Ty "zlaté" skončily v červnu 1968 ve Kvasinách současně s MB1000 v MB. Měl jsem 18 let jednu z dubna 1968 a chválu potvrzuji.
Pak byly ještě nějaký čas vyráběny v BAZ Bratislava (Trnava), kde prišly o "ploutvičky",pěkná koncová světla, otevírací prostor pro rezervu a kulaté budíky. Už to nebylo "ono".
Trošku jsem to zdezinformoval Ale jako chlubit se tím, že vůz má halogenový světla se seřízením sklonu z místa řidiče (ono bez toho by to ani nešlo homologovat) a tříbodový pásy v roce 2010 mě přijde poněkud mimo
Ale zase jinak proč ne, ale aspoň ty přední okna v elektrice to v základu mít mohlo.
Trošku jsem to zdezinformoval Ale jako chlubit se tím, že vůz má halogenový světla se seřízením sklonu z místa řidiče (ono bez toho by to ani nešlo homologovat) a tříbodový pásy v roce 2010 mě přijde poněkud mimo
Ale zase jinak proč ne, ale aspoň ty přední okna v elektrice to v základu mít mohlo.
Asi si berou příklad z Lady
Jinak kamarád má Volvo s nějakým 1.9 TDI pětiválcem od VW a leje do něj fritovací olej , když už jste zmiňovali ten přístup k levné naftě.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Nuže, Králíčka (krátká Fabie nového vzhledu s motorem 1.2 HTP) byla dnes s velikým štěstím (málem jsem ji impozantně rozstřelil do stojících dodávek v levém pruhu) odevzdána a místo ní mi konečně svěřili funglovku Fábku 1.2 TSI 77kW v kombajnu. Není to zas, až tak špatné svezení. Čekal jsem sice razantní tlačení do sedačky což se tedy nekonalo, ale i tak je to svižné. Pravá noha mi kupodivu nenaráží kolenem do středového panelu, i když o chlup. Špatně se s tím drží 130 neb ručička je i při pouhém lechtání často na 150ti. Volant se mi zdá jakýsi menší, což mi tedy zrovna moc nevyhovuje. Řízení je za jízdy kupodivu subjektivně tužší než v sedmičce, možná díky tomu volantíku a "papučím" co na to cpou. Hlučnost v normě, na slabší výhled přes A sloupek jsem si již zvykl, jinak výhled bez připomínek. Nepochopil jsem "asistenta" co mi neustále radil, ať přeradím o stupeň výše v okamžiku kdy jsem do lehkého kopce při 2200 otáčkách plyn jen lechtal, neb samozřejmě po přeřazení to jde výkonově do kytek. Na to, že jsem se s tím v podstatě jen seznamoval a jelo se v podstatě jen po dálnici je spotřeba 6,9l myslím v normě. Toliko zatím první dojmy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Asistent Ti radil záměrně. Tyto motory disponují maximem točivého momentu 175 Nm již při 1500 otáčkách (což je hodnota srovnatelná s naftovými motory). Nicméně pocitově bych mu do kopce vyšší kvalt určitě nedával (a asistenta bych vyhodil z auta obloukem do kopřiv).
Jinak s tímto motorem jsem měl tu čest se seznámit v Octavii se šesti rychlostmi. Po německé dálnici na nejvyšší rychlost ve dvou dospělých plnorostlých lidech průměrnou rychlostí cca 140-150 km/h na tempomatu (asi 3500-3800 otáček) jsem se dostal spotřebou pod šest litrů.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Osobně si myslím, že to auto bude jezdit dosti úsporně. Každopádně budu muset změnit svůj "vytáčivý" styl jízdy, který jsem praktikoval u 1,4 a 1,2 tříhrnku, neb u tohoto motoru se zdá zbytečným. Na 1500 rpm to, ale trápit nehodlám.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Marek píše:
Jinak s tímto motorem jsem měl tu čest se seznámit v Octavii se šesti rychlostmi. Po německé dálnici na nejvyšší rychlost ve dvou dospělých plnorostlých lidech průměrnou rychlostí cca 140-150 km/h na tempomatu (asi 3500-3800 otáček) jsem se dostal spotřebou pod šest litrů.
tzn. šestka v octě s turbomotorem odpovídá pětce v ladě s postarší atmosférou...