No, zamyslete se taky nad tímhle:
1) To, že se někde recyklují pneumatiky, neznamená, že se recyklují VŠECHNY! Na skládkách je jich víc než dost.
2) Malá kontroverzní hypotéza: kolik energie se asi spálí při té recyklaci - kolik uhlí je třeba na výrobu té energie - kolik "smradu" se při tom vyprodukuje - kolik lidí ten smrad zabije ... ono to není zas tak jednoduchý, že si jednou za 4-5 let koupím nový gumy, i když ty starý nejsou "na šrot", a když mi skočí pod kola malá holčička, zastavím o metr dřív a zachráním jí život. Kolikrát se vám stalo, že to byl přesně ten metr? Ono je to trošku hraní si se statistikou a ppstí - a dokazovat, co je lepší/horší je nad síly kohokoli z nás, ale ... přemýšlejte.
3) Laďce jsem na zimu 2005-2006 koupil Kumho KW7400. Jezdí líp než na OR34, guma je to překvapivě asi docela tvrdá, protože ani v létě se její vlastnosti prakticky nezhoršily.
Na léto hádám, že Kalině koupím taky něco od Kumha a Laďce ještě nevím jestli vůbec ...
Kalina dostala na zimu GoodYear UG7, na léto už zpátky ruské Kamy nepůjdou, protože jsou křivé a nerovnoměrně se sjíždí, nedají se rozumně vyvážit
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.
Každopádně nové gumy budou na autě, dokud se nesjedou a dokud jim budu věřit. Na paušálních 4-5 let nevěřím ...
4) ... taky třeba proto, že mi nikdo nezaručí, že nekoupím gumu horších kvalit než je ta, kterou nahrazuji
5) Spotřebák je spotřebák ... a konzum je konzum (kdo mi to vyvrátí, je blbec
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- je to tautologie s nulovou informační hodnotou
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
).
6) Trošku si rýpnu: zajímá vás, jaké máte pneu kvůli momentům, kdy musíte kvůli dítěti nebo zvířeti brzdit - zajímá vás i jak daleko jste od auto před vámi? Jak to auto jede rychle, jak blízko je od auta před ním, jak rychle všichni kolem jedou? Jak jedete sami? Kolik metrů potřebujete k zastavení? Stihnete to, když se dva před vámi srazí? To je mnohem zásadnější než 4 roky stará guma!!!
20-30 let zpátky lidi jezdili v "plechovkách" a na gumách, na které dnes každý plivne. Zdaleka nebyla taková nehodovost, zdaleka nebylo tolik smrťáků. Není to jen hustotou dopravy, ale stylem jízdy. Auto je zbraň - čím bezpečnější uvnitř, tím nebezpečnější pro vnějšek (neberu "test nebezpečnosti pro chodce" dle ADAC, o tom to není, je to o psychice).
7) P.S.: Nejsem svatý, neřídím se dostatečně představou "ideálna". Ale aspoň nad tím přemýšlím, aspoň občas se něco reálně aplikovat dá. Zkuste to - i málo je víc než nic.
Howgh.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).