Jak to tedy vlastně je ???
Moderátor: Moderátoři
Jak to tedy vlastně je ???
Pánové, řeším problém.
Nemyslím si, že jsem v tomto oboru amatér, ale nikdo mi zatím nedokázal spolehlivě a pravdivě objasnit, co znamená pojem CELOROČNÍ PNEUMATIKA. Prosím tedy vás, diskusní fórum o vyjádření.
Odjakživa pokud vím platilo, že pneumatika je buď letní nebo zimní a rozdíl mezi nimi je velmi zásadní, a to v použité směsi na její výrobu - tedy v materiálu.
Jak tedy může existovat něco jako je celoroční pneumatika??? To jako pracuje jako chameleon - při změně teploty se v ní něco přepne ..................................?
Za sebe si celé ty roky myslím, že jde ze strany prodejců o reklamní trik, respektive o klamání spotřebitele. Myslím si totiž (a selským rozumem to jinak být nemůže), že pojem celoroční pneumatika je nesmysl.
Má někdo jiný názor ?
Nemyslím si, že jsem v tomto oboru amatér, ale nikdo mi zatím nedokázal spolehlivě a pravdivě objasnit, co znamená pojem CELOROČNÍ PNEUMATIKA. Prosím tedy vás, diskusní fórum o vyjádření.
Odjakživa pokud vím platilo, že pneumatika je buď letní nebo zimní a rozdíl mezi nimi je velmi zásadní, a to v použité směsi na její výrobu - tedy v materiálu.
Jak tedy může existovat něco jako je celoroční pneumatika??? To jako pracuje jako chameleon - při změně teploty se v ní něco přepne ..................................?
Za sebe si celé ty roky myslím, že jde ze strany prodejců o reklamní trik, respektive o klamání spotřebitele. Myslím si totiž (a selským rozumem to jinak být nemůže), že pojem celoroční pneumatika je nesmysl.
Má někdo jiný názor ?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
O reklamní trik rozhodně nejde. Taky nejsou univerzální pneumatiky určené jako náhrada za zimní. Dle mých informací se jedná o pneumatiku, která je vyrobená ze směsi, jež má vlastnosti přesně někde na pomezí vlastností letních a zimních gum. Blíž je ale směsi letní.
Vlastnosti univerzálních pneumatik odpovídají vlastnostem i jiných univerzálních věcí, tedy jsou na všechno a na nic. V létě se rychleji sjíždí, jsou hlučnější, drží hůř stopu atd. V zimě mají naopak přilnavost menší než vyloženě zimní pneu, směs je v chladnu tvrdší atd.
V zimě jsou ale rozhodně lepší než vyloženě letní pneumatiky. Hodí se tedy hlavně pro nenáročné řidiče, kteří si nechtějí kupovat dvě sady gum a příliš nejezdí, ale občas jedou za dobrého počasí i v zimě.
Vlastnosti univerzálních pneumatik odpovídají vlastnostem i jiných univerzálních věcí, tedy jsou na všechno a na nic. V létě se rychleji sjíždí, jsou hlučnější, drží hůř stopu atd. V zimě mají naopak přilnavost menší než vyloženě zimní pneu, směs je v chladnu tvrdší atd.
V zimě jsou ale rozhodně lepší než vyloženě letní pneumatiky. Hodí se tedy hlavně pro nenáročné řidiče, kteří si nechtějí kupovat dvě sady gum a příliš nejezdí, ale občas jedou za dobrého počasí i v zimě.
Kompromis.
Prostě v zimě nic moc, ale dá se to, v létě nic moc, ale dá se to.
Použití krystalů silika i v čistě letním dezénu usnadní jeho šance na ledu.....a podobně.
Nedávno jsem zrovna koukal na testy zimních gum od ADAC, k mému překvapení do nich zařadili i jednu celoroční gumu od TOYO. Dopadla sice nejhůř v celkovém hodnocení, ale ....... viz: http://www.pneumatiky-pneu.eu/clanky/te ... -2007.html
Mimo vlastností na mokru, si ve všech parametrech nezadala s nejlepší gumou testu.
Bylo by zajímavé najít její srovnání s letními gumami.
Tady ještě podrobněji o tomhle příkladu: http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.p ... rsicht.htm
Prostě v zimě nic moc, ale dá se to, v létě nic moc, ale dá se to.
Použití krystalů silika i v čistě letním dezénu usnadní jeho šance na ledu.....a podobně.
Nedávno jsem zrovna koukal na testy zimních gum od ADAC, k mému překvapení do nich zařadili i jednu celoroční gumu od TOYO. Dopadla sice nejhůř v celkovém hodnocení, ale ....... viz: http://www.pneumatiky-pneu.eu/clanky/te ... -2007.html
Mimo vlastností na mokru, si ve všech parametrech nezadala s nejlepší gumou testu.
Bylo by zajímavé najít její srovnání s letními gumami.
Tady ještě podrobněji o tomhle příkladu: http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.p ... rsicht.htm
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
V podstatě se ztotožňuji s Nemem.
Mám pocit, že prastaré OR6 (esíčkový vzor) jsou příkladem celoroční pneumatiky. Tedy aspoň my (spíše tedy můj otec) na nich s 011-kou jezdili celoročně.
K tomu trochu OT:
Při mém ročním náběhu cca 25 kkm bych "celoročky" nekoupil - více se mi vyplatí dvě sady (1x letní, 1x zimní).
L.
Mám pocit, že prastaré OR6 (esíčkový vzor) jsou příkladem celoroční pneumatiky. Tedy aspoň my (spíše tedy můj otec) na nich s 011-kou jezdili celoročně.
K tomu trochu OT:
Při mém ročním náběhu cca 25 kkm bych "celoročky" nekoupil - více se mi vyplatí dvě sady (1x letní, 1x zimní).
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Příklad jedné celoroční pneumatiky a její možnosti užití. http://www.matador.sk/index.cfm?Module= ... age&s=MP61
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Hm, tak přesně taková pneumatika by byla pro mě , já bych snad uživil i ty OR 6
Jezdím denně 5 km tam a 5 km zpět a to v oblasti kde napadne tak dvakrát za rok 5 cm sněhu, jinak většinou sucho.
Protože já gumy vyhazuji když popraskají stářím, ne když se sjedou S mojí 21044 jsem byl nejdále loňský podzim na srazu, druhá nejdelší cesta byla když jsem si ji přivezl z Prahy, jinak neopustí hranice okresu.
Jezdím denně 5 km tam a 5 km zpět a to v oblasti kde napadne tak dvakrát za rok 5 cm sněhu, jinak většinou sucho.
Protože já gumy vyhazuji když popraskají stářím, ne když se sjedou S mojí 21044 jsem byl nejdále loňský podzim na srazu, druhá nejdelší cesta byla když jsem si ji přivezl z Prahy, jinak neopustí hranice okresu.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
navíc oni maj TUV každej rok vzhledem k tomu, že jejich model nemá místo pro korupci tak nevím, jak bysme to u nás řešili...zas a opět mne napadá ta korupceRoman píše:Nedavno som pozeral nieco o starsich autach na RTL a padla tam hlaska "gumy su stare sedem rokov, treba ich vymenit, neprejdu na TUV" . Az to pride k nam to bude vyhodenych aut z STK
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
To ale docela zavání lobby výrobců pneumatik. Vzhledem k ekologii mi to přijde absurdní, je snad na skládkách málo již nepoužitelných pneumatik?
Nebo mají v D nějakej recyklační mechanismus na likvidaci použitelných pneumatik?
Nebo mají v D nějakej recyklační mechanismus na likvidaci použitelných pneumatik?
Věř tomu, že ten kdo je bere nevěřícně kroutí hlavou. (V tom nejlepším případě).Wolf píše:kdyz je dam na "zeleznou" sobotu pred dum, tak se jizdy s odpadovym vozem obvykle nedockaji
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
TeePee...právě v Německu si dost potrpí na bezpečnosti a hlavně na technickém stavu vozového parku. Stáří gum k bezpečnosti patří a proto to takto řeší. Stejně tak zimní x letní gumy. Viděl sem v akci tamní policajty, když na odpočívadle měli odstavenej kamion a zkoumali i brzdy! Chudák Rumun bo kdo to byl:) Oni měly s sebou nějakej teploměr a měřili všechna kola. Docela účiná metoda, údajně klidně zakážou autu, které špatně brzdí jízdu, nebo ho doprovodí na TUV kde mu vše zkontrolují...Takže kontrolovat třebas moje auto, tak je jebne a já budu o 500éček a o auto chudšíWolf píše:To ale docela zavání lobby výrobců pneumatik. Vzhledem k ekologii mi to přijde absurdní, je snad na skládkách málo již nepoužitelných pneumatik?
Nebo mají v D nějakej recyklační mechanismus na likvidaci použitelných pneumatik?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
To ať si klidně potrpí, já si na bezpečnost také potrpím až to často přeháním, ale je tu taky příroda a ekologický přístup k ní. Jestli to mají nějak vymakaný a dokážou gumy recyklovat, tak ať si klidně potrpí. Ale jestli valej zestárlé (nikoli ojeté) gumy k nám, tak to mám jen silnější slova.Drobek81 píše:TeePee...právě v Německu si dost potrpí na bezpečnosti a hlavně na technickém stavu vozového parku. Stáří gum k bezpečnosti patří a proto to takto řeší. Stejně tak zimní x letní gumy. Viděl sem v akci tamní policajty, když na odpočívadle měli odstavenej kamion a zkoumali i brzdy! Chudák Rumun bo kdo to byl:) Oni měly s sebou nějakej teploměr a měřili všechna kola. Docela účiná metoda, údajně klidně zakážou autu, které špatně brzdí jízdu, nebo ho doprovodí na TUV kde mu vše zkontrolují...Takže kontrolovat třebas moje auto, tak je jebne a já budu o 500éček a o auto chudší
Bohužel bydlím u silnice v místě které v ose Praha - skládka je cca kilometr před skládkou. A bohužel i tady proběhla invaze nočních jízd kamionů mezinárodní spedice... Je mi líto, ale vyhodit použitelnou gumu na skládku je u mně debilita. Stejně jako Avie plná obalů od Rockwoolu, nebo směsná popelnice nacpaná nesešláplými PETkami. Doufám že až dojdou suroviny a začnou se skládky přebírat, že toho budou účastni právě Ti, kteří si dnes potrpí na pořádek, pohodlí a plýtvání a kašlou na to co čeká naše děti.
Souhlasím s tím, aby se limitoval věk pneumatik jedoucích po dálnici. Ale aby mě někdo nutil vyhodit pětiletou gumu, na který je natočeno cca 15-20tKm, když jezdím téměř výhradně po silnicích třetí třídy, kde občas chybí na mostě mříž od kanálu, nebo jsou vyškubané krajnice a udělat gumu není až takový problém, to prostě každej logicky myslící člověk musí považovat za absurdní.
A na tý skládce, v začátcích, když dělali plachtovou vanu a kryli jí ojetými pneumatikami jsem si už tehdy vybral, myslím Semperitky 175/70R13, dal je dozadu na Š130L místo OR34ek a nemohl jsem si to vynachválit. Škůdka na nich roztočila tachometr ke 170km/h. Ale to je o štěstí, protože na Sierru jsem (v souladu s vyhláškou!!!!) aplikoval na nápravu Semperit Top Speed a Semperit Top Life (liší se jen rychlostním indexem a desénem) a nebylo to dobrý. Ale schoval jsem je na gumovačku, nebo třeba se někdy ke mně přitoulá druhá do páru.
A Sierru jsem na podzim 2003 obul do zimích Kormoránek Snowpro, už jsem je tam dvakrát nechal i přes léto a vlastně na tuhle zimu bych už měl koupit nový. A voni mají tak 70% vzorku.... Tak co s tím? Vyhodit snad na skládku nad město? http://www.ekos-revnice.cz
Bílý LADA a okřídlená spol.