Ty "zlaté" skončily v červnu 1968 ve Kvasinách současně s MB1000 v MB. Měl jsem 18 let jednu z dubna 1968 a chválu potvrzuji.
Pak byly ještě nějaký čas vyráběny v BAZ Bratislava (Trnava), kde prišly o "ploutvičky",pěkná koncová světla, otevírací prostor pro rezervu a kulaté budíky. Už to nebylo "ono".
Trošku jsem to zdezinformoval Ale jako chlubit se tím, že vůz má halogenový světla se seřízením sklonu z místa řidiče (ono bez toho by to ani nešlo homologovat) a tříbodový pásy v roce 2010 mě přijde poněkud mimo
Ale zase jinak proč ne, ale aspoň ty přední okna v elektrice to v základu mít mohlo.
Trošku jsem to zdezinformoval Ale jako chlubit se tím, že vůz má halogenový světla se seřízením sklonu z místa řidiče (ono bez toho by to ani nešlo homologovat) a tříbodový pásy v roce 2010 mě přijde poněkud mimo
Ale zase jinak proč ne, ale aspoň ty přední okna v elektrice to v základu mít mohlo.
Asi si berou příklad z Lady
Jinak kamarád má Volvo s nějakým 1.9 TDI pětiválcem od VW a leje do něj fritovací olej , když už jste zmiňovali ten přístup k levné naftě.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Nuže, Králíčka (krátká Fabie nového vzhledu s motorem 1.2 HTP) byla dnes s velikým štěstím (málem jsem ji impozantně rozstřelil do stojících dodávek v levém pruhu) odevzdána a místo ní mi konečně svěřili funglovku Fábku 1.2 TSI 77kW v kombajnu. Není to zas, až tak špatné svezení. Čekal jsem sice razantní tlačení do sedačky což se tedy nekonalo, ale i tak je to svižné. Pravá noha mi kupodivu nenaráží kolenem do středového panelu, i když o chlup. Špatně se s tím drží 130 neb ručička je i při pouhém lechtání často na 150ti. Volant se mi zdá jakýsi menší, což mi tedy zrovna moc nevyhovuje. Řízení je za jízdy kupodivu subjektivně tužší než v sedmičce, možná díky tomu volantíku a "papučím" co na to cpou. Hlučnost v normě, na slabší výhled přes A sloupek jsem si již zvykl, jinak výhled bez připomínek. Nepochopil jsem "asistenta" co mi neustále radil, ať přeradím o stupeň výše v okamžiku kdy jsem do lehkého kopce při 2200 otáčkách plyn jen lechtal, neb samozřejmě po přeřazení to jde výkonově do kytek. Na to, že jsem se s tím v podstatě jen seznamoval a jelo se v podstatě jen po dálnici je spotřeba 6,9l myslím v normě. Toliko zatím první dojmy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Asistent Ti radil záměrně. Tyto motory disponují maximem točivého momentu 175 Nm již při 1500 otáčkách (což je hodnota srovnatelná s naftovými motory). Nicméně pocitově bych mu do kopce vyšší kvalt určitě nedával (a asistenta bych vyhodil z auta obloukem do kopřiv).
Jinak s tímto motorem jsem měl tu čest se seznámit v Octavii se šesti rychlostmi. Po německé dálnici na nejvyšší rychlost ve dvou dospělých plnorostlých lidech průměrnou rychlostí cca 140-150 km/h na tempomatu (asi 3500-3800 otáček) jsem se dostal spotřebou pod šest litrů.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Osobně si myslím, že to auto bude jezdit dosti úsporně. Každopádně budu muset změnit svůj "vytáčivý" styl jízdy, který jsem praktikoval u 1,4 a 1,2 tříhrnku, neb u tohoto motoru se zdá zbytečným. Na 1500 rpm to, ale trápit nehodlám.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek píše:
Jinak s tímto motorem jsem měl tu čest se seznámit v Octavii se šesti rychlostmi. Po německé dálnici na nejvyšší rychlost ve dvou dospělých plnorostlých lidech průměrnou rychlostí cca 140-150 km/h na tempomatu (asi 3500-3800 otáček) jsem se dostal spotřebou pod šest litrů.
tzn. šestka v octě s turbomotorem odpovídá pětce v ladě s postarší atmosférou...