Jak to tedy vlastně je ???
Moderátor: Moderátoři
pod toto sa podpisujem aj jačmelák píše:celorocna pneu je pneu celerocne na hovno, na picu aj v zime aj v lete
nikdy som niecomu takemu ako je celorocna pneu neveril, napriek tomu som chcel absolvovat zimu s nivou na "celorocnych" pneu. Po prvych mrazoch sme zainvestovali do zimnych pneu a nikdy viac inak
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Hmm, tak to mam asi spatny zimaky ale stabilita (hlavne ve vyssich rychlostech) letnich je mnohem lepsi nez u zimnich... (mam Michellin)Štěpán Getsko píše:Řeknu jen svůj subjektivní pohled a zkušenost.
Zimní v létě se možná sjíždějí více, ale ohledně spotřeby jsem nezaznamenal nic a ohledně stability, tak neznám lépe sedící auto na vozovce, než SAMARA na obyčejných zimákach, kterou se mi v létě nikdy nepodařilo utrhnout...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
na 04ce a 05ce sem dojížděl zimáky v létě a i při vzorku kolem 4mm to nebylo dobré. Ale na druhou stranu, do zatáčky daly vědět kdy už je to dost-pískaly jak prase na porážce a urvat je nebyl takový problém. S letníma sem toto nezažil. Je fakt, že letní jsou jiných kvalit a sami o sobě sedí výborně. Co se sjíždění týče, ty zimáky v létě se ne a ne sjet
Jinak na mokru byly myslím průměr, aspoň sem nezaznamenal žádné krizovky.
Jinak na mokru byly myslím průměr, aspoň sem nezaznamenal žádné krizovky.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Za sebe si myslím, že není dobré ani jedno a ani druhé. Tedy není dobré používat letní pneu v zimě ani zimní pneu v létě. Při letních vedrech na mokré silnici se zimní kola chovají podobně jako na ledu. To není můj výmysl, to je fakt a testy dokázaný jev.
Takže když už zimní pneu na dojetí v létě, pak přehustit o 0,5 Bar, aby se eliminovala jejich měkčí struktura a za deště mít na paměti, že jedu "po skle".
Nejlepší samozřejmě je mít na voze vždy ty správné pneumatiky a je po starostech.
Takže když už zimní pneu na dojetí v létě, pak přehustit o 0,5 Bar, aby se eliminovala jejich měkčí struktura a za deště mít na paměti, že jedu "po skle".
Nejlepší samozřejmě je mít na voze vždy ty správné pneumatiky a je po starostech.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
nebudu mluvit o sobe a svych autech.Za 20let praxe jsem vžadnem podniku nemel zimaky da se říci,že pomalu ani jednotne letni ,ani u dp praha.Nejhořši ohledne gum jsou zažitky s žigulel na krasnych zimakach v zadu.Jezdil jsem s nim v letě,je to zaludne,zradne a nečitelne nejhorši co jsem ,kdy zažil za jizdy v aute.takova třeba jizda a 1 s tatrou 613 na ne je dnotnych letnich a min.jedna hola v zime v jesenikach je prochazka ružovou zahradou vite to a vidite namrazu,je to abslutně čitelne.Zimaky v letě to je sebevražda je to absolutne nečitelne.Ja jen ,nepochopil,že se vam na tom dobře jezdi v lete a ,že se nesjiždi.
Tom
Ono záleží na konkrétním modelu gumy. Nelze to paušalizovat. Třeba já měl do konce loňského roku na dodávce zimáky Dunlop, najel jsem na nich 3 zimy(byly fajn), pak je dojížděl v létě,(žádný problém), pak další léto, a oni ne a ne se už konečně sjet pod cca 3mm! Nakonec jejich život ukončil šroub M10 s matkou a velkoplošnou podložkou, který jedné z nich zkřížil cestu.
Na druhé straně, taky jsem už taky zažil zimáky, které svým chováním v létě na vodě připomínaly jízdu v kaši z mletých slimáků.
Na druhé straně, taky jsem už taky zažil zimáky, které svým chováním v létě na vodě připomínaly jízdu v kaši z mletých slimáků.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
áááá panáček je labužník:)Nemo píše:které svým chováním v létě na vodě připomínaly jízdu v kaši z mletých slimáků.
Ale souhlasím, jde o to jaká je to guma. Nejhorší zkušenost mám zatím s protektorama-to je raději bez komentáře, ty gumy sice můžou být levné ale pak měnit blatníky a čelo vyjde dráž
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
No, zamyslete se taky nad tímhle:
1) To, že se někde recyklují pneumatiky, neznamená, že se recyklují VŠECHNY! Na skládkách je jich víc než dost.
2) Malá kontroverzní hypotéza: kolik energie se asi spálí při té recyklaci - kolik uhlí je třeba na výrobu té energie - kolik "smradu" se při tom vyprodukuje - kolik lidí ten smrad zabije ... ono to není zas tak jednoduchý, že si jednou za 4-5 let koupím nový gumy, i když ty starý nejsou "na šrot", a když mi skočí pod kola malá holčička, zastavím o metr dřív a zachráním jí život. Kolikrát se vám stalo, že to byl přesně ten metr? Ono je to trošku hraní si se statistikou a ppstí - a dokazovat, co je lepší/horší je nad síly kohokoli z nás, ale ... přemýšlejte.
3) Laďce jsem na zimu 2005-2006 koupil Kumho KW7400. Jezdí líp než na OR34, guma je to překvapivě asi docela tvrdá, protože ani v létě se její vlastnosti prakticky nezhoršily.
Na léto hádám, že Kalině koupím taky něco od Kumha a Laďce ještě nevím jestli vůbec ...
Kalina dostala na zimu GoodYear UG7, na léto už zpátky ruské Kamy nepůjdou, protože jsou křivé a nerovnoměrně se sjíždí, nedají se rozumně vyvážit .
Každopádně nové gumy budou na autě, dokud se nesjedou a dokud jim budu věřit. Na paušálních 4-5 let nevěřím ...
4) ... taky třeba proto, že mi nikdo nezaručí, že nekoupím gumu horších kvalit než je ta, kterou nahrazuji
5) Spotřebák je spotřebák ... a konzum je konzum (kdo mi to vyvrátí, je blbec - je to tautologie s nulovou informační hodnotou ).
6) Trošku si rýpnu: zajímá vás, jaké máte pneu kvůli momentům, kdy musíte kvůli dítěti nebo zvířeti brzdit - zajímá vás i jak daleko jste od auto před vámi? Jak to auto jede rychle, jak blízko je od auta před ním, jak rychle všichni kolem jedou? Jak jedete sami? Kolik metrů potřebujete k zastavení? Stihnete to, když se dva před vámi srazí? To je mnohem zásadnější než 4 roky stará guma!!!
20-30 let zpátky lidi jezdili v "plechovkách" a na gumách, na které dnes každý plivne. Zdaleka nebyla taková nehodovost, zdaleka nebylo tolik smrťáků. Není to jen hustotou dopravy, ale stylem jízdy. Auto je zbraň - čím bezpečnější uvnitř, tím nebezpečnější pro vnějšek (neberu "test nebezpečnosti pro chodce" dle ADAC, o tom to není, je to o psychice).
7) P.S.: Nejsem svatý, neřídím se dostatečně představou "ideálna". Ale aspoň nad tím přemýšlím, aspoň občas se něco reálně aplikovat dá. Zkuste to - i málo je víc než nic.
Howgh.
1) To, že se někde recyklují pneumatiky, neznamená, že se recyklují VŠECHNY! Na skládkách je jich víc než dost.
2) Malá kontroverzní hypotéza: kolik energie se asi spálí při té recyklaci - kolik uhlí je třeba na výrobu té energie - kolik "smradu" se při tom vyprodukuje - kolik lidí ten smrad zabije ... ono to není zas tak jednoduchý, že si jednou za 4-5 let koupím nový gumy, i když ty starý nejsou "na šrot", a když mi skočí pod kola malá holčička, zastavím o metr dřív a zachráním jí život. Kolikrát se vám stalo, že to byl přesně ten metr? Ono je to trošku hraní si se statistikou a ppstí - a dokazovat, co je lepší/horší je nad síly kohokoli z nás, ale ... přemýšlejte.
3) Laďce jsem na zimu 2005-2006 koupil Kumho KW7400. Jezdí líp než na OR34, guma je to překvapivě asi docela tvrdá, protože ani v létě se její vlastnosti prakticky nezhoršily.
Na léto hádám, že Kalině koupím taky něco od Kumha a Laďce ještě nevím jestli vůbec ...
Kalina dostala na zimu GoodYear UG7, na léto už zpátky ruské Kamy nepůjdou, protože jsou křivé a nerovnoměrně se sjíždí, nedají se rozumně vyvážit .
Každopádně nové gumy budou na autě, dokud se nesjedou a dokud jim budu věřit. Na paušálních 4-5 let nevěřím ...
4) ... taky třeba proto, že mi nikdo nezaručí, že nekoupím gumu horších kvalit než je ta, kterou nahrazuji
5) Spotřebák je spotřebák ... a konzum je konzum (kdo mi to vyvrátí, je blbec - je to tautologie s nulovou informační hodnotou ).
6) Trošku si rýpnu: zajímá vás, jaké máte pneu kvůli momentům, kdy musíte kvůli dítěti nebo zvířeti brzdit - zajímá vás i jak daleko jste od auto před vámi? Jak to auto jede rychle, jak blízko je od auta před ním, jak rychle všichni kolem jedou? Jak jedete sami? Kolik metrů potřebujete k zastavení? Stihnete to, když se dva před vámi srazí? To je mnohem zásadnější než 4 roky stará guma!!!
20-30 let zpátky lidi jezdili v "plechovkách" a na gumách, na které dnes každý plivne. Zdaleka nebyla taková nehodovost, zdaleka nebylo tolik smrťáků. Není to jen hustotou dopravy, ale stylem jízdy. Auto je zbraň - čím bezpečnější uvnitř, tím nebezpečnější pro vnějšek (neberu "test nebezpečnosti pro chodce" dle ADAC, o tom to není, je to o psychice).
7) P.S.: Nejsem svatý, neřídím se dostatečně představou "ideálna". Ale aspoň nad tím přemýšlím, aspoň občas se něco reálně aplikovat dá. Zkuste to - i málo je víc než nic.
Howgh.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
To dmatej:
Davide, v zásadě s Tebou musím souhlasit, a to víceméně ve všem.
Ze svého praktického hlediska to s pneumatikami řeším podobně jako Ty - kupuji co nejlevnější (protože na dražší nemám prostředky) a věřím, že je-li schválena pro provoz a užívání na mém vozidle, musí výrobcem deklarované vlastnosti mít (a to mně jako skromnému spotřebiteli musí stačit). Pokud z nějakého důvodu nejsem s danou značkou spokojen, příště pořídím značku jinou, víc pro to udělat nelze.
Rovněž nejsem pro striktní dodržování čtyřleté životnosti pneu a potom jejich výměnu za nové. Sice se mě to netýká, neb v současné době najezdím ročně tolik kilometrů, že pneumatiky dříve znehodnotím, než by zestárly (letní sada mi vydrží maximálně tři sezony - přesněji na přední nápravě dvě a na zadní nápravě tři sezony, a zimní sada tři resp. čtyři sezony). Ale v dobách, kdy jsem s Ladou najezdil ročně cca 8.000 km, jsem prostě pneumatiky užíval tak dlouho, dokud jsem je neznehodnotil (a bylo mi jedno, jestli jsou třeba 12 let staré).
Tvé zamyšlení, vhodně rozdělené do několika čísly označených odstavců, je dobré, má hlavu a patu a souhlasím s tím (což se u mě často nestává ).
Davide, v zásadě s Tebou musím souhlasit, a to víceméně ve všem.
Ze svého praktického hlediska to s pneumatikami řeším podobně jako Ty - kupuji co nejlevnější (protože na dražší nemám prostředky) a věřím, že je-li schválena pro provoz a užívání na mém vozidle, musí výrobcem deklarované vlastnosti mít (a to mně jako skromnému spotřebiteli musí stačit). Pokud z nějakého důvodu nejsem s danou značkou spokojen, příště pořídím značku jinou, víc pro to udělat nelze.
Rovněž nejsem pro striktní dodržování čtyřleté životnosti pneu a potom jejich výměnu za nové. Sice se mě to netýká, neb v současné době najezdím ročně tolik kilometrů, že pneumatiky dříve znehodnotím, než by zestárly (letní sada mi vydrží maximálně tři sezony - přesněji na přední nápravě dvě a na zadní nápravě tři sezony, a zimní sada tři resp. čtyři sezony). Ale v dobách, kdy jsem s Ladou najezdil ročně cca 8.000 km, jsem prostě pneumatiky užíval tak dlouho, dokud jsem je neznehodnotil (a bylo mi jedno, jestli jsou třeba 12 let staré).
Tvé zamyšlení, vhodně rozdělené do několika čísly označených odstavců, je dobré, má hlavu a patu a souhlasím s tím (což se u mě často nestává ).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Můj názor je, že na skládkách je tolik pneumatik hlavně proto, že v naší republice bují obchod se sjetými pneumatikami z EU. Jak moc asi nemusím rozepisovat, protože mi to někdy připadá, jako když se ani jiné pneumatiky nekupují. Že to má i dopad na cenu nových pneu, nemusím jistě psát. Kolik energie se spotřebuje na recyklaci pneu mne jako koncového uživatele nemusí zajímat, protože poplatek za likvidaci staré pneu si platím již při koupi nové pneu a žijeme, alespoň podle všech vnějších příznaků, v tržním hospodářství. Pokud si tedy za nějakou službu zaplatím (byť předem), měl bych ji také obdržet. Už jsem tu psal, že za komančů jsem už z principu nebyl jejich členem a živil jsem se mj. i volantem. Obchvaty kolem měst tehdy byly spíše výjimkou a hodně se tedy jezdilo přes města. To, že jsem brzdil i očima jsem zažil mnohokrát a dvakrát i to, že se zastavení počítalo na centimetry ne metry. Shodou okolností to byla jednou holčička, která se vytrhla na chodníku diskutující mamince (?) s jinou paní, přeběhla pár metrů po širším chodníku, kdy já jsem již brzdil a zastavil jsem tak, že jsem ji z trambusové kabiny vlastně ani neviděl, ale naštěstí těsně před ní. Závozník šel vynadat té paní a já jsem nemohl sundat nohu z brzdy, jak jsem byl rozklepaný, a to ještě delší dobu. A ještě dnes to vidím. A k tomu bodu 6) – nevím, jestli vždy v krizové situaci bezpečně zastavím a spíše se přikláním k myšlence, že to není asi 100% možné zaručit, ale to, co popisuješ mne za jízdy opravdu zajímá, krom i jiných věcí. Abych to shrnul. Pneumatiky jsou přesně jak píšeš spotřebák a já je měním stejně jako olej v motoru nebo brzdovou kapalinu ne až když se „spotřebují“, ale když se „vyčerpají“ jejich vlastnosti. U pneumatik tím spíš, starý olej může přispět jen k zadření motoru, ale pokud brzdy se starou kapalinou nebrzdí, anebo brzdný účinek nepřenesou na vozovku je to jistě mnohem horší. Znovu připomínám – k okolnímu světu nás za jízdy pojí pouze (obvykle) čtyři relativně malé body a na tom, jak je to spojení pevné závisí, hlavně v extrémních situacích, bezpečnost řidiče, jeho blízkých a bohužel i všech okolních účastníků provozu. To je můj náhled na věc, mám totiž vyzkoušeno, že běžné pneumatiky střední cenové kategorie mění časem jízdní vlastnosti vozu a to nejen v nepříznivých podmínkách, kde je to nasnadě, ale i na suchu. A to je podle mne důvod k výměně. A stejně tak, jako mne neodradí od výměny to, že většina majitelů vozů nemění včas brzdovou kapalinu, tak ani na minutu jsem nezapochyboval o správnosti mého jednání v tomto případě.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
V ideálním světě: Předpis že vozidlo může být osazeno pneumatikami maximálně 7 let starými. Pak když já s ročním kilometrovým proběhem cca 4-5tKm/rok koupím nové gumy, tak je po 4-6 letech daruji někomu, kdo je stihne dojet. Nutit mne k tomu bude fakt, že použitelných pneumatik s více než 3mm vzorku se zbavím za příplatek za nedostatečné opotřebení.
Já vím, český Pepík to vyřeší tak, že je mrskne do škarpy a na nějaké přezouvání a darování k dojetí se vykašle, prostě v současném českém světě to nemůže fungovat.
Ale takhle je to se vším, platím ročně 470Kč/osoba za likvidaci odpadu. Úzkostlivě třídím, takže popeláři mají týdně k vysypání od 4 členné rodiny popelnici s třemi 15litrovými pytlíky neupotřebitelného odpadu. (cca necelá půlka 110 litrové popelnice MEVA). A u sousedů netřídí, popelnice mají na dům, kde žije stará paní dvě a nemusí tak řešit, kdy dát do auta pytel s plasty, sklem, papírem a tetrapaky a nezapomenout, když vyjedu, stavit se u kontejnerů (nejednou jsem dojel do krámu s kufrem plným odpadu a kam teď s nákupem). Stojí mi to třídění za to? Proč to vlastně dělám. Protože mám dvě děti, nad městem skládku a snažím se svým působením ve vyspělé civilizaci nezapomenout na přírodu, která mně na tento svět dala a na konci si mně zase vezme. To je to samé, jako s bezdětnými lidmi. Mají v práci spoustu času, akorát buzerují okolí, protože mají prd co jiného než práci na starosti, zatímco já lítám od rodiny do práce, z práce letím k rodině a proč to všechno? Aby mé vypiplané děti tyhle debily živili v důchodovém věku? Kamarád (29 let) citoval svou kamarádku" Co bych to byla za mámu, kdybych neviděla svět". No za 3-5 let zjistí, že je na děti stará...
Takže ano, kvůli mým dětem, kvůli všem blbcům, kteří nepřemýšlí, jezděme na ideálních pneumatikách. Ale kvůli ekologii, skládkám a budoucím generacím u toho prosím mysleme hlavou.
A těm kterým pořád nedochází, co to v reálném světě (ne světě slov, písmen a chladných kalkulů) znamená skládka, prosím koukněte se sem a třiďte očima. A nezapomeňte vysypat do popelnice žhavý popel, ať je zase nějaká sranda.
0. http://sweb.cz/skladka.revnice
1. http://www.sdh-hlasna-treban.estranky.c ... -revnicich
2. http://www.sdh-hlasna-treban.estranky.c ... -11_5_2007
3. http://sdhliten.mistecko.cz/image/2467867
4. http://sdhliten.mistecko.cz/image/2467868
5. http://sdhliten.mistecko.cz/image/2467869
6. http://www.sdh-hlasna-treban.estranky.c ... nicich/105
Já vím, český Pepík to vyřeší tak, že je mrskne do škarpy a na nějaké přezouvání a darování k dojetí se vykašle, prostě v současném českém světě to nemůže fungovat.
Ale takhle je to se vším, platím ročně 470Kč/osoba za likvidaci odpadu. Úzkostlivě třídím, takže popeláři mají týdně k vysypání od 4 členné rodiny popelnici s třemi 15litrovými pytlíky neupotřebitelného odpadu. (cca necelá půlka 110 litrové popelnice MEVA). A u sousedů netřídí, popelnice mají na dům, kde žije stará paní dvě a nemusí tak řešit, kdy dát do auta pytel s plasty, sklem, papírem a tetrapaky a nezapomenout, když vyjedu, stavit se u kontejnerů (nejednou jsem dojel do krámu s kufrem plným odpadu a kam teď s nákupem). Stojí mi to třídění za to? Proč to vlastně dělám. Protože mám dvě děti, nad městem skládku a snažím se svým působením ve vyspělé civilizaci nezapomenout na přírodu, která mně na tento svět dala a na konci si mně zase vezme. To je to samé, jako s bezdětnými lidmi. Mají v práci spoustu času, akorát buzerují okolí, protože mají prd co jiného než práci na starosti, zatímco já lítám od rodiny do práce, z práce letím k rodině a proč to všechno? Aby mé vypiplané děti tyhle debily živili v důchodovém věku? Kamarád (29 let) citoval svou kamarádku" Co bych to byla za mámu, kdybych neviděla svět". No za 3-5 let zjistí, že je na děti stará...
Takže ano, kvůli mým dětem, kvůli všem blbcům, kteří nepřemýšlí, jezděme na ideálních pneumatikách. Ale kvůli ekologii, skládkám a budoucím generacím u toho prosím mysleme hlavou.
A těm kterým pořád nedochází, co to v reálném světě (ne světě slov, písmen a chladných kalkulů) znamená skládka, prosím koukněte se sem a třiďte očima. A nezapomeňte vysypat do popelnice žhavý popel, ať je zase nějaká sranda.
0. http://sweb.cz/skladka.revnice
1. http://www.sdh-hlasna-treban.estranky.c ... -revnicich
2. http://www.sdh-hlasna-treban.estranky.c ... -11_5_2007
3. http://sdhliten.mistecko.cz/image/2467867
4. http://sdhliten.mistecko.cz/image/2467868
5. http://sdhliten.mistecko.cz/image/2467869
6. http://www.sdh-hlasna-treban.estranky.c ... nicich/105
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Teepee: Ad tříděný odpad:
No a k těm dětem, myslím, že Tvá rodina má štěstí, že má právě Tebe, protože takových tátů je hodně málo. Na druhou stranu, z mého pohledu je i správné poznávat svět (což lze i s dětmi, je-li za co) a příliš se neuvazovat k boudě, hned na začátku produktivního věku... Ale to už jsme od debaty o pneumatikách odběhli úplně jinam.
No a k těm dětem, myslím, že Tvá rodina má štěstí, že má právě Tebe, protože takových tátů je hodně málo. Na druhou stranu, z mého pohledu je i správné poznávat svět (což lze i s dětmi, je-li za co) a příliš se neuvazovat k boudě, hned na začátku produktivního věku... Ale to už jsme od debaty o pneumatikách odběhli úplně jinam.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno