Hlava motoru

Moderátor: Moderátoři

kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

oki aspon ze tak :roll:
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je třeba ventily po demontáži pořádně očistit od všech usazených a napálených částí - brání to chlazení ventilů.

Já to dělám tak, že ventil za stopku upnu do vrtačky, tu do svěráku horizontálně, a brusným papírem to orvu při vysokých otáčkách vrtačky.

To je základ všech prací na hlavě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3880
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

JA dom to cistil dvoma sposobmi:) bud upnut do vrtacky drateny kartac upnut ju do sveraku a tlacit ventily az kym nebudu ako nove. Alebo kupit kartac do brusky a cistit ventili na tom. TA flexa je lepsia lebo ma vysoke otacky a te nsajrajt z ventilov ide rychlo dole aj bez tlacenia. pouzivat okuliare :D
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

No a jinak jdou úsady taky oškrabat nožem (to totiž nepráší) a pak jen dočistit zbytky výše popsanými metodami. :wink:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

ted jsem objevil na 4 ventilu ze shora¨jak tlaci voditko mam ventil naky trochu vyryty jako by korytko asi tak 0,5 mm vadi to v necem? na voditko jsem jeste nekoukal
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nejedná se o vodítko, nýbrž vahadlo - mluv správně, kluku jeden ušatej :-D. Vodítko je to pouzdro v hlavě, v němž ventil chodí.

Je to častý jev způsobený dlouhodobě nastavenou velkou vůlí na ventilu. Je to špatně a je třeba to zlikvidovat.
Nejlepší je ventil vyměnit (stojí pár desítek korun). Ovšem kdo šetří, může tu "závadu" obrousit pomocí magnetické brusky do roviny - riskuješ tak ale ztrátu tvrdosti (konec stopky je kalený) a když to ubrousíš, máš sice rovnou plošku, ale měkkou a tudíž se to tam rychle utvoří znovu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

tak uz to pomalu pasuji dohromady a neni mozne ze by mely ruzne prumery talirky ventilu? Zda se mi to nak velky najednou
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Si piš! Sací se od výfukového liší průměrem zcela nepřehlédnutelně. 8)
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

mi teda porad jakto ze saci i vyvukovej ventil ma 8mm a misky jsou 9mm
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

prosim o pomoc co nejrychleji ventily a zdvyhatka ma na stejnym miste ale misky asi ne a perka
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Misky a pružiny jsou rozměrově identické, nějak ten problém zkus nafotit. Máš to podle tohoto obrázku?
Přílohy
1758.gif
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

prosim o pomoc co nejrychleji ventily a zdvyhatka ma na stejnym miste ale misky asi ne a perka

Možná by bylo lepší komunikovat v češtině... :|
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Rovněž neznám jazyk jeho kmene :wink: .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

mám fotky, tak jak ted poznam jakej kam patrí
Přílohy
S6300984.JPG
S6300986.JPG
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pružiny a misky je celkem jedno na který ventil příjdou s ventily je to již jiné , ale když je zabrousíš do sedel není pořadí tak krytické . Jen je po zabroušení nesmíš přeházet.Samozřejmě vyměň i simeringy ventilů .
Pokud Jsis neoznačil vahadla 1-8 tak Máš zaděláno na problém . Vačka a vahadla jsou do "sebe" zaběhlá . Né že by motor nešel ale vačka a vahadla si na sebe budou muset zvykat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“