zátky. Je to zátka z nějakého kanystru.Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.
- Přílohy
-
- nádobka.doc
- (203.5 KiB) Staženo 242 x
Re: MP
Dík za informace - ještě se dotáži, jestli na výměnu mrázpojistky bude dost místa,aniž by se muselo nějak hýbat s motorem. Teď ještě sháním vhodnou zátku na natlakování.
Paradoxem je, že voda v chladící soustavě neubýva (alespoň ne znatelně).Ale je to asi "časovaná bomba".
Na fotografii MP jsem viděl jakoby "naseknutý křížek" - takže to může být další z ruských šlendriánů.
Paradoxem je, že voda v chladící soustavě neubýva (alespoň ne znatelně).Ale je to asi "časovaná bomba".
Na fotografii MP jsem viděl jakoby "naseknutý křížek" - takže to může být další z ruských šlendriánů.
barva chlad. kapaliny
Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?
Kdo se v tom má vyznat o_O
Hnědou nádržku mají asi všichni, kdo jí už neměnili
Když jsem auto přebíral, tak tam ještě plavalo svinstvo. Soudím, že původní směs nebyla mísitelná s běžně prodávanou nemrznoucí směsí
Co to zkusit propláchnou s hadicí ? Já to naposled proléval v garáži vodou z kanystru a od té doby mi lépe funguje regulace topení.
Když jsem auto přebíral, tak tam ještě plavalo svinstvo. Soudím, že původní směs nebyla mísitelná s běžně prodávanou nemrznoucí směsí
Co to zkusit propláchnou s hadicí ? Já to naposled proléval v garáži vodou z kanystru a od té doby mi lépe funguje regulace topení.
CLIO II
Astra Sport Tourer
Astra Sport Tourer
Re: barva chlad. kapaliny
Nádržku jsem vyndal, nasypal do ní hrst litinové drťi - používá se v "pískovačkách" ,nalil jsem tam asi třetinu objemu horké vody a třepal a třepal a... Samozřelmě se zaslepenými otvory pro hadice. Pak se musí litinová drť dokonale odstranit - zejména z nátrubků a otvorů v přetlakové zátce. Nádobka byla jak nová, časem se opět velmi pomalu zanáší i když jsem na léto naplnil chladící systém dešťovou vodou.usirew píše:Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?
Pochybuji však o vlivu na regulaci topení, poněvadž se reguluje pouze vzduchovou klapkou.
Vliv těch hnědých úsad na chlazení je možný, ale co se odstraní z nádržky bude jen nepatrné procento toho, co zůstane v motoru, chladiči, hadicích atd.